• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vad ligger "bÀsta kompispris" för en begagnad GWG-1000? Lite sugen pÄ en GG-1000 men kÀnns lite onödigt fundera pÄ den om den ny kostar som en begagnad storebror :rolleyes:

Kör en DW9000 idag igen. Issued Marine Nationale frÄn Brest "BT1999"
IMG_20170202_083933_582.jpg
Har du tvÄ stycken? (Ser en del skillnader frÄn förra fotot.) :)
Finns det nÄn sorts mÀrkning pÄ boettlocket som visar att de Àr issued?

Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ en ny klockan och har provat bĂ„de mudmaster och G-Steel ett par gĂ„nger i affĂ€ren men kan inte bestĂ€mma mig vilken, har just nu en skx007.

Ni som har nÄgon av dessa anvÀnder ni dom dagligen? Ni som har eller haft bÀgge modellerna vilken föredrar ni?

Det kanske har avhandlats redan men jag lyckas inte söka fram det. Men vilka Àr de klassiska G-shocksen. AlltsÄ om man Àr ny pÄ G-shock och behöver en motsvarighet till: sub, datejust och Explorer 1 hos rolex.

Och dÄ menar jag inte som matchar i stil. Utan vilka som Àr inkörsporten.

Det dÀr Àr nog vÀldigt individuellt. För mig var inkörsporten G-Steel. En G-shock i metall kÀnns lÀtt att ta till sig samtidigt som den har en klart resonabel prislapp.
upload_2017-2-3_17-49-10.png

Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ en ny klockan och har provat bĂ„de mudmaster och G-Steel ett par gĂ„nger i affĂ€ren men kan inte bestĂ€mma mig vilken, har just nu en skx007.

Ni som har nÄgon av dessa anvÀnder ni dom dagligen? Ni som har eller haft bÀgge modellerna vilken föredrar ni?
Har du armarna för det Àr ju mudmaster klart coolare! Jag har haft alla tre men slutade upp med rangeman. Fördelen med mudmaster och rangeman Àr att de har bÄde altimeter, kompass och barometer.

Om nÄgon letar efter en rangeman kolla in watchshop.com som kör 1.7k för GW-9400 just nu med dhl frakt inkluderad. Och inom
EU dessutom (Àn sÄlÀnge iaf). Lite Sugen sjÀlv men nog mer för att den Àr sÄ bra prissatt för vad man fÄr i g-shockvÀg!

Är 4500kr för mkt för en beggad Mudmaster uttagen för 8 mĂ„n sedan oerhört fint skick knappt anvĂ€nd?Eller ska man ha is i magen?

Nu Àr inte geografi min starkaste gren, men Àr det kinesiska sÀndaren som Àr nÀrmast dÄ gissar jag. DÄ mÄste han ju stÀlla "Home city" till nÄn stad som ligger i UTC+7 först. Vet inte om Bangkok finns bland de förinstÀllda, om inte sÄ nÄgon annan stad i samma tidszon. DÄ borde klockan haja att den ska leta efter Kina-sÀndaren först och frÀmst.
Det dÀr med laddningen lÄter vÀldigt mysko.
Fortfarande efter en dryg mÄnad i Thailand och pÄ Bali stÄr laddningen pÄ fortfarande pÄ "M" pÄ 5610-an. Det fÄr nog bli ett garantiÀrende nÀr pÄgen kommer hem...
5610 Bali.jpg

Fortfarande efter en dryg mÄnad i Thailand och pÄ Bali stÄr laddningen pÄ fortfarande pÄ "M" pÄ 5610-an. Det fÄr nog bli ett garantiÀrende nÀr pÄgen kommer hem...
5610 Bali.jpg
Ja det dÀr lÄter ju som att det Àr nÄt knas med laddningen.
Hur har det gÄtt med radiosynkningen dÄ?

HĂ€mtade ut min Rangeman idag :)
Haft mÄnga olika G-shocks den senaste va en Mudman,men denna blir nog en keeper.
VÀldigt skön respons pÄ knapparna tycker jag samt sitter riktigt skönt.

IMG_2961.JPG

Gött! Jag tar nog hem en mudman eller dw-6900ms senare ikvÀll. Och sÄ ska en grön rangeman in igen nÀr möjlighet finns, riktigt bra (och dumt sÀlja...) :)

Tillbaka
Topp