• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bandet Àr faktiskt annorlunda!

IMG_2291.jpeg

IMG_2292.jpeg
Dom ser numrerade ut🙂 Men Ă€ndĂ„ med blĂ„ kolfiber baksida verkar det som😃

Försökte hitta annonsen men sĂ„g att den var borta. Vore vĂ€ldigt kul om den landade hĂ€r! 100 kr pĂ„ att @ekke knep den 💾
Hade varit fint för 4500 kr... Men skulle inte bli förvÄnad om den dyker upp igen för 7500 eller 9000 i morgon. Annonsen har ju lagts ut och dragits tillbaka sÀkert 10 ggr.
Men hoppas att det var nĂ„gon hĂ€r i trĂ„den som gjorde ett kap 😃

PÄ tal om grodor.. det gick en annan GWF-D1000B som inte var limiterad pÄ Tradera nyss. Var sugen men kollade lite YouTube först och har nog kommit fram till att den versionen Àr för stor för mig.
Men vilken modell ska man titta pÄ istÀllet? Och finns det nÄgon analog groda som Àr lite nÀttare?
Har inte brÄdis men förr eller senare vill man ju vara med pÄ grodfredag!
1000052625.gif

PÄ tal om grodor.. det gick en annan GWF-D1000B som inte var limiterad pÄ Tradera nyss. Var sugen men kollade lite YouTube först och har nog kommit fram till att den versionen Àr för stor för mig.
Men vilken modell ska man titta pÄ istÀllet? Och finns det nÄgon analog groda som Àr lite nÀttare?
1000052625.gif
Kolla efter DW/GF/GW-8200.
Provade du min blÄcamo nÀr du var hemma o kolla G-shocks?
Det Ă€r en GF-8250👍

1000052625.gif
D1000 Ă€r den fetaste helt klart. Det skiljer inte sĂ„ mycket i storlek mot de andra 1000-grodorna egentligen. Men D1000 Ă€r tung, ett riktigt as med sitt feta och styva band. Men ack sĂ„ cool och kvalitetskĂ€nslan Ă€r 😍

GWF-1000 Àr lite nÀttare, men fortfarande rejÀlt med presence pga av de utstickande luggarna.
BÀrs vÀldigt bra Àven pÄ mindre handled (min alltsÄ).

GWF-A1000 Àr stor, men mÀrks knappt att du har den pÄ dig om du inte tittar pÄ den, lÀtt och smidig och allmÀnt skön.

GĂ„r du pĂ„ GF/GW-8200 sĂ„ fĂ„r du ett case som Ă€r mindre, men lika stort utstick av luggar. Helt klart lite retrokĂ€nsla â˜ș

Börja med en smÄgroda som GW-8200 (som Àr relativt lÀtta att fÄ tag pÄ) och jobba dig uppÄt.

HÀr kommer en jÀmförelse mellan 1000-modellerna. Nyss avplockade frÄn bandböjarlÀge, sÄ ingen hajfena att tala om.
Min handled Ă€r 16,5 cm och jag trivs med alla â˜ș

PXL_20251005_134603746.jpg

PXL_20251005_134703167.jpg

PXL_20251005_134738574.jpg

PXL_20251005_134818800.jpg

Senast Àndrad:
D1000 Ă€r den fetaste helt klart. Det skiljer inte sĂ„ mycket i storlek mot de andra 1000-grodorna egentligen. Men D1000 Ă€r tung, ett riktigt as med sitt feta och styva band. Men ack sĂ„ cool och kvalitetskĂ€nslan Ă€r 😍

GWF-1000 Àr lite nÀttare, men fortfarande rejÀlt med presence pga av de utstickande luggarna.
BÀrs vÀldigt bra Àven pÄ nÀttare handled (min alltsÄ).

GWF-A1000 Àr stor, men mÀrks knappt att du har den pÄ dig om du inte tittar pÄ den, lÀtt och smidig och allmÀnt skön.

GĂ„r du pĂ„ GF/GW-8200 sĂ„ fĂ„r du ett case som Ă€r mindre, men lika stort utstick av luggar. Helt klart lite retrokĂ€nsla â˜ș

Börja med en smÄgroda som GW-8200 (som Àr relativt lÀtta att fÄ tag pÄ) och jobba dig uppÄt.

HÀr kommer en jÀmförelse mellan 1000-modellerna. Nyss avplockade frÄn bandböjarlÀge, sÄ ingen hajfenan att tala om.
Min handled Ă€r 16,5 cm och jag trivs med alla â˜ș

PXL_20251005_134603746.jpg

PXL_20251005_134703167.jpg

PXL_20251005_134738574.jpg

PXL_20251005_134818800.jpg
Stort tack, vilken grym introduktion!
đŸ„‡đŸ„‡đŸ„‡
Vi har ungefÀr samma handledsmÄtt sÄ det Àr ju uppmuntrande att Àven de större gÄr att komma undan med.
Ska kolla runt men GW-8200 ser helt klart lockande ut!

Senast Àndrad:
Stort tack, vilken grym introduktion!
đŸ„‡đŸ„‡đŸ„‡
Vi har ungefÀr samma handledsmÄtt sÄ det Àr ju uppmuntrande att Àven de större gÄr att komma undan med.
Ska kolla runt men GW-8200 ser helt klart lockande ut!
Helt enig med @ekke D-1000 Àr ack sÄ tuff med riktigt hög kvalitetskÀnsla. Men för mig var den svÄr att leva med. FrÀmst pÄ grund av det stenhÄrda bandet. SlÄr ett slag för den analoga grodan. Trots att mÄtten Àr lika D-1000 Àr den riktigt rimlig pÄ armen. Gammal bild för mys

IMG_8529.jpeg

Senast Àndrad:
Helt enig med @ekke D-1000 Àr ack sÄ tuff med riktigt hög kvalitetskÀnsla. Men för mig var den svÄr att leva med. FrÀmst pÄ grund av det stenhÄrda bandet. SlÄr ett slag för den analoga grodan. Trots att mÄtten Àr lika D-1000 Àr den riktigt rimlig pÄ armen. Gammal bild för mys

IMG_8529.jpeg
Jag lutar faktiskt mer mot analog vad det gĂ€ller groda. Ännu mer nu! Det jĂ€ttelĂ„nga bandet kan nog vara min AkilleshĂ€l (arm?) överlag pĂ„ de moderna grodorna. Tack för inspelet 🐾

IMG_8529.jpeg
Sjukt, men jag har haft alla utom en av alla dom grodorna .
MĂ„nga G har jag provat i mina dgr.đŸ€”

Årets astronomitrĂ€ff var som vanligt trevlig. Dock sĂ„ var vĂ€dret dĂ„ligt sĂ„ det blev nĂ€stan ingen stjĂ€rnskĂ„dning. FredagkvĂ€ll var det blĂ„sigt och molnigt och av och till syntes stjĂ€rnor samt mĂ„nen men det blev inte bra alls. Och hela lördag var det molnigt och regn pĂ„ kvĂ€llen.
Det kanske viktigaste Àr dock gemenskapen med liksinnade och att fÄ lyssna pÄ intressanta föredrag.
Nu Ă€r det dock dags att sova och fortsĂ€tter med DW-H5600 imorgon. đŸ„±đŸ˜Ž

1000023290.jpg

IMG_8529.jpeg
Älskar Frogman! 🙂
IMG_20220522_010110_962.jpg

Tillbaka
Topp