Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
MÀrklig kÀnsla. Min Speedmaster ligger nu ute till försÀljning hÀr pÄ forumet - den har mest legat i lÄdan senaste tvÄ Ären. NÀr den blir sÄld sÄ har jag bara G-Shocks kvar.
Konstigt nog for dom tankarna förbi i mitt huvud förra veckan ocksÄ.. Vart pÄ resande fot en vecka med denna och nöjd under hela resan! FÄr nog ge det lite mera tid innan man börja avyttraMÀrklig kÀnsla. Min Speedmaster ligger nu ute till försÀljning hÀr pÄ forumet - den har mest legat i lÄdan senaste tvÄ Ären. NÀr den blir sÄld sÄ har jag bara G-Shocks kvar.
Hittade nu. Det var pÄ WT och adjust.Verkar bara vara pÄ modellen utan solar och blÄtand. DÄ synkar den tiden mot klockan pÄ min. PÄ WT kan jag fÄ fram dagen men inte datum
En frÄga riktat till er som Àr proffs pÄ G-stötarna.
MÄste man lÀgga klockan nÀra fönstret pÄ natten för att den ska synka med atomuret eller rÀcker det att man har den pÄ armen och vara typ 120 cm frÄn fönstret?
Trodde den skulle synka inatt men den snabbar sig med typ 25 sekunder mot rl.se.
En bild frÄn idag bara för att
HÀppAlldeles riktigt. Den stÄr i bokhyllan, mellan von Junzts fascinerande Unaussprechlichen Kulten och De Vermis Mysteriis av Ludvig Prinn..
HÀr har vi den algbevuxna, slemdrypande, svavelosande luntan fÄngad pÄ bild:
(Jag tog mÄÄÄnga bilder, men nÀstan allihopa blev konstigt nog underexponerade, trots god belysning.)
Endast enstaka gÄng har den synkat nÀr jag burit den men oftast Àr det nÀr den ligger still i lÄdan vid midnatt. Har varit olika bra resultat vid olika rum men nÀra fönstret Àr ofta bÀttre.En frÄga riktat till er som Àr proffs pÄ G-stötarna.
MÄste man lÀgga klockan nÀra fönstret pÄ natten för att den ska synka med atomuret eller rÀcker det att man har den pÄ armen och vara typ 120 cm frÄn fönstret?
Trodde den skulle synka inatt men den snabbar sig med typ 25 sekunder mot rl.se.
En bild frÄn idag bara för att
Det beror sÀkert pÄ en massa mystiska omstÀndigheter, men mina har alltid synkat under smÄtimmarna.vid midnatt
Endast enstaka gÄng har den synkat nÀr jag burit den men oftast Àr det nÀr den ligger still i lÄdan vid midnatt. Har varit olika bra resultat vid olika rum men nÀra fönstret Àr ofta bÀttre.
Under tiden nÀr man bÀr den Àr det oftast för mycket som kan störa signalen.
Den finns appar som kan simulera signalen om du vill synka den manuellt.
FÄr labba litegrann. Inte för att jag behöver ha det synkat men coolt om det fungerarDet beror sÀkert pÄ en massa mystiska omstÀndigheter, men mina har alltid synkat under smÄtimmarna.
Inatt har tre klockor tex. synkat vid 3:02, 3:03, och 5:02.
PÄ en fönsterbÀda i nordvÀstfönster.
Den Àr fin den dÀrKom en Mudmaster till slut
Mina klockor Àr nÀstan alltid syncade nÀr de ligger i en skyddslÄda i skÄpet, men bara ibland pÄ armen, mÀrkligt de dÀr de kommer att funka nÄgon gÄng, nÀr, vet man dock aldrigFÄr labba litegrann. Inte för att jag behöver ha det synkat men coolt om det fungerar
Mika klockor Àr nÀstan alltid syncade nÀr de ligger o en skyddslÄda i skÄpet, men ibland pÄ armen, mÀrkligt de dÀr de kommer att funka nÄgon gÄng, nÀr vet man dock aldrig