Det var inte sÄ bra pris kan tyckas! Bara 300kr billigare Àn en GWG-1000.
![]()
Tycker den Àr vÀldigt trevlig men 6.4k?
Men svag allmÀnt för Frogman sÄ nÄgon dag blir det en.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det var inte sÄ bra pris kan tyckas! Bara 300kr billigare Àn en GWG-1000.
![]()
- Det dÀr Àr versionen med mineralglas och utan djupmÀtare. Vill du ha safirglas och djupmÀtare Àr listpriset det dubbla.Tycker den Àr vÀldigt trevlig men 6.4k?
Men svag allmÀnt för Frogman sÄ nÄgon dag blir det en.
Haha ja lite samma kÀnsla hÀr. Men lyckas hÄlla mig...Skulle hÄlla mig borta frÄn denna trÄden tÀnkte jag och lÄta bli att spontanköpa en G-SHOCK. Har redan hejdat mig 2 ggr men nu blev jag sugen igen, trots avsaknad av Multiband/Radiosynk.
![]()
Vad i H-E. Om dom inte Àndrar sig dÀr ska jag aldrig bestÀlla dÀrifrÄn. DÄlig kundservice ska bestraffas... "kronan"...Trevligt standardsvar frÄn Uret.se angÄende min DW5600e som tagit in vatten:
âHej, tack för ditt mail!
Kondens Àr ett ganska vanligt problem som uppstÄr i klockor i varje klass.
Fukt som samlas inuti klockan Àr resultatet av en plötslig temperaturförÀndring. Lyckligtvis finns det ett mycket enkelt sÀtt att eliminera detta problem.
Nedan skickar vi instruktioner om hur man gör det:
Vi tror att genom att följa denna instruktion kommer problemet att försvinna.
- Skruva ur klockans krona (ratten som anvÀnds för att stÀlla in tiden) och dra ut * den sÄ mycket som möjligt.
- Placera sedan klockan pÄ den sidan sÄ kronan pekar ner, placera den nÀra ett
- fönster eller nÄgon varm plats.
- LÀmna klockan i ca 48 timmar sÄ fukten kan torkas ur.
Det Ă€r viktigt att kronan Ă€r ordentligt intryckt och att inga knappar anvĂ€nds nĂ€r klockan Ă€r i kontakt med vatten. DĂ„ kan vatten lĂ€tt trĂ€nga in i uret.â
SĂ„, dĂ„ Ă€r det bara att skruva ut âkronanâ och lĂ€gga den i solen sĂ„ Ă€r det löst
![]()
Bedrövligt! De borde ha en rejÀl tillrÀttavisning med Ätföljande bestraffning för sitt beteende.Trevligt standardsvar frÄn Uret.se angÄende min DW5600e som tagit in vatten:
âHej, tack för ditt mail!
Kondens Àr ett ganska vanligt problem som uppstÄr i klockor i varje klass.
Fukt som samlas inuti klockan Àr resultatet av en plötslig temperaturförÀndring. Lyckligtvis finns det ett mycket enkelt sÀtt att eliminera detta problem.
Nedan skickar vi instruktioner om hur man gör det:
Vi tror att genom att följa denna instruktion kommer problemet att försvinna.
- Skruva ur klockans krona (ratten som anvÀnds för att stÀlla in tiden) och dra ut * den sÄ mycket som möjligt.
- Placera sedan klockan pÄ den sidan sÄ kronan pekar ner, placera den nÀra ett
- fönster eller nÄgon varm plats.
- LÀmna klockan i ca 48 timmar sÄ fukten kan torkas ur.
Det Ă€r viktigt att kronan Ă€r ordentligt intryckt och att inga knappar anvĂ€nds nĂ€r klockan Ă€r i kontakt med vatten. DĂ„ kan vatten lĂ€tt trĂ€nga in i uret.â
SĂ„, dĂ„ Ă€r det bara att skruva ut âkronanâ och lĂ€gga den i solen sĂ„ Ă€r det löst
![]()
Den dÀr Àr riktigt bra...Det var inte sÄ bra pris kan tyckas! Bara 300kr billigare Àn en GWG-1000.
