• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

18-årsklocka, tips mottages :)

Ett annat tips kanske kan vara GS kompis Citizen Chronomaster. Kickass urverk, ren design, god finish, inte lika vanlig och något billigare :)
Nu låter jag kanske dum eller "close-minded", men jag "känner" inte för en Citizen, tyvärr. Visst gör de riktigt bra grejer. Men just för detta köpet vill jag ha något annat.
Tackar för förslaget :)

Sjöö Sandström Royal Steel borde ju kunna vara ett alternativ också. :)
Finns ju både som 36 och 41 mm. Själv har jag alltid tyckt dom sett lite "tråkiga" ut men efter att ha testat så ändra jag åsikt.
20190515_162551.jpg

Sjöö Sandström Royal Steel borde ju kunna vara ett alternativ också. :)
Finns ju både som 36 och 41 mm. Själv har jag alltid tyckt dom sett lite "tråkiga" ut men efter att ha testat så ändra jag åsikt.
20190515_162551.jpg
Tycker de är fina. Men har lite problem med dem.
Den känns antingen för stor eller för liten för mig. 41mm vs 36mm. Känns inte som att det passar ihop med klockans design och min handled, varför gör de inte en 38?

Tycker de är fina. Men har lite problem med dem.
Den känns antingen för stor eller för liten för mig. 41mm vs 36mm. Känns inte som att det passar ihop med klockans design och min handled, varför gör de inte en 38?
Lite kul att du säger det faktiskt. Är väl den nackdel jag ser oxå med just mina handleder. Även samma med Worldtimern. Men tänkte att du kanske hade större eller mindre än mig. :)

Ja 38 eller 39 hade vart riktigt bra...

Lite kul att du säger det faktiskt. Är väl den nackdel jag ser oxå med just mina handleder. Även samma med Worldtimern. Men tänkte att du kanske hade större eller mindre än mig. :)

Ja 38 eller 39 hade vart riktigt bra...
Har ganska stora handleder, visst passar den med en 41mm, men klockan i sig känns inte proportionellt bra i 41mm. Hade gärna sett en mellanstorlek.

Tycker Tudorn är kass, likt nästan allt Tudor producerar numera. Seikon är dock snygg.

Varför behöver du 100m WR?

Tycker Tudorn är kass, likt nästan allt Tudor producerar numera. Seikon är dock snygg.

Varför behöver du 100m WR?
Måste ha det för att känna mig säker runt fukt och vatten. Jag vet, en klocka med 50m klarar väl det OK ändå, men när det gäller detta är min hjärna kanske inte så logisk ;)

Varför tycker du Tudorn är kass om man får fråga?

Omega speedmaster proffesional! Du borde kunna hitta en fin begagnad för 30’ :) Dock bara 50m wr (tror jag...)

Grand Seiko spring drive.
Typ SBGA011, SBGA127, SBGA027 ryms inom budget, begagnat. Någon annan GS-tokig, läs @yonsson, kan säkert fylla på med bra referenser för max 35k.

Vill tipsa om att köpa en äldre Omega Planet Ocean. Nu skriver du förvisso max 41 mm, men en äldre PO i 42 mm varianten med svart ring är en riktigt trevlig pjäs! Rikligt med WR men ändå inte så värst tjock (vilket man kanske annars tror), klassisk design som inte är skrikig och inte går ur tiden, snygg och skön länk, stabil tidshållning med datumvisning, skön tyngd i klockan osv. Dessutom går det att hitta fina begagnade exemplar för typ mellan 22' och 30'ish. Jag köpte en 2201.50.00 förra veckan och jag känner i alla fall verkligen att det är en livskeeper! Ska han hålla hela livet är det ju bra med lite stryktålighet också. Hoppas du blir nöjd med ditt val! :)

Av de två nämnda skulle jag välja GS utan någon som helst konkurrens. Det är objektivt en bättre tidsmätare och finishen är på en högre nivå. Det enda den saknar är lime men i min värld är det en fördel så den pga detta kvalar in som dressur. Dessutom är den designmässigt läckrare och viktigare än Tudorn.

Men om du är öppen för förslag skulle jag kolla Sinn 556. Det finns flertalet tavlor och visar-set där någon kombo borde passa din smak. Det finns två länkar som passar och de är på 38,5mm, mitt i ditt spann. 20bar. Tidlös design bortom trender, eta 2824.

Resten av dina (surt) besparade pickadoller kan du lägga på något roligt eller vidare sparande.

Tillbaka
Topp