Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Klart man mÄste följa hemresan!HÄller du koll? Det startar strax tillbaka till LuleÄ.![]()
Med Frogman brukar man sÀga att man ska se mer undersida Àn ovansida av bandetAssÄ flÀrpen pÄ Gravitymastern...Absolut kan man kapa, men innan vi tar till drastiska metoder; visst Àr det nÄgon hÀr som visat framgÄngsrika exempel pÄ att böja till banden med varmt vatten? (@ekke ?)
Hur varmt ska vattnet vara, hur lÀnge?
![]()
![]()
Med enMed Frogman brukar man sÀga att man ska se mer undersida Àn ovansida av bandet
Ăr sĂ€ker pĂ„ att @ekke har nĂ„got bra trick i rockĂ€rmen! Jag har löst min flĂ€rp genom att alltid förvara den böjd. Har dock kört varmvatten i ett glas tidigare pĂ„ en Aqualand med gott resultat!
![]()
AssÄ flÀrpen pÄ Gravitymastern...Absolut kan man kapa, men innan vi tar till drastiska metoder; visst Àr det nÄgon hÀr som visat framgÄngsrika exempel pÄ att böja till banden med varmt vatten? (@ekke ?)
![]()
![]()
Min forskning i Àmnet menar att varmvatten funkar till viss del. Det gör bandet lÀtt att forma, om man sedan kyler det snabbt med kallt vatten sÄ bibehÄlls formen lite i alla fall. Temperaturen Àr liksom inte tillrÀcklig för att man ska "lösa upp" molekylstrukturen och kunna forma om bandet. Det gör att formen tappas efter ett tag ÀndÄ...Med Frogman brukar man sÀga att man ska se mer undersida Àn ovansida av bandet
Ăr sĂ€ker pĂ„ att @ekke har nĂ„got bra trick i rockĂ€rmen! Jag har löst min flĂ€rp genom att alltid förvara den böjd. Har dock kört varmvatten i ett glas tidigare pĂ„ en Aqualand med gott resultat!
![]()
Oh nice! Jo printer har jag, det dÀr ser ut som en lösning som kan vara vÀrd att testa!Min forskning i Àmnet menar att varmvatten funkar till viss del. Det gör bandet lÀtt att forma, om man sedan kyler det snabbt med kallt vatten sÄ bibehÄlls formen lite i alla fall. Temperaturen Àr liksom inte tillrÀcklig för att man ska "lösa upp" molekylstrukturen och kunna forma om bandet. Det gör att formen tappas efter ett tag ÀndÄ...
Upplever att det gamla hederliga hjÀrtat funkar bÀst om man alltid förvarar klockan sÄ. Sen ger det bÀttre resultat ju fetare band man har, D1000 hÄller formen sjukt bra, King inte sÄ bra, men en dags anvÀndning i alla fall.
Hade inte du en tjusig verktygstavla @Flecktarn ? Jag har ju bandböjarhÄllare för IKEAs SkÄdis du kan fÄ filer till. För du ligger vÀl inne med en printer om jag inte missminner mig?
![]()
Stort grattisHĂ€pp!
![]()
HÀpp hÀpp!
![]()
HÀpp hÀpp hÀpp!
![]()
Lite graal över den hÀr
I mitt tycke i perfekt skick, dvs inte oanvÀnd, för dÄ hade jag inte vÄgat ha pÄ mig den med tanke pÄ alla missfÀrgningsmöjligheter vitt inbjuder till.
Men ÀndÄ inte sliten, för det ska jag göra sjÀlv!
Har nya svinbilliga () klÀder att byta om till om det skulle vara sÄ...
Nu blir det en tvÀtt, hemstadsinstÀllning och mörk magi![]()
AssÄ flÀrpen pÄ Gravitymastern...Absolut kan man kapa, men innan vi tar till drastiska metoder; visst Àr det nÄgon hÀr som visat framgÄngsrika exempel pÄ att böja till banden med varmt vatten? (@ekke ?)
![]()
![]()
Klart man mÄste följa hemresan!
Frogman fÄr vara med och laga chili con carne.
ApropÄ frogman sÄ kan jag varmt rekommendera serien The terminal list för den som Àr pÄ jakt efter nÄtt att se i höst.
![]()
Du som trÀnar och grejar fÄr ge @frommywrist lite info om hur den funkar som trÀnings-G dÄ![]()