• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

En liiiiten flaska med special-special-specialolja till mitt hydromod-projekt 😃
1000019705.jpg

1000019706.jpg

MRG hos Kaplans. Vid lÀgsta pris (20% köparprovision) sÄ blir totalen 12 050 kr. Kanske vÀrt det.
1759999354059.png

Har tvÄ andra MRG redan, annars kanske man hade varit sugen :p inte helt dÄligt skick heller för den delen (vad det ser ut som).

Sorry om jag har missat tidigare i trÄden, men ska du alltsÄ fylla klockan med olja, som en Sinn? Det lÄter riktigt cooltkslike Kan man göra det nÀr det Àr anadigi?
Precis! Jag ska göra det pĂ„ en Casioak GA-B2100, mĂ„nga som har misslyckats, men nĂ„gon ska vĂ€l vara den förste 😬... Började med research och leta olja för snart tvĂ„ Ă„r sen 😅

Precis! Jag ska göra det pĂ„ en Casioak GA-B2100, mĂ„nga som har misslyckats, men nĂ„gon ska vĂ€l vara den förste 😬... Började med research och leta olja för snart tvĂ„ Ă„r sen 😅
Blir kul att följa och se resultatet.🙂
Har ocksÄ tÀnkt att göra det för ett par Är sedan med 3M olja men gett upp efter har lÀst om att packningen och gummiplattan back svÀller och det blir tryck i caset och gör att displayen tappar siffror over tiden. Anadigi modeller kan ocksÄ konsumerar mer batteri pga oljan och trycket.

Blir kul att följa och se resultatet.🙂
Har ocksÄ tÀnkt att göra det för ett par Är sedan med 3M olja men gett upp efter har lÀst om att packningen och gummiplattan back svÀller och det blir tryck i caset och gör att displayen tappar siffror over tiden. Anadigi modeller kan ocksÄ konsumerar mer batteri pga oljan och trycket.
Antar att det Àr Fluorinert frÄn 3M du menar?
Jag har skaffat Krytox med cst 12. TvÄ helt olika vÀtskor, men med hyfsat lika egenskaper. Och förstÄr din oro angÄende att packning och gummi svÀller av vÀtskan, silikonolja har den egenskapen, men det gÀller inte för Krytox. Eller Fluorinert tror jag.
Kommer en hel del nörderi angĂ„ende val av vĂ€tska i separat trĂ„d nĂ€r jag vĂ€l sĂ€tter igĂ„ng 😅

Grymt spÀnnande! Jag hejar pÄ dig och att du blir den som lyckas:cool: Projektet har ju en grundlig research i botten sÄ det hÀr kan gÄ vÀgen tror jag!

Antar att det Àr Fluorinert frÄn 3M du menar?
Jag har skaffat Krytox med cst 12. TvÄ helt olika vÀtskor, men med hyfsat lika egenskaper. Och förstÄr din oro angÄende att packning och gummi svÀller av vÀtskan, silikonolja har den egenskapen, men det gÀller inte för Krytox. Eller Fluorinert tror jag.
Kommer en hel del nörderi angĂ„ende val av vĂ€tska i separat trĂ„d nĂ€r jag vĂ€l sĂ€tter igĂ„ng 😅
Du verkar har stenkoll pĂ„ det! 🙂👍

Tillbaka
Topp