• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

NÄgon som Àger GM-2110D? Vad tycks om den och Àr det vÀrt om man redan har icke metal versionen GA-2110?
Undrar om inte @Nopplis har en sĂ„n? đŸ€”
Riktigt krispiga fÀrger pÄ GM-2110orna.
Om du inte Àr ute efter fÀrgerna men vill ha tyngden finns budgetversionen som jag och vÀl Àven @Rotwang kör.
En GM-2100 med am-lĂ€nk👍
IMG_20250127_061621.jpg

Senast Àndrad:
Sorry om jag har missat tidigare i trÄden, men ska du alltsÄ fylla klockan med olja, som en Sinn? Det lÄter riktigt cooltkslike Kan man göra det nÀr det Àr anadigi?

Antar att det Àr Fluorinert frÄn 3M du menar?
Jag har skaffat Krytox med cst 12. TvÄ helt olika vÀtskor, men med hyfsat lika egenskaper. Och förstÄr din oro angÄende att packning och gummi svÀller av vÀtskan, silikonolja har den egenskapen, men det gÀller inte för Krytox. Eller Fluorinert tror jag.
Kommer en hel del nörderi angĂ„ende val av vĂ€tska i separat trĂ„d nĂ€r jag vĂ€l sĂ€tter igĂ„ng 😅
SĂ„g nĂ„gon youtube video förut gĂ€llande detta och dĂ„ var rekommendationen att bara göra de pĂ„ digitala klockor dĂ„ oljan kunde "störa" visarna osv eller fĂ„ den att gĂ„ efter (ah nĂ„got var de iaf eftersom de Ă€r mekanik), jag hade nog bara provat pĂ„ digitala iaf đŸ€”

Undrar om inte @Nopplis har en sĂ„n? đŸ€”
Riktigt krispiga fÀrger pÄ GM-2110orna.
Om du inte Àr ute efter fÀrgerna men vill ha tyngden finns budgetversionen som jag och vÀl Àven @Rotwang kör.
En GM-2100 med am-lĂ€nk👍
IMG_20250127_061621.jpg
Nej det Ă€r en GBM-2100A jag har som jag Ă€r sjukt nöjd med 😊 Har Ă€ven en limiterad svart JDM-modell pĂ„ vĂ€g in men mer om den senare 😍

IMG_4905.jpeg

Bilagor

• IMG_4791.jpeg
    IMG_4791.jpeg
    441.7 KB · Visningar: 1
SĂ„g nĂ„gon youtube video förut gĂ€llande detta och dĂ„ var rekommendationen att bara göra de pĂ„ digitala klockor dĂ„ oljan kunde "störa" visarna osv eller fĂ„ den att gĂ„ efter (ah nĂ„got var de iaf eftersom de Ă€r mekanik), jag hade nog bara provat pĂ„ digitala iaf đŸ€”
Ja jo, det blir ju inte lĂ€ttare med en ana-digi 😅
Men hur kul Ă€r det att göra det lĂ€tt för sig? 😬

Det Ă€r om man anvĂ€nder nĂ„gon trögflytande vĂ€tska som ökar belastning pĂ„ motorn och visaren. Den sĂ„ ska man prova det pĂ„ en Solar ocksĂ„ sĂ„ slipper man byta batteri och kladda ner sig. 🙂

Tillbaka
Topp