Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt ball i den fĂ€rgen. Kan nog bli nĂ€sta beater om jag fĂ„r tag pĂ„ en!Detta Ă€r bild pĂ„ en amerikansk soldat i Syrien. Ăr det verkligen en G-shock runt armen?
Riktigt snygg !Vitt kÀnns rÀtt idag.
Efter vind kommer regn. Ett snabbt tryckfall leder till kraftiga vindar. Varmfronter avancerar lÄngsamt och börjar med höga cirrusmoln. Kallfronter avancerar fortare Àn varmfronter och ger kraftigare byar och regn under en kortare tidsperiod. Red skies at night, sailors delight. Red skies in the morning, sailors warning. Barometern förvarnar helt enkelt om vÀder att vÀnta.
Fast vinden behöver ju inte betyda regn utan Àr ju som du sÀger beroende av skillnader i tryck eller temperatur (exempelvis havsbrisen).Efter vind kommer regn. Ett snabbt tryckfall leder till kraftiga vindar. Varmfronter avancerar lÄngsamt och börjar med höga cirrusmoln. Kallfronter avancerar fortare Àn varmfronter och ger kraftigare byar och regn under en kortare tidsperiod. Red skies at night, sailors delight. Red skies in the morning, sailors warning. Barometern förvarnar helt enkelt om vÀder att vÀnta.
SÄ Àr det sÄklart. Generella vÀderfloskler med en barometer kan inte ge en exakt vÀderbild, sÀrskilt inte pÄ land, speciellt inte vindriktning och vindstyrka. Men det kan ge en hum om vÀdret.Fast vinden behöver ju inte betyda regn utan Àr ju som du sÀger beroende av skillnader i tryck eller temperatur (exempelvis havsbrisen).
Vad gÀller seglarknepen sÄ Àr de ju inte riktigt lika aktuella över land eftersom vÀdret och frÀmst vinden pÄverkas av lite andra saker.
Men absolut, om jag hade kollat barometern nÄgra gÄnger med jÀmnt mellanrum det senaste dygnet hade jag sannolikt kunna tolka ut om var pÄ mot lÄg- eller högtryck alternativt redan var nÄgot av dem. TyvÀrr hjÀlper det ju inte över huvudtaget nÀr det gÀller prognosen dÄ jag ÀndÄ inte kan fÄ ut vindriktning (eftersom jag inte vet VAR i lÄgtrycket jag befinner mig).
Hade jag reggat trycket med jÀmna mellanrum hade jag eventuellt fÄtt ett hum om vindstyrkan, MEN, eftersom jag anvÀnder tre olika appar dedikerade för att analysera vÀdret precis pÄ den plats jag Äkte till, och ÀndÄ var prognosen nÄgot osÀker, sÄ Àr jag extremt tveksam till att barometern ensamt skulle kunna lösa problemet...
Efter vind kommer regn. Ett snabbt tryckfall leder till kraftiga vindar. Varmfronter avancerar lÄngsamt och börjar med höga cirrusmoln. Kallfronter avancerar fortare Àn varmfronter och ger kraftigare byar och regn under en kortare tidsperiod. Red skies at night, sailors delight. Red skies in the morning, sailors warning. Barometern förvarnar helt enkelt om vÀder att vÀnta.
TyvĂ€rr gĂ€ller ju detta oftast stora vĂ€deromrĂ„den över stora stabila land- eller havsomrĂ„den. Ett lĂ„gtryck (under sommaren) som drar in över Sverige och Ăstersjön kan förĂ€ndra trycket nĂ„gorlunda men oftast Ă€r skillnaden nĂ„gon enstaka hektoPascal (vilket klockans barometer inte Ă€r tillrĂ€ckligt kĂ€nslig för).Precis, plus att du kan rĂ€kna ut var i ett lĂ„gtrycksomrĂ„de du befinner dig genom att se om trycket ökar eller sjunker. Och dĂ„ vet man ju ocksĂ„ om vinden rör sig medsols eller motsols och nĂ€r den kommer vara som starkast!
Min Casio Protrek ger en ganska korrekt höjdskillnad om jag lyfter den en meter inomhus, sÄ den barometern mÄste ju klara av att mÀta förÀndringar mindre Àn en hPa?enstaka hektoPascal (vilket klockans barometer inte Àr tillrÀckligt kÀnslig för).
Det dÀr blev bra mycket bÀttre Àn vad jag tÀnkte mig! Fan va nice.Mirror mirror on the wall...
Whoâs the Muddiest mother fucker of them all ???
Det dÀr blev bra mycket bÀttre Àn vad jag tÀnkte mig! Fan va nice.
Mirror mirror on the wall...
Whoâs the Muddiest mother fucker of them all ???
Fyrkantiga knappar Àr ursnyggt.
Brukade inte gilla den dĂ€r displayen. Nu tycker jag den Ă€r ĂŒbersexig!
Tackar! Den gör sig bra nÀr man fÄtt lite fÀrgDen Àr sexig.
Dottern, just fyllda 9, har tjatat om en G-Shock, "eftersom du har det pappa", sÄ dÄ fÄr det ju bli sÄ. Jag lÀr ju inte vara idol sÄ lÀnge till...
Mycket nöjd blev hon, extra bra Àr den lilla gubben i den runda displayen som dansar, eller möjligen surfar, nÀr man trycker pÄ en knapp. Och den passar mycket bÀttre Àn vad min usla bild visar.
NÀr vi tog kort passade hon pÄ att dissa min Mudmaster. "Det Àr vÀl bara barnklockor som har visare".
Ja ja, vi sÀger vÀl det dÄ!
Tack!Haha söt story. Bra val till dottern.
Absolut, jag har faktiskt aldrig haft starka kĂ€nslor för eller emot. Tyckte till en början det var konstigt att den inte fick samma fĂ€rgton som pĂ„ 5735 dock. Men inget jag tĂ€nker sĂ„ mycket pĂ„ nu.Brukade inte gilla den dĂ€r displayen. Nu tycker jag den Ă€r ĂŒbersexig!