• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1967 - Årsklockorna är här!

Wemb

Cartier
Så jäkla läckert!

Synd att man är född ´88, på något sätt känns det klart trevligare med årsklockor som har drygt 40 år på nacken.
Varför har jag ingen aning om.
 

Wemb

Cartier
Jo så kan det vara! Men även du blir äldre Wemb, å då kanske det är kul att redan nu köpa en klocka man gillar:)

Så sant som det är sagt!

Nu finns det alla möjligheter i världen att hitta en fin klocka från ´88. Nackdelen är bara att hitta en som får hänga med i xx år utan att flippas...
Den där flipparsjukan är hemsk!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Tack för ett härligt inlägg Fixoflex! Årsklockor är trevligt, för egen del ser jag det också som ett bra sätt att begränsa sig lite, och det blir ytterligare lite svårare att hitta rätt objekt.
Grattis till en förutsägbar men ack så klassisk duo, de där två ska jag också skaffa mig så småningom. Håller på att massera en stackars forumbroder meddelst pm för att han ska släppa sin speedy... Själv har jag lyckats skaffa mig en annan årsklocka så länge, en 6105-8000. Fördelen med Seiko är ju att man kan träffa rätt på månaden när. Hugade kan beundra mästerverket från januari 1969 i dagens Dagens vintageur.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack för ett härligt inlägg Fixoflex! Årsklockor är trevligt, för egen del ser jag det också som ett bra sätt att begränsa sig lite, och det blir ytterligare lite svårare att hitta rätt objekt.
Grattis till en förutsägbar men ack så klassisk duo, de där två ska jag också skaffa mig så småningom. Håller på att massera en stackars forumbroder meddelst pm för att han ska släppa sin speedy... Själv har jag lyckats skaffa mig en annan årsklocka så länge, en 6105-8000. Fördelen med Seiko är ju att man kan träffa rätt på månaden när. Hugade kan beundra mästerverket från januari 1969 i dagens Dagens vintageur.


Det är sant Grafton! Kul med exakt datum nära nog!
 

Icaras

Rolex
Riktigt fint ex och tack för kul läsning! :). Det hände alltså en hel del '67.


Avundsjuk är jag allt... står i kö om den flippas :p
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Två klockor kan mitt hushåll bidra med.
/j
image.jpg
image.jpg
 

Galaxy

Rolex
Kul inlägg Fixoflex! För min del har jag tyvärr inte lika roliga alternativ när jag är född -96... Har dock precis köpt en klocka jag verkligen gillar som ev. är från -97, så lite synd på det, men letandet fortsätter! :)
 
Topp