- Pris
- 9500
- Returpolicy
- Nej.
- Bilder Skickat
- Ja
En i min uppfattning ovanligare modell från mitten av 50-talet, tillverkad av Longines med deras egna dåvarande inhouse-verk cal 12.68z. Klockan mäter 37mm i diameter, exklusive kronan.
Klockan är i min mening i väldigt gott skick med tanke på åldern. Klockan har alldeles nyligen varit hos urmakare för glasbyte. Kronan är original och är enligt samma urmakare relativt ovanlig. Klockan har okänd servicehistorik men tickar gott på med god gångreserv och håller tiden i min mening väl. Jag har ingen exakt tidmätning men har inte haft anmärkningar när klockan burits.
Klockan förefaller även vara opolerad med skarpa linjer och kanter på boetten. Bilderna samt filmklippet är en del av beskrivningen. Banden på bilderna medföljer ej.
Jag önskar 9500kr där Swish eller banköverföring är enda betalmedlen. Spårbar frakt är inkluderat i priset.
Sammanfattningsvis
Har gott om referenser.. -> https://klocksnack.se/threads/north.58563/
Tveka inte höra av er vid funderingar. Byten är inte intressant för tillfället.
Film
Äldre bilder innan glasbyte:
Klockan är i min mening i väldigt gott skick med tanke på åldern. Klockan har alldeles nyligen varit hos urmakare för glasbyte. Kronan är original och är enligt samma urmakare relativt ovanlig. Klockan har okänd servicehistorik men tickar gott på med god gångreserv och håller tiden i min mening väl. Jag har ingen exakt tidmätning men har inte haft anmärkningar när klockan burits.
Klockan förefaller även vara opolerad med skarpa linjer och kanter på boetten. Bilderna samt filmklippet är en del av beskrivningen. Banden på bilderna medföljer ej.
Jag önskar 9500kr där Swish eller banköverföring är enda betalmedlen. Spårbar frakt är inkluderat i priset.
Sammanfattningsvis
- 37x43mm exkl. krona
- 18mm mellan bandhornen
- nytt glas bytt av urmakare
- okänd servicehistorik men tickar på utan anmärkningar
- förefaller opolerad med skarpa linjer & kanter
- skruvlock
- " recessed index " - nedsjunkna indexmarkeringar
Har gott om referenser.. -> https://klocksnack.se/threads/north.58563/
Tveka inte höra av er vid funderingar. Byten är inte intressant för tillfället.
Film
Share Anything with pCloud
With pCloud's unique Download Link feature you can share files with everyone. Click to download. Join pCloud.com and get up to 20GB FREE cloud storage.
e.pcloud.link
Äldre bilder innan glasbyte:
Senast ändrad: