• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060 vs. 116610LV

114060 vs. 116610LV?


  • Totala väljare
    145
Hej alla,

Skulle uppskatta lite input!

Jag äger idag en Tudor Black Bay Black samt en Seiko SKX009 - både svart och lite färgglatt med andra ord. Dessa använder jag i princip 50/50 av tiden.

Har sedan en tid tillbaka "bestämt" mig för att 114060 blir nästa klocka. Sparandet och planerandet är i full gång. Planerar att köpa nytt då jag vill ha en klocka for life, skapa mina egna repor och som sedan ska gå i arv osv. Dock har jag på senaste börjat snegla allt mer på 116610LV - den känns bara så iskall! Gällande datum så tror jag att jag överlever utan men skulle funka med också, även om jag inte är ett superfan av "bubblan".

Nu till frågeställningen: Ni som ägt en av dessa, eller båda - vad är era upplevelser? Tröttnar man på grönt? Svårt att matcha med kläder? Blir 114060 "tråkig"?

Det lutar som sagt åt 114060 men skulle vara intressant att höra era tankar iallafall.

Tack för ett grymt forum!


content.rolex-1.jpg
content.rolex.jpg

Har du en BBB så har du ju ett alternativ om din (potentiella) Hulk skulle krocka med klädvalet... GO FOR HULK!!!

Har själv också en BBB .. grym duo faktiskt
20170204_220334 (1).jpg
 
IMG_3685.JPG
Köper du en 114060 är risken stor att du inte bär någon annan dykare. Med andra ord blir BB överflödig vilket frigör cash till nåt annat bra. En chronograph kanske?

Jag bär min 114060 95 % av tiden. Den är så bra/tråkig/klassisk/bekväm att allt annat i lådan bleknar ;)
 
Har haft både nya o gamla LV, supersnygga men jag har tröttnat eftersom de är svåra att matcha med tex blå skjortor. Om du skall ha en keeper så satsa på sub eller ännu hellre en SD.

Till att börja med så är ju grönt och blått en alldeles utmärkt färgmatchning, så där ser jag inte alls problemet?

Men till den ursprungliga frågan så har jag haft en Hulk och älskade den. En fantastisk klocka med underbar tavla och ring. Betydligt roligare än en 114060 och jag tror att färgen tvärtom gör att det är mindre risk att man "tröttnar". Tänkt dig pojkvän/flickvän som är helt neutral - inte särskilt kul i längden? Det man söker är ju något som sticker ut och gör relationen till något speciellt? Gillar du Hulken just nu, så kör. Du kommer sannolikt att älska den för evigt.
 
Till att börja med så är ju grönt och blått en alldeles utmärkt färgmatchning, så där ser jag inte alls problemet?

Men till den ursprungliga frågan så har jag haft en Hulk och älskade den. En fantastisk klocka med underbar tavla och ring. Betydligt roligare än en 114060 och jag tror att färgen tvärtom gör att det är mindre risk att man "tröttnar". Tänkt dig pojkvän/flickvän som är helt neutral - inte särskilt kul i längden? Det man söker är ju något som sticker ut och gör relationen till något speciellt? Gillar du Hulken just nu, så kör. Du kommer sannolikt att älska den för evigt.
Tror också det beror lite på hur man är som person. Jag gillar att ha lite annorlunda klockor, därför passar Hulk mig alldeles utmärkt. Blir lika chockad över hur snygg klockan är varje gång jag plockar fram den.
 
Finns inget rätt eller fel, blir ju bra vilken man än tar.
Även om jag personligen föredrar den svarta som OWG, hulk som komplement.
 
Till att börja med så är ju grönt och blått en alldeles utmärkt färgmatchning, så där ser jag inte alls problemet?

Men till den ursprungliga frågan så har jag haft en Hulk och älskade den. En fantastisk klocka med underbar tavla och ring. Betydligt roligare än en 114060 och jag tror att färgen tvärtom gör att det är mindre risk att man "tröttnar". Tänkt dig pojkvän/flickvän som är helt neutral - inte särskilt kul i längden? Det man söker är ju något som sticker ut och gör relationen till något speciellt? Gillar du Hulken just nu, så kör. Du kommer sannolikt att älska den för evigt.

Nu blir jag fundersam.. du tröttnade på Hulken, trots att den var speciell? ;)
 
Tror också det beror lite på hur man är som person. Jag gillar att ha lite annorlunda klockor, därför passar Hulk mig alldeles utmärkt. Blir lika chockad över hur snygg klockan är varje gång jag plockar fram den.

Precis. Den har något speciellt. En av de få klockor som jag verkligen kunde komma på mig själv att "längta efter" att använda. Jag är faktiskt lite sugen på att köpa en igen, även om det känns lite tråkigt att gå tillbaka till något man redan har haft... Så bra är den!
 
Finns inget rätt eller fel, blir ju bra vilken man än tar.
Även om jag personligen föredrar den svarta som OWG, hulk som komplement.

Många bra tankar här i tråden!

Resonerar ungefär som du. 114060 känns mer som en vardagsklocka om man säger så, medan Hulk är något speciellt man plockar fram då och då... Fan vad svårt det ska vara!
 
114060 helt klart.
Tycker att hulken och kermit är bland det fulaste som Rolex någonsin skapat.
 
Testa båda och ta ett beslut. LV är långt ifrån så grön som bilderna ofta porträtterar den.

Här är min häromdagen, i ett försök att återspegla det mina ögon såg:
IMG_9817.PNG

Intressant! Har bara sett en Hulk på tunnelbanan här i London, har aldrig testat en på armen. Tänkte besöka lite AD:s här snart och se om man kan testa.
 
Valde 114060 mest för att jag ägt en och för att den passar till precis allt! Idag äger jag en 14060M istället (föredrar den boetten)
 
Testa båda och ta ett beslut. LV är långt ifrån så grön som bilderna ofta porträtterar den.

Här är min häromdagen, i ett försök att återspegla det mina ögon såg:
IMG_9817.PNG
Inomhus i lite mörkare ljusförhållanden ser den ofta svart ut. Utomhus i molnigt ljus/skugga ser den skogsgrön ut. I solljus är den lite kermitgrön.

Försökt fånga detta på bild:

20170207_152026-jpg.471823

15802119_1363280200400646_3801068790221897728_n.jpg

15803269_1203812579655138_7832630148594663424_n.jpg
 
Hulken !
En klocka man aldrig tröttnar på, och är sjukt läcker !

Här får du en wristshot på min 114060 som ja tröttnade på och sålde.
Känns som varannan person har en sådan, och såna klockor tröttnar jag på ganska snabbt tyvärr.
14695537_10154067641788505_8279309076849669893_n.jpg
 
114060:n är trevlig men min röst går till Hulken (bör kanske påpekas att jag aldrig ägt en hulk, men hoppas göra det)
 
Jag är sjukt nöjd med min 114060. Kan dock förstå att det är svårt att välja när det postas så snygga bilder på LV:n.
 
Sälj Tudorn, köp 116610LN. Du får en svart, du får bubbla.
Sen lägger du pengarna du får för Tudorn på en blå SMPc om du nu måste ha så många klockor:)
 
Haft min Hulk i 3.5 år och har inga planer på att sälja den. Betydligt mer spännande, i.o.m. färgskiftningen, än den svarta.
 
Tillbaka
Topp