• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

18-årspresent, hit me!

SCM

Basic
2-Faktor
Hej alla klocksnackare,

behöver hjälp med lite inspiration till en 18-årspresent för en kille. Klassisk design, kanske med en skvätt färg på urtavlan, max 40 mm, helst på länk. Budget max 5.000 och inget begagnat - hit me!

Bild på ett alternativ som seglat upp hittills:

IMG_8094.jpeg

Bättre val. Tissot:n finns även i lite skojigare färger.

Senast ändrad:
Seiko Presage. Går att hitta för just under 5k, dock 40,5mm men kan du tumma på dom 0,5mm så är den riktigt fin i den prisklassen.

• Like
Reactions: SCM
Bättre val. Tissot:n finns även i lite skojigare färger.

^
What this guy said!

En stabil automat och en rolig kvarts.

• Like
Reactions: SCM
Den här är ju snygg tycker jag

Instämmer med föregående ang PRX om det ska vara kvarts. Slår även ett slag för en likande automatklocka i titan från Citizen som också är fin och ryms inom budget.

Men skippa DW - det är inte kul klockor

IMG_6674.png

Den här är ju snygg tycker jag

Ja det var en trevlig modell, tack för tipset! Känner inte till märket särskilt väl sedan tidigare men vill minnas att det dykt upp i flödet på diverse plattformar. Får kolla vidare på det!

Ja det var en trevlig modell, tack för tipset! Känner inte till märket särskilt väl sedan tidigare men vill minnas att det dykt upp i flödet på diverse plattformar. Får kolla vidare på det!
Ja det är ett kickstarter projekt från början som drog igång 2017. Vet att de hade en hel del problem i början, men nu känns det som att de fått ordning på verksamheten och får mycket positiva reaktioner runt om. Jag har en av deras klockor och är verkligen helnöjd!

Gillar deras design och finish, klockan jag har känns mycket mer premium än vad priset antyder, helt klart i nivå med min Superocean Heritage.

De satsar stenhårt och jobbar just nu med att ta fram en egen inhouse movement

Tillbaka
Topp