Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har du tvÄ stycken? (Ser en del skillnader frÄn förra fotot.)Kör en DW9000 idag igen. Issued Marine Nationale frÄn Brest "BT1999"
Yes. En BT1999 (Brest) som ska sÀljas och en TN1999 (Toulon) som blir kvar.Har du tvÄ stycken? (Ser en del skillnader frÄn förra fotot.)
Finns det nÄn sorts mÀrkning pÄ boettlocket som visar att de Àr issued?
Riktigt snygg den dĂ€r. Gillar extra funktionerna oxĂ„. âșSĂ„lde nyligen ett par G-Shocks men min GW-5000 Ă€r en storfavorit som kommer att fĂ„ stanna i samlingen...
Ok. Tack.Ăr samma adapters som jag nĂ€mnde för nĂ„got inlĂ€gg sedan. SĂ€tt pĂ„ dem och du kan köra med Nato sedan. Kolla bara att du köper adapters som passar. Ăr lite osĂ€ker pĂ„ om det finns olika.
De Àr bÀsta
Det kanske har avhandlats redan men jag lyckas inte söka fram det. Men vilka Àr de klassiska G-shocksen. AlltsÄ om man Àr ny pÄ G-shock och behöver en motsvarighet till: sub, datejust och Explorer 1 hos rolex.
Och dÄ menar jag inte som matchar i stil. Utan vilka som Àr inkörsporten.
Har du armarna för det Ă€r ju mudmaster klart coolare! Jag har haft alla tre men slutade upp med rangeman. Fördelen med mudmaster och rangeman Ă€r att de har bĂ„de altimeter, kompass och barometer.Ăr vĂ€ldigt sugen pĂ„ en ny klockan och har provat bĂ„de mudmaster och G-Steel ett par gĂ„nger i affĂ€ren men kan inte bestĂ€mma mig vilken, har just nu en skx007.
Ni som har nÄgon av dessa anvÀnder ni dom dagligen? Ni som har eller haft bÀgge modellerna vilken föredrar ni?
Ăr det en MN-tischa i bakgrunden?Marine Nationale Issued DW-9000
Yes.Ăr det en MN-tischa i bakgrunden?
FrÀsigt! Var/hur kommer man över en sÄdan?
HÄller ögonen öppna pÄ diverse forum eller klipper en MN soldat som var verksam 98-99.FrÀsigt! Var/hur kommer man över en sÄdan?
Bra val!Hej svejs i trÄden! Har vart lite smÄsugen pÄ en G-Shock ett tag nu och fick Àntligen tummen ur idag. Velade mellan olika modeller men till slut slog jag till pÄ en BB
Ăr 4500kr för mkt för en beggad Mudmaster uttagen för 8 mĂ„n sedan oerhört fint skick knappt anvĂ€nd?Eller ska man ha is i magen?
Riktigt schysst, funderar sjÀlv pÄ en att ha som trÀningskompisHej svejs i trÄden! Har vart lite smÄsugen pÄ en G-Shock ett tag nu och fick Àntligen tummen ur idag. Velade mellan olika modeller men till slut slog jag till pÄ en BB
Bra pris slapp du tull o moms?Köpte min ny pÄ ebay för 4 inkl frakt.
Jupp. RÀknade kallt med att betala men DHL var vÀl pÄ gott humör kombinerat med att det inte stod nÄge vÀrde pÄ paketet.Bra pris slapp du tull o moms?
Förresten, sÀljaren skickade frÄn UK sÄ var inga problem. Tog en dryg vecka dock. Min teori Àr att sÀljaren regelbundet smugglade in frÄn utomeuropa till UK och krÀngde dÀrifrÄn. För paketet var frÄn UK men klockcertet hade asiatiska stÀmplarBra pris slapp du tull o moms?
Fortfarande efter en dryg mÄnad i Thailand och pÄ Bali stÄr laddningen pÄ fortfarande pÄ "M" pÄ 5610-an. Det fÄr nog bli ett garantiÀrende nÀr pÄgen kommer hem...Nu Àr inte geografi min starkaste gren, men Àr det kinesiska sÀndaren som Àr nÀrmast dÄ gissar jag. DÄ mÄste han ju stÀlla "Home city" till nÄn stad som ligger i UTC+7 först. Vet inte om Bangkok finns bland de förinstÀllda, om inte sÄ nÄgon annan stad i samma tidszon. DÄ borde klockan haja att den ska leta efter Kina-sÀndaren först och frÀmst.
Det dÀr med laddningen lÄter vÀldigt mysko.
Ja det dÀr lÄter ju som att det Àr nÄt knas med laddningen.Fortfarande efter en dryg mÄnad i Thailand och pÄ Bali stÄr laddningen pÄ fortfarande pÄ "M" pÄ 5610-an. Det fÄr nog bli ett garantiÀrende nÀr pÄgen kommer hem...
HĂ€mtade ut min Rangeman idag
Haft mÄnga olika G-shocks den senaste va en Mudman,men denna blir nog en keeper.
VÀldigt skön respons pÄ knapparna tycker jag samt sitter riktigt skönt.
HĂ€mtade ut min Rangeman idag
Haft mÄnga olika G-shocks den senaste va en Mudman,men denna blir nog en keeper.
VÀldigt skön respons pÄ knapparna tycker jag samt sitter riktigt skönt.
GöttGött! Jag tar nog hem en mudman eller dw-6900ms senare ikvÀll. Och sÄ ska en grön rangeman in igen nÀr möjlighet finns, riktigt bra (och dumt sÀlja...)