• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
RĂ„kasst ljus. Imorrn blir det foto session.
Faa-an. Den Àr sÄ bra. Mycket bÀttre Àn jag kunde tÀnka mig. Blir nog tvungen att behÄlla den hÀr.
PXL_20210121_183939090.NIGHT.jpg
HĂ€rligt! Ser fram emot bilder imorgon 😀
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Gulfman G-9100 Àr verkligen en super bra klocka. Nya G-shocks Àr fina, men denna Àr byggd som en pansarvagn och alla funktioner den har, plus en superbra batteritid. Trots all innehÄll sÄ vÀger klockan ingenting.
Om man plockar isÀr en ny och en gammal G-shock och jÀmför hur skyddade modulerna Àr, det gÄr inte ens att jÀmföra. (upptÀcker det för jag byter batteri pÄ klockorna sjÀlv)
Om man pratar om vad man fÄr för det man betalar, det Àr helt otrolig att man kan fÄ en sÄ billig klocka med titanium delar.
Den hÀr G-shock tillhör nog bland "best bang for the bucks" klocka.


Just det ja, 7 Ärs batteritid Àr ju inte att fnysa Ät heller. :)
Intressant, Àr modulen skyddad pÄ ett annat vis Àn t ex squares?
 

Flipper2

Rolex
Vad Àr det som gör den bra? Har sjÀlv funderingar pÄ en mtg men med lite mer fÀrg isÄfall.
Screenshot_20210121-200012_Google.jpg

Jag tror att det Ă€r en poor man’s MR-G... jag Ă€r heeelt ointresserad av en MR-G och har aldrig fĂ„tt nĂ„t sug efter en MT-G heller Ă€ven om jag skulle kunna köpa en imorgon... visst ser de hĂ€ftiga ut but not my cup of tea helt enkelt ✋😁
 

lulemarcus

Panerai
Gulfman G-9100 Àr verkligen en super bra klocka. Nya G-shocks Àr fina, men denna Àr byggd som en pansarvagn och alla funktioner den har, plus en superbra batteritid. Trots all innehÄll sÄ vÀger klockan ingenting.
Om man plockar isÀr en ny och en gammal G-shock och jÀmför hur skyddade modulerna Àr, det gÄr inte ens att jÀmföra. (upptÀcker det för jag byter batteri pÄ klockorna sjÀlv)
Om man pratar om vad man fÄr för det man betalar, det Àr helt otrolig att man kan fÄ en sÄ billig klocka med titanium delar.
Den hÀr G-shock tillhör nog bland "best bang for the bucks" klocka.
FÄr du pröjs av Casio? Mig har du i alla fall övertygat sÄ pass att jag bestÀmt mig för att ge den en chans nÄgon gÄng i framtiden. Just nu Àr dock siktet instÀllt pÄ annat.
 

dragonhf

Rolex
Just det ja, 7 Ärs batteritid Àr ju inte att fnysa Ät heller. :)
Intressant, Àr modulen skyddad pÄ ett annat vis Àn t ex squares?
Det Àr fler lager inne i klockan. Om du söker G-shock disassemble tex pÄ videos pÄ youtube, sÄ kommer du att se
hur mÄnga mer delar det finns i en Àldre G Àn pÄ dem nya.
Sen behöver ju det inte betyda att dem gamla Àr tÄligare, kan ju vara sÄ att ny teknik med fÀrre delar skyddar bÀttre.
Men sjÀlv sÄ tror jag att de Àldre G-shocks Àr tÄligare.
 

dragonhf

Rolex
FÄr du pröjs av Casio? Mig har du i alla fall övertygat sÄ pass att jag bestÀmt mig för att ge den en chans nÄgon gÄng i framtiden. Just nu Àr dock siktet instÀllt pÄ annat.
Haha, om det vore sÄ. Casio borde sponsra mig och ge mig gratis klockor. :p
G-9100 var min första G-shock klocka.
Jag kommer ihÄg att jag jobbade som snöskottare och bÄde iphone och en vanlig klocka frös och slutade att fungera.
SÄ googlade jag efter en klocka som tÄl kyla och rÄkade se en tortyr video pÄ just Gulfman G-9100. Synd att jag inte hittar videon igen, men
klockan gick igenom en hel del.
FrÄn början sÄ tyckte jag att klockan var skitful, tjock och klumpig. Men klockan fungerade i kylan och jag tycker att den Àr bekvÀm dÄ den inte vÀger ingenting.
Och med tiden sÄ börja jag gilla G-shocks utseendet.

För nÄgon Ärs sedan sÄ köpte jag en GW-B5600BC-1 och började vara hÀr pÄ forumet. Ja, resten Àr historia, jag blev hooked.
Nu har jag 17st G-shocks och en till Àr pÄ vÀg. :)
 
Senast Àndrad:

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kollade nyss i mailen nĂ€r jag inhandlade min dw5600 frĂ„n skywatches, dec 2015. Batteriet Ă€r fortfarande inte bytt, rullat pĂ„ i 5Ă„r hittills đŸ˜Č. Casio uppger 2Ă„r om man anvĂ€nder "backlight" och alarm en gĂ„ng per dag, men de mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ höftat lite vĂ€l lĂ„gt? Hursomhelst Ă€r det ju jĂ€ttebra 😊👍
 
Det hÀr med wave ceptor https://www.casio-watches.com/technology/en/technology/multi-band6/
Hur Ă€r det som med teckningen i Sverige, mer exakt norra Sverige. Bor i VĂ€sternorrland och ser ut att vara precis pĂ„ grĂ€nsen om man kollar pĂ„ deras bilder i lĂ€nken. Men kanske nĂ„gon hĂ€r bor lĂ€ngre upp och kan bekrĂ€fta att det fungerar hos er?😀
Jag har bott i VĂ€sternorrland och nu i VĂ€sterbotten (vĂ€ldigt nĂ€ra kustlinjen), och hĂ€r kan mina klockor synka pĂ„ nĂ€tterna om jag har dem pĂ„ specifika platser haha. SĂ„ det Ă€r inte helt enkelt, men det gĂ„r 🙂
 
Topp