• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fortfarande-kvar-pĂ„-jobbet-G👍
IMG_20250212_175724.jpg

IMG_20250212_175731.jpg

😁 Jobbar med logistik. IgĂ„r och idag har vi kört Ă„rliga investeringen.
Är en av dom ansvariga sĂ„ det blir ett gĂ€ng timma..
6-19 igĂ„r, Börjar jobba vid 6 imorrn igenđŸ„±
DĂ„ tycker jag vi gemensamt bestĂ€mmer att du fĂ„r ta över logistiken för alla pakÀÀÀÀt som ska till alla, sĂ„ gĂ„r det undan! 😀

Gravity Master ser rÀtt trevlig ut ÀndÄ! Gillar att de har helt analog tidsvisning. Tycker den nya med gult band ser riktigt fin ut, men har dÄlig koll pÄ hur den skiljer sig mot denna modellen. FÄr grÀva ned mig i dessa lite :)
Det Àr lite underligt att det inte finns fler gravitymasters i trÄden. Kanske Àr för att dom kÀnns lite för "fina"? Man tilltalas mer av lera och survival Àn cockpit pÄ en 767:a.

IkvÀll lyser censorn igen. Fast nu bara ett par blinkningar och sen slÀcks det.
Den blir aktiv pÄ kvÀllen men vet inte vilken funktion den har.
Ja, iofs: den ger faktiskt ledljus i mörkret.
Hursomhelst: godnatt! đŸ„±

1000006799.jpg

1000006801.jpg
Tror man kan stÀlla in pulsmÀtningen i tre olika lÀgen: 1 = alltid pÄ, 2 = alltid av, 3 = endast pÄ vid fysisk aktivitet och vid sömn. Har du den instÀlld i lÀge 3 kan du sjÀlv ange vid vilka tider du normalt sover och dÀrmed alltsÄ vid vilken tid pulsmÀtningen ska vara pÄ.

Tror man kan stÀlla in pulsmÀtningen i tre olika lÀgen: 1 = alltid pÄ, 2 = alltid av, 3 = endast pÄ vid fysisk aktivitet och vid sömn. Har du den instÀlld i lÀge 3 kan du sjÀlv ange vid vilka tider du normalt sover och dÀrmed alltsÄ vid vilken tid pulsmÀtningen ska vara pÄ.

Ska försöka ta reda pÄ det. Tycker Squadmodellerna har ett krÄngligt anvÀndargrÀvssnitt. Man borde som van G-shockanvÀndare kunna klura ut det utan manual.
UpptÀckte att klockan vibrerar flera gÄnger varje morgon kl. 8:00. Och imorse nÀr jag vaknade lyste den utan att jag hade rört den. Efter kl. 8 lyser inte censorn förrÀn pÄ kvÀllen. Vet Ànnu inte nÀr den börjar lysa igen.

Ska försöka ta reda pÄ det. Tycker Squadmodellerna har ett krÄngligt anvÀndargrÀvssnitt. Man borde som van G-shockanvÀndare kunna klura ut det utan manual.
UpptÀckte att klockan vibrerar flera gÄnger varje morgon kl. 8:00. Efter det lyser inte censorn förrÀn pÄ kvÀllen. Vet Ànnu inte nÀr den börjar lysa igen.

Du kan stÀlla in det bÄde i appen och i klockan.
IMG_7649.jpeg
IMG_7650.jpeg

Du kan stÀlla in det bÄde i appen och i klockan.
IMG_7649.jpeg
IMG_7650.jpeg

Om jag gÄr till heart rate sÄ finns dessa tvÄ alternativ nÀr jag trycker pÄ nedre vÀnstra knappen.
Och hittar inte tracking i klockan.

1000006865.jpg

1000006866.jpg

NÀr jag lÀser manualen sÄ verkar det framgÄ att vissa instÀllningar bara gÄr att göra med appen i mobilen. Det kan förklara varför jag inte hittar nÄn instÀllning i klockan.
Har inte idas att anvÀnda nÄn app nÀr jag bara har tÀnkt ha klockan för normalt bruk.
Det verkar stödja att klockan Àr anvÀnd av nÄgon innan jag fick hem den.

1000006867.jpg

Senast Àndrad:
Om jag gÄr till heart rate sÄ finns dessa tvÄ alternativ nÀr jag trycker pÄ nedre vÀnstra knappen.
Och hittar inte tracking i klockan.

1000006865.jpg

1000006866.jpg

HĂ„ll nere ”mode” tills du kommer till settings. Tryck ”enter” Sen ligger HR tracking under general settings. Inte super intuitivt 🙂
image.jpg
image.jpg

Edit: har du puls widgeten som Watch face sÄ kan det nog vara sÄ. Detta Àr fönster ska vÀl vara factory, kan ha fel dock.
IMG_7652.jpeg

Edit 2: ser nu att du var inne i HR fönstret🙂

Senast Àndrad:
Lyckades nu. Var alltsÄ sÄ pass enkelt som att hÄlla inne vÀnstra nedre knappen en stund.

Fann data om den person som har haft den före mig.

1000006868.jpg

Och mycket riktigt var mÀtning tidsinstÀlld.

1000006869.jpg

1000006870.jpg

Men nu tror jag att all mÀtning Àr avstÀngd.
Tack för hjÀlpen!

1000006872.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp