Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad Àr det för Älder pÄ en sÄdan skönhet?Idag vandrar vi i urskogen och har sÄledes vintage pÄ armen.
![]()
DW-5600C-9V frÄn 1987 d.v.s. strax 33 Är gammal. (Första 5600 med guldskÀrm).Vad Àr det för Älder pÄ en sÄdan skönhet?
Fantastiskt fint skick för den Äldern.DW-5600C-9V frÄn 1987 d.v.s. strax 33 Är gammal. (Första 5600 med guldskÀrm).![]()
Ja, just den hĂ€r har klarat sig oförskĂ€mt bra. Ăven baksidan Ă€r fin.Fantastiskt fint skick för den Ă„ldern.
Hitta denna pÀrlan hos min lokala smycka, vad sÀger panelen? Alldeles för stor för min taniga handled eller kan man eventuellt bÀra upp det? Mest tÀnkt till paddel, fiske och annat nÀr man gÀrna har en klocka men inte den ömtÄligaste.![]()
Du fÄr bedöma! G-Shockar ser stora ut pÄ de flesta.Hitta denna pÀrlan hos min lokala smycka, vad sÀger panelen? Alldeles för stor för min taniga handled eller kan man eventuellt bÀra upp det? Mest tÀnkt till paddel, fiske och annat nÀr man gÀrna har en klocka men inte den ömtÄligaste.![]()
Han hade den med vita index om du vill att jag ska köpa den Ät digG-shock funkar alltid lite större
Grym modell, hade hoppats smycka hos mig skulle ha den helsvarta men endast den med vita index. Inte lika cool!![]()
Haha ja de Àr vÀl sÄ, fastnat lite för den modellen men kanska ska gÄ dit och testa med nÄt annat Àn en finstickad tröja nÀr man testarDu fÄr bedöma! G-Shockar ser stora ut pÄ de flesta.
Ta en square om du Àr osÀker! Det gör jag pga smala handleder. Kommer inte ivÀgen heller.![]()
Eller nu missförstod jag, det var den helsvarte du ville ha. UrsÀkta migHan hade den med vita index om du vill att jag ska köpa den Ät dig![]()
Eller nu missförstod jag, det var den helsvarte du ville ha. UrsÀkta mig
Nya lÀnken Àr grym. jag har den pÄ alla nÀstanDÄ jag sjÀlv varit involverad i diskussion om de nya negativa skÀrmarna kommer nÄgra jÀmförelsebilder dÄ jag precis fÄtt in en ny G-SHOCK bredvid min stÄlis.
![]()
![]()
![]()
GMW-B5000GD-1ER vs GW-B5600BC-1BER
Man ser tydligt att stÄlisens skÀrm Àr snÀppet vassare. DÄ Àr ÀndÄ den sÀmre av dem bÀttre Àn de gamla solcellsladdade MB6-klockorna med negativ skÀrm (iaf vad jag minns, har tyvÀrr ingen kvar att jÀmföra med).
För övrigt Àr den nya kompositlÀnken mycket bÀttre Àn den gamla imo. @Fujoor Àntligen skaffade jag en square Àven med den lÀnken. Den kÀnns lÀtt (i jÀmförelse med stÄlisen) och Àr vÀldigt bekvÀm.
Funderar pÄ att flytta lÀnken till min GW-5000. Annars lÄter jag det nog bara vara sÄ hÀr.Nya lÀnken Àr grym. jag har den pÄ alla nÀstan
![]()
Första Àr borta. Det var en porter mod. Den andra har bara lÀnk pÄsatt och röda underdelar (lÀnk frÄn 5600HR). Den tredje Àr ett ihopkok av en 5600BC och en 5600HR boett.Funderar pÄ att flytta lÀnken till min GW-5000. Annars lÄter jag det nog bara vara sÄ hÀr.
FÄr Äterkomma en annan dag med bilder pÄ min kvadruppel av Square G-SHOCK:s.
EDIT: @Fujoor den tredje (frÄn vÀnster) var riktigt snygg! mod?
Ăr den första ocksĂ„ en mod?
Tyckte vÀl att den första liknade din Portermod.Första Àr borta. Det var en porter mod. Den andra har bara lÀnk pÄsatt och röda underdelar (lÀnk frÄn 5600HR). Den tredje Àr ett ihopkok av en 5600BC och en 5600HR boett.
Vad anvÀnder du för bandstift för att fÄ dit lÀnken?Nya lÀnken Àr grym. jag har den pÄ alla nÀstan
![]()
Dom som följer med. Dom Àr vÀl nÄn mm mindre tjocka Àn original för resin.Vad anvÀnder du för bandstift för att fÄ dit lÀnken?![]()
Fick inte med nÄgra stift nÀr jag bestÀllde lÀnken frÄn TikTox.Dom som följer med. Dom Àr vÀl nÄn mm mindre tjocka Àn original för resin.
@gronvit svar i citatet nedan.Var köper man kompositlÀnken löst bÀst?
Fick inte med nÄgra stift nÀr jag bestÀllde lÀnken frÄn TikTox.![]()
Ah, jag har bara tagit den frÄn andra klockor. Men kör vanliga bandstift frÄn Clas Ohlson typ. Alla 16 mm som Àr mindre tjocka Àn originalen funkar ju.Fick inte med nÄgra stift nÀr jag bestÀllde lÀnken frÄn TikTox.![]()
Ska kolla upp det, tack för tipset om Clas Ohlson.Ah, jag har bara tagit den frÄn andra klockor. Men kör vanliga bandstift frÄn Clas Ohlson typ. Alla 16 mm som Àr mindre tjocka Àn originalen funkar ju.
Tack, sÄg det@gronvit svar i citatet nedan.