Dom ser numrerade utBandet Àr faktiskt annorlunda!
![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dom ser numrerade utBandet Àr faktiskt annorlunda!
![]()
![]()
Nytt för mig! Skulle ha slagit till. Men den kanske dyker uupp i trÄden ÀndÄ, vem vetBandet Àr faktiskt annorlunda!
![]()
![]()
Det fÄr vi verkligen hoppasNytt för mig! Skulle ha slagit till. Men den kanske dyker uupp i trÄden ÀndÄ, vem vet![]()
Försökte hitta annonsen men sÄg att den var borta. Vore vÀldigt kul om den landade hÀr! 100 kr pÄ att @ekke knep denNytt för mig! Skulle ha slagit till. Men den kanske dyker uupp i trÄden ÀndÄ, vem vet![]()
Hade varit fint för 4500 kr... Men skulle inte bli förvÄnad om den dyker upp igen för 7500 eller 9000 i morgon. Annonsen har ju lagts ut och dragits tillbaka sÀkert 10 ggr.Försökte hitta annonsen men sÄg att den var borta. Vore vÀldigt kul om den landade hÀr! 100 kr pÄ att @ekke knep den![]()
Kolla efter DW/GF/GW-8200.PÄ tal om grodor.. det gick en annan GWF-D1000B som inte var limiterad pÄ Tradera nyss. Var sugen men kollade lite YouTube först och har nog kommit fram till att den versionen Àr för stor för mig.
Men vilken modell ska man titta pÄ istÀllet? Och finns det nÄgon analog groda som Àr lite nÀttare?
Har inte brÄdis men förr eller senare vill man ju vara med pÄ grodfredag!
![]()
D1000 Àr den fetaste helt klart. Det skiljer inte sÄ mycket i storlek mot de andra 1000-grodorna egentligen. Men D1000 Àr tung, ett riktigt as med sitt feta och styva band. Men ack sÄ cool och kvalitetskÀnslan ÀrPÄ tal om grodor.. det gick en annan GWF-D1000B som inte var limiterad pÄ Tradera nyss. Var sugen men kollade lite YouTube först och har nog kommit fram till att den versionen Àr för stor för mig.
Men vilken modell ska man titta pÄ istÀllet? Och finns det nÄgon analog groda som Àr lite nÀttare?
Har inte brÄdis men förr eller senare vill man ju vara med pÄ grodfredag!
![]()
Stort tack, vilken grym introduktion!D1000 Àr den fetaste helt klart. Det skiljer inte sÄ mycket i storlek mot de andra 1000-grodorna egentligen. Men D1000 Àr tung, ett riktigt as med sitt feta och styva band. Men ack sÄ cool och kvalitetskÀnslan Àr
GWF-1000 Àr lite nÀttare, men fortfarande rejÀlt med presence pga av de utstickande luggarna.
BÀrs vÀldigt bra Àven pÄ nÀttare handled (min alltsÄ).
GWF-A1000 Àr stor, men mÀrks knappt att du har den pÄ dig om du inte tittar pÄ den, lÀtt och smidig och allmÀnt skön.
GÄr du pÄ GF/GW-8200 sÄ fÄr du ett case som Àr mindre, men lika stort utstick av luggar. Helt klart lite retrokÀnsla
Börja med en smÄgroda som GW-8200 (som Àr relativt lÀtta att fÄ tag pÄ) och jobba dig uppÄt.
HÀr kommer en jÀmförelse mellan 1000-modellerna. Nyss avplockade frÄn bandböjarlÀge, sÄ ingen hajfenan att tala om.
Min handled Àr 16,5 cm och jag trivs med alla
![]()
![]()
![]()
![]()
Yes Sir! Ligger pÄ min villhöver lista.Dom gröna fyrkanterna har likadan display.
![]()
![]()
![]()
Helt enig med @ekke D-1000 Àr ack sÄ tuff med riktigt hög kvalitetskÀnsla. Men för mig var den svÄr att leva med. FrÀmst pÄ grund av det stenhÄrda bandet. SlÄr ett slag för den analoga grodan. Trots att mÄtten Àr lika D-1000 Àr den riktigt rimlig pÄ armen. Gammal bild för mysStort tack, vilken grym introduktion!
Vi har ungefÀr samma handledsmÄtt sÄ det Àr ju uppmuntrande att Àven de större gÄr att komma undan med.
Ska kolla runt men GW-8200 ser helt klart lockande ut!
Jag lutar faktiskt mer mot analog vad det gĂ€ller groda. Ănnu mer nu! Det jĂ€ttelĂ„nga bandet kan nog vara min AkilleshĂ€l (arm?) överlag pĂ„ de moderna grodorna. Tack för inspeletHelt enig med @ekke D-1000 Ă€r ack sĂ„ tuff med riktigt hög kvalitetskĂ€nsla. Men för mig var den svĂ„r att leva med. FrĂ€mst pĂ„ grund av det stenhĂ„rda bandet. SlĂ„r ett slag för den analoga grodan. Trots att mĂ„tten Ă€r lika D-1000 Ă€r den riktigt rimlig pĂ„ armen. Gammal bild för mys
![]()
Sjukt, men jag har haft alla utom en av alla dom grodorna .Helt enig med @ekke D-1000 Àr ack sÄ tuff med riktigt hög kvalitetskÀnsla. Men för mig var den svÄr att leva med. FrÀmst pÄ grund av det stenhÄrda bandet. SlÄr ett slag för den analoga grodan. Trots att mÄtten Àr lika D-1000 Àr den riktigt rimlig pÄ armen. Gammal bild för mys
![]()
Jag vet en som har 2.Yes Sir! Ligger pÄ min villhöver lista.
Visst finns dom Àven i blÄ variant?
Det Àr tyvÀrr inte en GW-M5610CC, men dock en G-5600CC,alltsÄ utan MB6 men lika blÄ o finJag vet en som har 2.
Om den blÄ Àr likadan vet jag inte, tror @roosterman har brorsan till min 5610cc som Àr blÄ. Ser ut att vara negativ pÄ shockbasefotot.![]()
![]()
Den dÀr Àr verkligen ruskigt lÀcker. Snyggt!God morgon oxÄ
![]()
Det fÄr vi verkligen hoppas
Har nog bara sett en sÄn innan och det var vÀl Hajen som hade en![]()
Ălskar Frogman!Helt enig med @ekke D-1000 Ă€r ack sĂ„ tuff med riktigt hög kvalitetskĂ€nsla. Men för mig var den svĂ„r att leva med. FrĂ€mst pĂ„ grund av det stenhĂ„rda bandet. SlĂ„r ett slag för den analoga grodan. Trots att mĂ„tten Ă€r lika D-1000 Ă€r den riktigt rimlig pĂ„ armen. Gammal bild för mys
![]()
Kul att se RN i trĂ„den. Saknade den och ICERC nĂ€r jag kom pĂ„ att jag nog snarare Ă€r anvĂ€ndare Ă€n samlare. Nu har jag bara C kvarĂlskar Frogman!![]()
![]()