En klar favorit den dÀr grodanDen kommer att mÄ finfint av att komma ut ur lÄdan. IkvÀll hÀmtar jag GWG-B hos postombudet. Men kolfibergrodan fortfarande pÄ armen.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En klar favorit den dÀr grodanDen kommer att mÄ finfint av att komma ut ur lÄdan. IkvÀll hÀmtar jag GWG-B hos postombudet. Men kolfibergrodan fortfarande pÄ armen.![]()
Riktigt cleanBytte till mig denna, sĂ„g framför mig extremt sliten men snarare fin (utom en lĂ€nkbit eller tvĂ„ som Ă€r skavd)âŠ![]()
![]()
Kan tyvÀrr inte hjÀlpa dig med din frÄga.Jag har fÄtt lite sug igen att leta upp en klocka, och har kikat lite pÄ de Àldre MTG modellerna. Fastnat framförallt lite för S1000 serien.
Vad jag undrar över.... dÄ klockorna Àr 10 Är gamla, vad Àr rimligt att förvÀnta sig angÄende batteritid? Kollar jag shockbase sÄ anges det unknown för batteri....OK?
Helt Ă€rligt lockar inte dom nyare B varianterna av MTG serien mig, har ingen nytta av Bluetooth kompabilitet och lĂ€gger i sĂ„ fall hellre en summa pĂ„ en utan. GĂ„r dessa att byta batteri pĂ„, ICKE SJĂLVMANT? Inte sĂ„ jĂ€tteeintresserad av att eventuellt hĂ„lla pĂ„ och öppna upp en dyrare klocka och pilla utan att veta vad jag hĂ„ller pĂ„ med, oavsett hur mĂ„nga easy G-shock MTG battery swap turtorials det skulle finnas eller ej.
DÄ skickar, eller lÀmnar jag hellre in klockan till en auktoriserad CASIO verkstad och fÄr mitt peace of mind satisfied. SÄg en video om en som hade problem med att hans just S1000 gick in i factory reset mode nÀr den hamnade pÄ low battery, varpÄ han skickade, eller lÀmnade in den för ett batteribyte.
För Jag antar att Àven fast denna modell har tough solar sÄ mÄste vÀl Àven batteriet ge vika till slut?
Hoppas nÄn kan komma med lite guidning och vÀgledning.
TLDR:
NÄn som har erfarenhet av att byta batteri pÄ en Àldre MTG modell?
D-1A4 och BD-5A kikar jag pÄKan tyvÀrr inte hjÀlpa dig med din frÄga.
DÀremot blir man ju lite nyfiken, vilken ur MTG-S1000 serien Àr du mest sugen pÄ?![]()
Kolla hÀrJag har fÄtt lite sug igen att leta upp en klocka, och har kikat lite pÄ de Àldre MTG modellerna. Fastnat framförallt lite för S1000 serien.
Vad jag undrar över.... dÄ klockorna Àr 10 Är gamla, vad Àr rimligt att förvÀnta sig angÄende batteritid? Kollar jag shockbase sÄ anges det unknown för batteri....OK?
Helt Ă€rligt lockar inte dom nyare B varianterna av MTG serien mig, har ingen nytta av Bluetooth kompabilitet och lĂ€gger i sĂ„ fall hellre en summa pĂ„ en utan. GĂ„r dessa att byta batteri pĂ„, ICKE SJĂLVMANT? Inte sĂ„ jĂ€tteeintresserad av att eventuellt hĂ„lla pĂ„ och öppna upp en dyrare klocka och pilla utan att veta vad jag hĂ„ller pĂ„ med, oavsett hur mĂ„nga easy G-shock MTG battery swap turtorials det skulle finnas eller ej.
DÄ skickar, eller lÀmnar jag hellre in klockan till en auktoriserad CASIO verkstad och fÄr mitt peace of mind satisfied. SÄg en video om en som hade problem med att hans just S1000 gick in i factory reset mode nÀr den hamnade pÄ low battery, varpÄ han skickade, eller lÀmnade in den för ett batteribyte.
För Jag antar att Àven fast denna modell har tough solar sÄ mÄste vÀl Àven batteriet ge vika till slut?
Hoppas nÄn kan komma med lite guidning och vÀgledning.
TLDR:
NÄn som har erfarenhet av att byta batteri pÄ en Àldre MTG modell?
Tack.Kolla hÀr
Kolla ocksÄ om det Àr ett eller tvÄ batterier.Casio MTGS1000D-1A Parts and Accessories Library from Pacparts
Casio MTGS1000D-1A Parts and Accessories Library from Pacpartswww.pacparts.com
Hmmm. Skulle jag trilla över en Walter - TH skulle jag nog ha rÀtt svÄrt att lÄta bli att joinaHÀr kommer en bild frÄn den till synes ende Walter-anvÀndaren i trÄden
![]()
Riktigt clean![]()
Jag Àr en lÀnk person, lÀnk all the way om möjligtJo men den Àr clean, sitter lite bÀttre Àn min 3000 och kÀnns slimmare fast bredare (nog samma tjocklek bara 3000 Àr rundare i formen)
Ev köper jag ett gummi till den men fÄr se.
Grattis och vÀlkommen till ett trevligt beroendeIdag blev jag fullvÀrdig medlem.
Min första G-schock och den kÀnns nice.
![]()
![]()
Tack!Grattis och vÀlkommen till ett trevligt beroende![]()
Och du börjar med en av dom bÀstaTack!
Har ju hÀngt hÀr i mÄnga Är men ny i G-shock trÀsket![]()
InstÀmmer! (och kÀnner mig trÀffad..Och du börjar med en av dom bÀsta
5610 Àr perfekt att spÄra ur frÄn![]()
Och du börjar med en av dom bÀsta
5610 Àr perfekt att spÄra ur frÄn![]()
Ăr det inte ett tryck pĂ„ högre nedre knappen?Godmorgon! Fick precis min GA2100 solar. Hittar inte hur jag fĂ„r fram datum i displayen? Hittar bara hur man gör pĂ„ den Ă€ldre modellen. NĂ„gon som vet?
Verkar bara vara pĂ„ modellen utan solar och blĂ„tand. DĂ„ synkar den tiden mot klockan pĂ„ min. PĂ„ WT kan jag fĂ„ fram dagen men inte datumĂr det inte ett tryck pĂ„ högre nedre knappen?