• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

833C282E-7F8D-4048-9BE1-DE90C635476D.png

Är nĂ„gon intresserad av en GX 56? Fick hem min nyss men inte helt rĂ€tt för mig. Kan skicka tillbaka den men tĂ€nkte om nĂ„gon annan Ă€r intresserad sĂ„ kan ni fĂ„ spara nĂ„n hundring :)
sth_1563300-01_Fm.jpeg

Passar den "nya lÀnken" rakt av pÄ GW-5000 eller mÄste man trixa med nya springbars? :)
@Fujoor
Har du original springbars till lÀnken sÄ passar dom. Resin springbars Àr dock nÄn mm tjockare och gÄr alltsÄ in. Jag hade kört med valfritt 16 mm bandstift som inte Àr för tjockt.

Lite meck Àr det dock med originalen. Jag brukar koppla loss ÀndlÀnken frÄn resten och sÀtta ihop hela lÀnken nÀr ÀndlÀnkarna sitter pÄ plats.

Har du original springbars till lÀnken sÄ passar dom. Resin springbars Àr dock nÄn mm tjockare och gÄr alltsÄ in. Jag hade kört med valfritt 16 mm bandstift som inte Àr för tjockt.

Lite meck Àr det dock med originalen. Jag brukar koppla loss ÀndlÀnken frÄn resten och sÀtta ihop hela lÀnken nÀr ÀndlÀnkarna sitter pÄ plats.
Tack!

HÀr har vi den, min första G-shock! Mycket mindre Àn vad jag trodde den skulle vara, tycker den ser större ut pÄ bild. Det hÀr inlÀgget Àr Àven nr 50 frÄn mig pÄ KS, lite om man jÀmför med mÄnga hÀr men stort för en nybörjare i klockvÀrlden. Den hÀr klockan fÄr alltsÄ symbolisera en liten milstolpe i klockintresset :)

IMG_20191218_173921.jpg
IMG_20191218_174300_Bokeh.jpg

HÀr har vi den, min första G-shock! Mycket mindre Àn vad jag trodde den skulle vara, tycker den ser större ut pÄ bild. Det hÀr inlÀgget Àr Àven nr 50 frÄn mig pÄ KS, lite om man jÀmför med mÄnga hÀr men stort för en nybörjare i klockvÀrlden. Den hÀr klockan fÄr alltsÄ symbolisera en liten milstolpe i klockintresset :)

IMG_20191218_173921.jpg
Mycket bra! Kunde inte bli en bÀttre G som första köp om du frÄgar mig. :)

IMG_20191218_173921.jpg
Grattis! En riktig klassiker som alltid Àr rÀtt!

Tack, riktigt imponerad över hur perfekt finishen passar boetten, Àr ju ingen skillnad. :eek:

Den dÀr Àr ju riktigt cool. Hur Àr den negativa displayen pÄ dem?
AlltsÄ nya kombilÀnken Àr nog det bÀsta som hÀnt pÄ lÀnge :)

Det Àr vÀl ÀndÄ den bÀsta negativa displayen pÄ marknaden. Ogillar vikten men det blir perfekt pÄ gummi! SÄg att tiktox hade fÄtt in gmw gummi och dessutom betydligt billigare Àn vad som fanns pÄ watchtech.

Kunde man inte Àndra fÀrgen pÄ siffrorna pÄ den hÀr negativa gmw modellen? Hur gör man isÄfall? Minns jag rÀtt, hade du inte en @Sonnyboy, kanske @Tampa_blord minns?
Är det ens möjligt? Jag förvĂ„nades över hur varierande displayen var pĂ„ cammotitanen men det visade sig bara vara en ”fotovilla” tillslut :) Om du vill Ă€ndra fĂ€rg fĂ„r du nog byta polarisationsfilter eller dylikt!

Det Àr vÀl ÀndÄ den bÀsta negativa displayen pÄ marknaden. Ogillar vikten men det blir perfekt pÄ gummi! SÄg att tiktox hade fÄtt in gmw gummi och dessutom betydligt billigare Àn vad som fanns pÄ watchtech.
Ja, utan tvekan. Löjligt bekvÀm ocksÄ.

Fint, kan nog bli grymt med gummi pÄ den. Sjukt snygg! :)

Det enda jag skulle önskat Àr att Àven lÄset var nÄgon typ av plast, kanske kolfiber. Mitt Àr redan repat... Hade varit riktigt cool :)

Tillbaka
Topp