Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tackar.Det blir nog bra vad du än väljer, de du radat upp antyder att du har stil.
Nu låter jag kanske dum eller "close-minded", men jag "känner" inte för en Citizen, tyvärr. Visst gör de riktigt bra grejer. Men just för detta köpet vill jag ha något annat.Ett annat tips kanske kan vara GS kompis Citizen Chronomaster. Kickass urverk, ren design, god finish, inte lika vanlig och något billigare![]()
Tycker de är fina. Men har lite problem med dem.Sjöö Sandström Royal Steel borde ju kunna vara ett alternativ också.
Finns ju både som 36 och 41 mm. Själv har jag alltid tyckt dom sett lite "tråkiga" ut men efter att ha testat så ändra jag åsikt.![]()
Lite kul att du säger det faktiskt. Är väl den nackdel jag ser oxå med just mina handleder. Även samma med Worldtimern. Men tänkte att du kanske hade större eller mindre än mig.Tycker de är fina. Men har lite problem med dem.
Den känns antingen för stor eller för liten för mig. 41mm vs 36mm. Känns inte som att det passar ihop med klockans design och min handled, varför gör de inte en 38?
Har ganska stora handleder, visst passar den med en 41mm, men klockan i sig känns inte proportionellt bra i 41mm. Hade gärna sett en mellanstorlek.Lite kul att du säger det faktiskt. Är väl den nackdel jag ser oxå med just mina handleder. Även samma med Worldtimern. Men tänkte att du kanske hade större eller mindre än mig.
Ja 38 eller 39 hade vart riktigt bra...
Ok. Got it!Har ganska stora handleder, visst passar den med en 41mm, men klockan i sig känns inte proportionellt bra i 41mm. Hade gärna sett en mellanstorlek.
Ca 17,5-18 typFin! Hur stor handled har du?
Ja, definitivt roligare att köpa nytt hos AD.
Okej, har runt 19. Får testa den IRL för att se om den passar mig.Ca 17,5-18 typ![]()
Måste ha det för att känna mig säker runt fukt och vatten. Jag vet, en klocka med 50m klarar väl det OK ändå, men när det gäller detta är min hjärna kanske inte så logiskTycker Tudorn är kass, likt nästan allt Tudor producerar numera. Seikon är dock snygg.
Varför behöver du 100m WR?
Helknasig design.Måste ha det för att känna mig säker runt fukt och vatten. Jag vet, en klocka med 50m klarar väl det OK ändå, men när det gäller detta är min hjärna kanske inte så logisk
Varför tycker du Tudorn är kass om man får fråga?
Ah, förstår. Inget fan av deras design alltså : )Helknasig design.
Ja, tyvärr. Länk vill jag också gärna ha. Men fin är denIWC Portofino! IW356504. Kan ju inte bli fel. Edit: wr failar ju
![]()
Är mycket sugen på den faktiskt. Så det kan mycket väl bli en sådan....Av de två hade jag valt GS. Är förövrigt imponerad över din energi och dina val samt din Youtube sida. Mycket bra!
Yes - bara 50m WR och 42mm i storlek. Inte aktuellt för mig, som tidigare nämnt.Omega speedmaster proffesional! Du borde kunna hitta en fin begagnad för 30’Dock bara 50m wr (tror jag...)
Yes - bara 50m WR och 42mm i storlek. Inte aktuellt för mig, som tidigare nämnt.
Fin är den. Oroar mig lite för storleken dock. Får åka och testa en någon gång i sommar och se om den kanske är för mig.Ok! Black bay 36 känns som klockan för dig, den är tidlös & solid.
Hehe, ja jag tänkte nämna det. Gillar PO. Men när det gäller just detta köp skippar jag dykare. Vill istället ha något lite halvdressigt.Fast OK, du skrev ingen dykare ser jag nu!