• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1 val två klockor, Omega

Visste inte det var de billiga modellerna, då har jag lärt mig något tack.

Vad gör man om de dyra inte är snygga, ska man köpa dom endå?

Får helt enkelt leta upp en AT med bättre urverk och vit tavla.

Tack för svaren.

Visste inte det var de billiga modellerna, då har jag lärt mig något tack.

Vad gör man om de dyra inte är snygga, ska man köpa dom endå?

Får helt enkelt leta upp en AT med bättre urverk och vit tavla.

Tack för svaren.

Klart du inte köper en dyrare om den inte tilltalar dig?
Köp den som tilltalar dig..

Om du vill ha en AT med bättre urverk. Kan du ju kolla AT8500, finns med vit urtavla och är otroligt fin i 38,5mm storlek

Kan betala mer för en klocka det är inga problem, känns bara meningslöst om jag får ut samma glädje ur en som kostar 15k.

Köper jag en Overseas så är det runt 70k, vet inte om det är tull med. Men får jag ut samma glädje av en billigare klocka så varför inte.

Alla tänker olika.

Haha det är en sån jäkla skön stämning i vissa trådar...

Håller med kören och skulle välja ATn av de du visar. Speedyn funkar inte för mig...

Tycker båda är sådär, två svårsålda modeller. Tänk på att båda är svårflippade om du skulle stå där

Det naturliga valet borde vara en 16520 och använda kronografvisaren som datum om man måste ha datum.

Annars är det skralt, men finns en del vintage.

Exempelvis Killy
Känns aningen krystat att använda kronografvisaren till att hålla ordning på dagens datum! Lättare att välja en kronograf som har den komplikationen som man eftersträvar från början. Som i det här fallet Omegan ;)

ATn

Om det inte är så att världen är på väg att gå under och det finns ett får kvar...

f%C3%A5r.jpg

AT är en ovanligt lyckad modell. Skulle jag köpa en hyfsat ny klocka någon gång vore den med i toppstriden.

Tillbaka
Topp