Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Priserna är rätt spretiga numer. En matt mk1 kan nog kosta allt från 50-120 beronde på skick och säljare. Chrono24 är dock knappast den bästa källan för att få en klar prisbild.Jag var inne på Chrono24 igår och tittade lite igår. Tycker det är en sjuk prisutveckling på GMT 1675 senaste 4- 5 åren. Det är ju tre gånger vad prisnivån låg på för en long E MK1.
Priserna är rätt spretiga numer. En matt mk1 kan nog kosta allt från 50-120 beronde på skick och säljare. Chrono24 är dock knappast den bästa källan för att få en klar prisbild.
Priserna är rätt spretiga numer. En matt mk1 kan nog kosta allt från 50-120 beronde på skick och säljare. Chrono24 är dock knappast den bästa källan för att få en klar prisbild.
De priser som man vet att klockor säljs till. Priserna är absolut upp men det är svårt att jämföra när det spretar så mycket som de gör. Spontant så skulle jag säga att beroende på skick så har priserna ökat mellan 1.5-4 gånger. Förr i tiden så kostade samma modell ungefär samma och idag så är det ett extremt premium på klockor i fint skick kontra medelmåttigt eller rent av dåligt.vad skulle isåfall vara en bättre prisindikator?
problemet (som köpare) idag är enligt mig att det råder en ”säljares marknad” betingat underskottet av bra pjäser, så även om Kaplans sulade iväg en long-E för säg 95kSEK inkl prov. så är det inte ett kvitto på att någon annan skulle sälja en i liknande skick för samma peng. Marknaden är helt enkelt inte i jämvikt, dvs bara för att en auktion klubbar en klocka till ett visst pris så behöver det inte vara den rådande prisbilden hos allmänheten..De priser som man vet att klockor säljs till. Priserna är absolut upp men det är svårt att jämföra när det spretar så mycket som de gör. Spontant så skulle jag säga att beroende på skick så har priserna ökat mellan 1.5-4 gånger. Förr i tiden så kostade samma modell ungefär samma och idag så är det ett extremt premium på klockor i fint skick kontra medelmåttigt eller rent av dåligt.
festligt! du bör dock vända på den överst vänstra bygeln så du inte blottar öppningen utåt!Jag är nykär igen. Mitt amerikanska jubilee som varit liiite för kort och legat i lådan länge har äntligen blivit fixat. Den lilla högen av lösa metallspån byggdes fint ihop till tre nya länkar och ett band i vuxenstorlek av min lokale klockgubbe.
Bekväm som få nu, och jag vill inte ta av den.
Tack! Missade detta. Det gick visst lite fort i halvmörkret...festligt! du bör dock vända på den överst vänstra bygeln så du inte blottar öppningen utåt!
Idag så är det mer köparens marknad om jag ska vara ärlig. Det är svårt att sälja dyra klockor för närvarande. Cash is king. Det sagt så är det som vanligt svårt att hitta bra objekt. De bästa klockorna sitter oftast fast i bra samlingar.problemet (som köpare) idag är enligt mig att det råder en ”säljares marknad” betingat underskottet av bra pjäser, så även om Kaplans sulade iväg en long-E för säg 95kSEK inkl prov. så är det inte ett kvitto på att någon annan skulle sälja en i liknande skick för samma peng. Marknaden är helt enkelt inte i jämvikt, dvs bara för att en auktion klubbar en klocka till ett visst pris så behöver det inte vara den rådande prisbilden hos allmänheten..
Idag så är det mer köparens marknad om jag ska vara ärlig. Det är svårt att sälja dyra klockor för närvarande. Cash is king. Det sagt så är det som vanligt svårt att hitta bra objekt. De bästa klockorna sitter oftast fast i bra samlingar.
Det är svårsålt just nu. Folk har också väldigt svårt att värdera sina egna klockor. Man förstår inte att skillnaden mellan bra skick och fantastiskt kan vara 100% så därför övervärderas väldigt ofta hyggliga och ganska bra klockor väldigt mycket.Säljarnas förväntningar har skruvats upp och frågan är om det finns köpare på de nivåer som begärs idag på mer mediokra objekt. Toppnoteringar som ropas in på aktionshusen går ju inte att ha som riktlinje.
Inga vettiga.till något helt annat - du som har bra känningar i mellanöstern @Per - känner du till några vettiga handlare i Oman?
Det är svårsålt just nu. Folk har också väldigt svårt att värdera sina egna klockor. Man förstår inte att skillnaden mellan bra skick och fantastiskt kan vara 100% så därför övervärderas väldigt ofta hyggliga och ganska bra klockor väldigt mycket.