![]()
SÄ dÀr. Nu fick jag Àven min. RÀtt nice. VÀldigt lÀtt.
![]()
Har varit sÄ nÀra köp pÄ den flera gÄnger. För mÄnga fÀrgutföranden att vÀlja pÄ.Mumma med sÄ lÀtt klocka
![]()
- Det dÀr Àr versionen med mineralglas och utan djupmÀtare. Vill du ha safirglas och djupmÀtare Àr listpriset det dubbla.
-Men de Àr ofta billiga begagnade ;-)
- Uppfyller ISOkraven för dykarur och har olika funktioner som kan anvÀndas under vatten. Och utseendet förstÄsFinns det Frogman utan djupmÀtare? Vad utmÀrker den sig gentemot alla andra 200m vattenresistenta shocks?
- Uppfyller ISOkraven för dykarur och har olika funktioner som kan anvÀndas under vatten. Och utseendet förstÄs![]()
Blev ocksÄ förvÄnad över detta, trodde att alla Frogman hade djupmÀtare.Finns det Frogman utan djupmÀtare? Vad utmÀrker den sig gentemot alla andra 200m vattenresistenta shocks?
Blev ocksÄ förvÄnad över detta, trodde att alla Frogman hade djupmÀtare.Tur att man har er sÄ att man fÄr lÀra sig nya saker!
![]()
NÀ, den kan ju aldrig mÀta sig med en dykdator men nice med en backup som har djupmÀtare.Ja tÀnk om man hade köpt en sÄn och tÀnkt "nu jÀklar ska jag ut och dyka!" sÄ mÀrker man att den bara tÄl vatten typ.
Den med dykmÀtaren Àr dock inte lika avancerad som en renodlad dykdator som i realtid kan rÀkna om hur lÄng dyktid du har kvar beroende pÄ djup osv. Jag tror att Frogmans mÀter djup, dyktid och varnar för hastig uppstigning dvs, standard a lå Citizens "Enzo" dykare.
NÀ, den kan ju aldrig mÀta sig med en dykdator men nice med en backup som har djupmÀtare.![]()
Hehe, riktigt retro.Det Àr dessutom coolt.
Jag har aldrig dykt med dykdator! Bara med Paditabeller och Citizen
Mina dykbuddies blev alltid lite sura pÄ mig. Mina dyktider blev ju alltid avsevÀrt kortare Àn deras.
Den enda âdykfunktionâ pĂ„ denna modell Ă€r att klockan kan ta tid (manuell aktivering) pĂ„ dyken och logga dessa tidtagningar. Modellen har egentligen inga extra sensorer alls. Den har mĂ„nfas och visar tidvatten. Man synkar helt enkelt tidvattengrafen med tidvattendata dĂ€r du befinner dig, sedan varierar tidvattnet frĂ„n hög- till lĂ„gvatten var 6,nĂ„gonting per dygn.Finns det Frogman utan djupmĂ€tare? Vad utmĂ€rker den sig gentemot alla andra 200m vattenresistenta shocks?
Haha fan, stod det verkligen sÄ eller har du Àndrat sjÀlv?
Haha fan, stod det verkligen sÄ eller har du Àndrat sjÀlv?![]()
Otroligt fin den dÀr, Àlskar fÀrgerna!Det var inte sÄ bra pris kan tyckas! Bara 300kr billigare Àn en GWG-1000.
![]()
Jag lyckades ocksÄ hÄlla mig.Haha ja lite samma kÀnsla hÀr. Men lyckas hÄlla mig...![]()
Ja, den Àr mycket fin! Det ligger en begagnad pÄ ebay för ca 3000 frÄn UK. Den ser fin ut. LÀnkOtroligt fin den dÀr, Àlskar fÀrgerna!
Har lÀnge haft koll pÄ dom pÄ bukten, men aldrig kommit till skott...![]()
Ăn sĂ„ lĂ€nge... âșJag lyckades ocksĂ„ hĂ„lla mig.