• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

5610 semestrar!
IMG_9311.jpeg

Coolt att se vilket torn den synkat med! Undra om den kommer hoppa mellan GE och UK eller alltid gÄ mot Tyskland.
Har nog alltid tÀnk att man synkar mot Tyskland, men nu nÀr du sÀger det sÄ borde den ju kunna plocka upp UK-signalen hÀr pÄ bÀstkusten ocksÄ...
Är det klart vĂ€der över Nordsjön och dĂ„ligt över Tyskland/Danmark borde ju UK-signalen kunna vara starkare
Det Ă€r mĂ„ste jag börja logga 😃
1000017654.png

Edit:
Eller bestĂ€mmer klockan vilken frekvens den ska anvĂ€nda beroende pĂ„ vilken hemstad man valt? đŸ€”

Edit 2:
Sen borde ju UK med 60 kHz ha en teoretisk bÀttre rÀckvidd pga sin lÀgre frekvens. Med det kanske kvittar i det hÀr frekvensomfÄnget?

Senast Àndrad:
Har nog alltid tÀnk att man synkar mot Tyskland, men nu nÀr du sÀger det sÄ borde den ju kunna plocka upp UK-signalen hÀr pÄ bÀstkusten ocksÄ...
Är det klart vĂ€der över Nordsjön och dĂ„ligt över Tyskland/Danmark borde ju UK-signalen kunna vara starkare
1000017654.png

Edit:
Eller bestĂ€mmer klockan vilken frekvens den ska anvĂ€nda beroende pĂ„ vilken henstad man valt? đŸ€”
Hmm, bra frĂ„ga! Blir spĂ€nnande att följa. Det roligaste vore ju om du lyckas fĂ„ önskad signal beroende pĂ„ hur/vart du placerar klockan 😅 Det hade blivit en helt ny nivĂ„ i @Sorubim s isberg 🧠 Men att den Ă€r lĂ„st till en viss frekvens beroende pĂ„ hemstad lĂ„ter inte helt orimligt.

1000017654.png

Edit:
Eller bestĂ€mmer klockan vilken frekvens den ska anvĂ€nda beroende pĂ„ vilken hemstad man valt? đŸ€”

Edit 2:
Sen borde ju UK med 60 kHz ha en teoretisk bÀttre rÀckvidd pga sin lÀgre frekvens. Med det kanske kvittar i det hÀr frekvensomfÄnget?
Har för mig att den jag har dĂ€r man ser har tagit UK nĂ„gon gĂ„ng đŸ€”

Edit: GW-800D

Edit 2:
TvĂ„ bra frĂ„gor som jag inte har svaret pĂ„. 😜
Har Àven jag funderat pÄ vilken mast den tar och om klockan lyssnar pÄ alla frekvenser eller bara en beroende pÄ instÀlld hemstad.

Det slutgiltiga testet blir helt enkelt en resa till England för kontroll. 😆👍

Edit: Är inte den engelska masten nĂ€rmare för oss "riktiga" nordbor? Sen undrar man ju vad som Ă€r bĂ€ttre för signalstyrkan, vatten eller land. 😅

Svart magi i kubik. đŸ§™â€â™‚ïžđŸȘ„

Senast Àndrad:
VÀrldens mest hatade G-shockmodell (?). Ful, stor, konstig, vad tÀnkte de pÄ hÀr. Ja finns mÄnga negativa Äsikter om den. Jag ogillade den till en början. Men nÄgot hÀnde. Nyfikenheten blev större och större. Fanns det ÀndÄ inte nÄgot helt galet hÀrligt med den ÀndÄ!

SĂ„ hĂ€r Ă€r den. Trots sin storlek Ă€r den vĂ€ldigt bekvĂ€m. Kunde vĂ€ll fĂ„tt va 1cm mindre i bredd men smiter runt handleden pĂ„ ett sĂ€tt knappt en square gör. Inte dock helt hundra den ska behĂ„llas, ska ta beslut under dagen. Men lutar nog Ă„t behĂ„lla Ă€ndĂ„. Kul pĂ„ ett helt galet sĂ€tt 😎
IMG_2423.jpeg
IMG_2422.jpeg

IMG_2421.jpeg

Senast Àndrad:
VÀrldens mest hatade G-shockmodell (?). Ful, stor, konstig, vad tÀnkte de pÄ hÀr. Ja finns mÄnga negativa Äsikter om den. Jag ogillade den till en början. Men nÄgot hÀnde. Nyfikenheten blev större och större. Fanns det ÀndÄ inte nÄgot helt galet hÀrligt med den ÀndÄ!

SĂ„ hĂ€r Ă€r den. Trots sin storlek Ă€r den vĂ€ldigt bekvĂ€m. Kunde vĂ€ll fĂ„tt va 1cm mindre i bredd men smiter runt handleden pĂ„ ett sĂ€tt knappt en square gör. Inte dock helt hundra den ska behĂ„llas, ska ta beslut under dagen. Men lutar nog Ă„t behĂ„lla Ă€ndĂ„. Kul pĂ„ ett helt galet sĂ€tt 😎
IMG_2423.jpeg
IMG_2422.jpeg

IMG_2421.jpeg
Den Àr ju riktigt tuff! MÄste ta tag i att gÄ och testa en snart.

IMG_2423.jpeg
IMG_2422.jpeg

IMG_2421.jpeg

Stor, ful, konstig... Och alldeles underbar. :cool:

img_0686-jpeg.2766275

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp