• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060 eller 116610?

Ninen79

Audemars
Vet någon vad man kan få för "bästa" pris i procent hos Rob E på en 114060 (ca 57k) och 116610 (ca 65k)? Någon som har erfarenhet av Rob E när det gäller rabatt? Är jag helt ute och cyklar om jag säger 50k jämt (kontant) för 114060? Jag vill så klart har en bra rabatt men samtidigt inte göra bort mig totalt :lol:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ninen79 skrev:
Vet någon vad man kan få för "bästa" pris i procent hos Rob E på en 114060 (ca 57k) och 116610 (ca 65k)? Någon som har erfarenhet av Rob E när det gäller rabatt? Är jag helt ute och cyklar om jag säger 50k jämt (kontant) för 114060? Jag vill så klart har en bra rabatt men samtidigt inte göra bort mig totalt :lol:
Värsta som händer är att de säger nej. Vad kostar den från gråhandlarna? Det brukar vara ett ganska bra riktpris på vad som är möjligt hos AD.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tror att det handlar om hur bra kund man är hos dom. Om man lämnat in sina klockor på service tidigare, är trevlig, strular inte så tror jag att chansen att man får en bra rabatt är större...
 

morrism

Audemars
Per skrev:
Ninen79 skrev:
Vet någon vad man kan få för "bästa" pris i procent hos Rob E på en 114060 (ca 57k) och 116610 (ca 65k)? Någon som har erfarenhet av Rob E när det gäller rabatt? Är jag helt ute och cyklar om jag säger 50k jämt (kontant) för 114060? Jag vill så klart har en bra rabatt men samtidigt inte göra bort mig totalt :lol:
Värsta som händer är att de säger nej. Vad kostar den från gråhandlarna? Det brukar vara ett ganska bra riktpris på vad som är möjligt hos AD.

54k
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Lägg ut en WTB här ist. Garanterar att du får napp till en mer angenäm peng. Själv skulle jag köra med datum och då en vintage seadweller......
 

Ninen79

Audemars
leben skrev:
Lägg ut en WTB här ist. Garanterar att du får napp till en mer angenäm peng. Själv skulle jag köra med datum och då en vintage seadweller......
Ja jag testar med wtb på forumet och hoppas att någon nappar :) tycker vintage är grymt fina men för tillfället är det sub c som jag har fastnat för :D
 

Fred72

Cartier
Svårt val, generellt sett så gillar jag att se datumet för jag kommer knappt ihåg vilken dag det är, kanske börjar bli läge för en daydate;)

Datumbubblan utstrålar Rolex och det är aldrig fel, dock gillar jag symetri och då ligger 114060 bättre till, den ser dessutom tooligare ut.

För att göra det hela lite enklare, köp en Rolex 1665, det bästa av båda världar!!!

Lycka till
//Fred
 

Fred72

Cartier
Pleximannen skrev:
Davvan skrev:
Datum på en dykare är en styggelse!!!

Jag håller med i princip men det kan väl ändå finnas vissa undantag :D

P7201825_zpsd913ffa8.jpg

Satan så fin!
Hör av dig när den kommer ut till försäljning;)
//Fred
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Stilren utan datum men snygg med datum också. Jag hade inte valt bort datum.

Hur känner du när du bär andra klockor utan datum, saknas något? Välj bort utseende för en stund och se endast till funktion s a s...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Hittade lite bilder på 114060 med väldigt hög "tillväxtfaktor" i brallorna.... Wow... undrar om den fan inte är snyggare än 116610 ändå.....

Rolex+114060+36+LR.jpg
Rolex+114060+18+LR.jpg
Rolex+114060+37+LR.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hade föregångaren 14060M förut, det var en trevlig pjäs - clean och hård. Gillade den skarpt.

I detta fall hade jag nog tagit 114060 just för att den är lite ovanligare och cleanare, den ser ju jäkligt hård ut! Vet inte hur det är med den senaste modellerna, men ibland tycker jag att det blir en del reflektioner i bubblan som är störande.

Lite inspiration:
http://rolexpassionreport.com/8144/2012 ... wn-bevels/

Lite test och omdömen:
http://100percent-rolex.blogspot.co.uk/ ... -test.html
http://100percent-rolex.blogspot.co.uk/ ... eview.html

Tycker den pjäsen växer i mina ögon, lite av en underdog som knockar en oväntat....
 

morrism

Audemars
Ninen79 skrev:
morrism skrev:
Min rankning lyder:

1: 16610
2: 114060
3: 116610
4: 14060
Din rankning är klockren ju:) Jag saknar faktiskt min gamala 16610 som jag bytte bort för några veckor sen, hjärtat säger 16610 men hjärna säger sub c;)

Vill du ha en keramisk tycker jag du kör utan bubbla, bubblan passar inte på den mer brutala boetten, men sitter som gjuten på den äldre
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
morrism skrev:
Ninen79 skrev:
morrism skrev:
Min rankning lyder:

1: 16610
2: 114060
3: 116610
4: 14060
Din rankning är klockren ju:) Jag saknar faktiskt min gamala 16610 som jag bytte bort för några veckor sen, hjärtat säger 16610 men hjärna säger sub c;)

Vill du ha en keramisk tycker jag du kör utan bubbla, bubblan passar inte på den mer brutala boetten, men sitter som gjuten på den äldre

Keramisk med datum utan bubbla röstar jag på. :)
 

morrism

Audemars
Ekmikael skrev:
morrism skrev:
Ninen79 skrev:
morrism skrev:
Min rankning lyder:

1: 16610
2: 114060
3: 116610
4: 14060
Din rankning är klockren ju:) Jag saknar faktiskt min gamala 16610 som jag bytte bort för några veckor sen, hjärtat säger 16610 men hjärna säger sub c;)

Vill du ha en keramisk tycker jag du kör utan bubbla, bubblan passar inte på den mer brutala boetten, men sitter som gjuten på den äldre

Keramisk med datum utan bubbla röstar jag på. :)

Datumbubbla är retro, den ser förjävlig ut i ett modernt sammanhang (keramik och tuffa boettformer),

Edit: såg att du skrev UTAN bubbla... :oops:
 

Pleximannen

Cartier
Ekmikael skrev:
morrism skrev:
Ninen79 skrev:
morrism skrev:
Min rankning lyder:

1: 16610
2: 114060
3: 116610
4: 14060
Din rankning är klockren ju:) Jag saknar faktiskt min gamala 16610 som jag bytte bort för några veckor sen, hjärtat säger 16610 men hjärna säger sub c;)

Vill du ha en keramisk tycker jag du kör utan bubbla, bubblan passar inte på den mer brutala boetten, men sitter som gjuten på den äldre

Keramisk med datum utan bubbla röstar jag på. :)

Franken! En styggelse :twisted:

Håller med om att bubblan gör sig bättre på äldre modeller men jag tycker främst att den passar på 1680 - tycker det ser lite sådär ut även på 16610 men funkar på 16610LV. Imho.
 
Topp