• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

10000 inlägg!

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jaha. 10000 inlägg passerades nyss. 10000 stycken sedan november 2012. Det är ju inte friskt nånstans tycker jag. 10000 inlägg. Säg att inläggen tagit i snitt en minut att skriva. 10000 minuter är ca 166 timmar, dvs en lång månad på jobbet.

166 timmar på 7,5 år ger ungefär 22 timmars postande per år.

Nu börjar det plötsligt låta rätt normalt, kanske t om ganska lite? Strax under 2 timmars inläggspostande per månad.
Det är ju ingenting nästan. Eller hur? Borde jag steppa upp?

Hur många av mina inlägg är kvalitativa? Gissar på högst en bråkdel men några verkar ha varit vettiga då jag erhållit dryga 30000 likes. Tack för det KS :)

Hursomhelst. Firar mina 10000 inlägg med en ny klocka som jag äntligen fått fingrarna ur och köpt :)


31E3EB43-131F-462E-AC62-901CD04879C6.jpeg
 

Dedj

Omega
2-Faktor
Nu har du bara räknat tiden du skrivit inläggen iofs lägg därtill tid du har läst olika trådar osv så kommer du nog upp i imponerande siffror :woot:

Grattis till en grym klocka ;)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Du är nog friskare än många av oss andra men alla är vi sjuka såklart. Men tror också man behöver hobbies och det finns de som lägger väääldigt många timmar på att bygga modellbilar, samla frimärken eller ngt annat. Man tänker gärna att man hunnit så mkt om man skippade ditten eller datten. Delvis sant men vi behöver också pausa från allt annat ibland och det gör man väl på olika vis? Vissa kollar klockor andra springer 2 mil. Visst önskar jag kanske att jag var den andra istället för den första men så är det inte nu :)

Antal likes har tyvärr lite att göra med vettigheten i inläggen. Vettiga inlägg får inte så många likes. Däremot om du har en stor andel av dina inlägg på en dyr klocka på förstasidan av fredagstråden så kommer du ha ett högt antal likes i snitt :)

Grattis till klockan! En mkt bra sådan även om den är lite för stor åt alla håll... ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Du är nog friskare än många av oss andra men alla är vi sjuka såklart. Men tror också man behöver hobbies och det finns de som lägger väääldigt många timmar på att bygga modellbilar, samla frimärken eller ngt annat. Man tänker gärna att man hunnit så mkt om man skippade ditten eller datten. Delvis sant men vi behöver också pausa från allt annat ibland och det gör man väl på olika vis? Vissa kollar klockor andra springer 2 mil. Visst önskar jag kanske att jag var den andra istället för den första men så är det inte nu :)

Antal likes har tyvärr lite att göra med vettigheten i inläggen. Vettiga inlägg får inte så många likes. Däremot om du har en stor andel av dina inlägg på en dyr klocka på förstasidan av fredagstråden så kommer du ha ett högt antal likes i snitt :)

Grattis till klockan! En mkt bra sådan även om den är lite för stor åt alla håll... ;)

Tack :) Byggde faktiskt sjukt mkt modellbilar när jag var yngre. Hade jag inte hållit med klockor så hade jag garanterat spårat ur åt nåt annat håll. Har flera intressen som alla slåss om min plånbok och tid, cyklar, gamla bilar, djur, skidor. Tycker mig ha fått till en bra balans just nu :)

Fredagstråden har jag dålig koll på däremot.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis eller nått! Och tack för statsen. Jag är ungefär i ditt läge med antal inlägg och år. Aldrig vågat räkna ut hur mycket tid jag lägger på forumet och klockorna. :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
gratulerar till nya klockan och denna milstolpe!
Hade varit kul om du visat lite av din klockor som passerat genom åren :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
STORT...10.000 inlägg skojar man fan inte bort! Får man väl säga GRATTIS till både nya klockan och milstolpen du har uppnått här på KS.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Grattis till imponerande statistik, men håller med vad som skrivits ovan att det är nog en bra jävla hög med tid du lagt på att bara läsa också:cigar:
Grattis till grym klocka också:)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
10K - respekt! Tack för det du tillför forumet och grattis till en härlig klocka!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha. 10000 inlägg passerades nyss. 10000 stycken sedan november 2012. Det är ju inte friskt nånstans tycker jag. 10000 inlägg. Säg att inläggen tagit i snitt en minut att skriva. 10000 minuter är ca 166 timmar, dvs en lång månad på jobbet.

166 timmar på 7,5 år ger ungefär 22 timmars postande per år.

Nu börjar det plötsligt låta rätt normalt, kanske t om ganska lite? Strax under 2 timmars inläggspostande per månad.
Det är ju ingenting nästan. Eller hur? Borde jag steppa upp?

Hur många av mina inlägg är kvalitativa? Gissar på högst en bråkdel men några verkar ha varit vettiga då jag erhållit dryga 30000 likes. Tack för det KS :)

Hursomhelst. Firar mina 10000 inlägg med en ny klocka som jag äntligen fått fingrarna ur och köpt :)


31E3EB43-131F-462E-AC62-901CD04879C6.jpeg
10 000 inlägg i god anda, tack för att du är med och driver forumet i en positiv anda. Och grattis till klockan.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha. 10000 inlägg passerades nyss. 10000 stycken sedan november 2012. Det är ju inte friskt nånstans tycker jag. 10000 inlägg. Säg att inläggen tagit i snitt en minut att skriva. 10000 minuter är ca 166 timmar, dvs en lång månad på jobbet.

166 timmar på 7,5 år ger ungefär 22 timmars postande per år.

Nu börjar det plötsligt låta rätt normalt, kanske t om ganska lite? Strax under 2 timmars inläggspostande per månad.
Det är ju ingenting nästan. Eller hur? Borde jag steppa upp?

Hur många av mina inlägg är kvalitativa? Gissar på högst en bråkdel men några verkar ha varit vettiga då jag erhållit dryga 30000 likes. Tack för det KS :)

Hursomhelst. Firar mina 10000 inlägg med en ny klocka som jag äntligen fått fingrarna ur och köpt :)


31E3EB43-131F-462E-AC62-901CD04879C6.jpeg

Grymt!! Stort grattis :)
Min gamla Pelagos jag hämtade ut? :D Eller blev de en ny?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Det var inte dåligt! Tyder nog på att du är ganska så fast i den här hobbyn. Blev nyfiken och kollade mina egna posts och det verkar som om jag har ett snitt på ca 180 poster per år, under de 2,5 år jag varit reggad här. Jaha.. scratch scratch :wideyed:... tiotusen posts skulle ta mig ungefär 55 år, minus de år jag varit reggad då. Nu känner man sig trög!

Fin klocka förresten!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, bra kämpat. Du borde få en guldklocka av ledningen.” För nit och redlighet i KS tjänst”
:)
 
Topp