• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har lÀnge tÀnkt att jag ska ansluta mig till G-Shock familjen. Men inte kommit till skott dÄ jag tyckt att modellerna blir för stora pÄ mina lite mindre handleder.

Blev dĂ€rför glad nĂ€r jag idag pĂ„ vĂ€g till jobbet slösurfade och hittade denna modell. Perfekt storlek för mig med sina 40 mm, trycker pĂ„ bestĂ€ll-knappen. Inser nĂ€r jag öppnar orderbekrĂ€ftelsen att jag tydligen bestĂ€llt en damklocka 😁😂

NÄja, jag tröstar mig med att den ser unisex ut och förhoppningsvis passar mina handleder.
SĂ€g inget sĂ„ Ă€r det ingen som ser det 😁
Och vÀlkommen in i G-shockgÀnget :D

I vÀntan pÄ tandlÀkartid.
1000006415.jpg

Har lÀnge tÀnkt att jag ska ansluta mig till G-Shock familjen. Men inte kommit till skott dÄ jag tyckt att modellerna blir för stora pÄ mina lite mindre handleder.

Blev dĂ€rför glad nĂ€r jag idag pĂ„ vĂ€g till jobbet slösurfade och hittade denna modell. Perfekt storlek för mig med sina 40 mm, trycker pĂ„ bestĂ€ll-knappen. Inser nĂ€r jag öppnar orderbekrĂ€ftelsen att jag tydligen bestĂ€llt en damklocka 😁😂

NÄja, jag tröstar mig med att den ser unisex ut och förhoppningsvis passar mina handleder.
VĂ€lkommen! Det fina Ă€r att man vĂ€njer sig, dessutom sitter mĂ„nga G-shockar vĂ€ldigt bra trots sina stora mĂ„tt, tycker jag med drygt 18 cm handled. Jag var förut mest van vid 34-35 mm vintage och tog snabbt till mig hela den hĂ€r vĂ€rlden, det finns hur mycket som helst att grotta ner sig om man vill 😁

VÀlkommen till Klocksnacks trevligaste trÄd!
Vissa modeller saluförs som damklockor endast pga storleken. Inget att bry sig om.
Mitt resonemang Ă€r att har de inte speciellt feminina fĂ€rger typ rosa eller att det stĂ„r Baby-G sĂ„ Ă€r det bara att köra! 👍

VÀlkommen till Klocksnacks trevligaste trÄd!
Vissa modeller saluförs som damklockor endast pga storleken. Inget att bry sig om.
Mitt resonemang Ă€r att har de inte speciellt feminina fĂ€rger typ rosa eller att det stĂ„r Baby-G sĂ„ Ă€r det bara att köra! 👍
Tack för vÀlkomnandet.

Jag tÀnker att om den sitter bra pÄ armen och faller mig i smaken fÄr den stanna. Blev mest förvÄnad och kanske chockad att 40 mm marknadsförs som damklocka, men det sÀger vÀl mest nÄgot om storleken pÄ modellen generellt.

Ser fram emot att testa och hĂ„ller er uppdaterade. 😁

Skit i vad Casio kallar dem för. Jag kör den hĂ€r ”barnklockan” rĂ€tt ofta.

IMG_4391.jpeg

VÀlkommen! Jag köpte min första Frogman förra Äret och tÀnkte ocksÄ att det skulle se för stort ut (har ca 16,5 cm omkrets ) men man vÀnjer sig tillslut. G-shock Àr ju stora klockor och det gör inget om det Àr lite blaffigt. TÀnk pÄ att det Àr mer Àn bara handleden som avgör hur proportionerlig en klocka Àr, typ övrig kroppslÀngd etc etc.

Med det sagt sĂ„ tycker jag du borde prova en modell du gillar och inte tĂ€nka sĂ„ mycket. Är du inte nöjd kan du ju alltid returnera😁

IMG_0671.jpeg
IMG_0672.jpeg

RÀddad modul frÄn en DW-5600SC-2 som min fru har haft pÄ sig dygnet runt i tre-fyra Är.

1000017520.jpg

Bandet var sprucket pÄ flera stÀllen och bezeln hade slÀppt nÀstan all sin yttre coating, sÄ det fanns inget kvar att rÀdda. BestÀllde ett par omÀrkta kit frÄn AliX för 53 kr/st, vi fÄr se hur det blir. Originalbezel och -band kostar nÀstan lika mycket som jag gav för klockan en gÄng i tiden, sÄ det tyckte jag inte det var vÀrt, sÀrskilt med tanke pÄ att glaset har ett par djupa repor.

SÄ hÀr fin var den en gÄng i tiden:

IMG_20220116_100603_edit_1045988601273205.jpg

Kiten jag bestÀllt:

1000017524.jpg
1000017523.jpg

Vi fĂ„r se vilken blĂ„ nyans som passar bĂ€st. Detta fĂ„r bli Ă„rets strandklocka! đŸ’Ș

RÀddad modul frÄn en DW-5600SC-2 som min fru har haft pÄ sig dygnet runt i tre-fyra Är.

1000017520.jpg

Bandet var sprucket pÄ flera stÀllen och bezeln hade slÀppt nÀstan all sin yttre coating, sÄ det fanns inget kvar att rÀdda. BestÀllde ett par omÀrkta kit frÄn AliX för 53 kr/st, vi fÄr se hur det blir. Originalbezel och -band kostar nÀstan lika mycket som jag gav för klockan en gÄng i tiden, sÄ det tyckte jag inte det var vÀrt, sÀrskilt med tanke pÄ att glaset har ett par djupa repor.

SÄ hÀr fin var den en gÄng i tiden:

IMG_20220116_100603_edit_1045988601273205.jpg

Kiten jag bestÀllt:

1000017524.jpg
1000017523.jpg

Vi fĂ„r se vilken blĂ„ nyans som passar bĂ€st. Detta fĂ„r bli Ă„rets strandklocka! đŸ’Ș
Vi villhöver ju en bild pĂ„ hur den sĂ„g ut med den trasiga bezeln och bandet 😁

Tillbaka
Topp