Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur kunde både ljusförhållandena och bakgrunden/underlaget ändras och tiden flyttas bakåt från plåtningen till slutbilden?Även kul att rigga lite...
Hur kunde både ljusförhållandena och bakgrunden/underlaget ändras och tiden flyttas bakåt från plåtningen till slutbilden?
Hur kunde både ljusförhållandena och bakgrunden/underlaget ändras och tiden flyttas bakåt från plåtningen till slutbilden?
Det råkade hänga med en bild från ett annat tillfälle.#filter
+1Även kul att rigga lite...
Vad kör du med för objektiv?Även kul att rigga lite...
På Leican kör jag följande:Vad kör du med för objektiv?
I stort sett, det är en M10.Nice, vad är det för leica? m240?
Föredömligt inlägg. Ni är några som alltid sticker ut med bra bilder och jag avundas er och uppskattar det djupt
Jag gör så gott jag kan med min lur men ska ta till mig de där med bakgrunder för det är tyvärr inte min starka sida.
Några exempel från mig som framstår amatörmässigt jämfört mer er andra.
Sinn 256 (inomhus, kasst ljus)
BB36 (inomhus, kasst ljus)
Padi (ute, bra ljus)
Vintage Tissot (inne, på fönsterbrädan )
Helv*** va snygg0,5. Torka av klockan, kladdiga blanka ytor är avtändande.
Här endast beskuren mobilbild (rörig bakgrund, men inget som stjäl fokus)
Tack du. Men tanke på hur dina bilder ser ut är det ingen dålig komplimangTycker inte det är något amatörmässigt med dina bilder, ser ju riktigt bra ut.. speciellt Tudorn, faller extra mkt mig i smaken
Med tanke på vilken lur du fotat med klart godkänt enligt mig. Har A5 som arbetslur och kameran är katastrofBra tips!
I bilen är det bra ljus. Tog denna idag på passagerarsätet med direkt solljus in i bilen.. Samsung A5, knappast en värsting.
Med tanke på vilken lur du fotat med klart godkänt enligt mig. Har A5 som arbetslur och kameran är katastrof
Hmm, vet inte vilket jag har men din måste vara vassare. Är min jobblur så lite strunt samma för mig. Klockor fotar jag med min egna huawei P10Jag älskar den! Plåtar med den hela tiden. Det är den fullstora, inte den lilla.
använde magiska GoogleLjuset är ju helt klart viktigast.
Sen får man vinkla och vrida,iaf jag vill helst slippa se kameran eller reflektioner i glaset.
@yonsson jag har haft Snapseed länge men förstår inte hur healingen fungerar,förbättrar den bilden själv när man trycker på bocken?
Drar man fingret över fotot så suddar den ju?
Riktigt jäkla snyggt!Nu fotar jag inte så mkt ”snygga” bilder med luren men detta lilla tips funkar även fint för mobilbilder.
Jag kan verkligen rekommendera nån form av redigeringsapp. Jag personligen använder Adobe Lightrome CC
Denna bild är tagen med systemkamera (Nikon D7200) med en macroglugg. Fotade med en extern blixt och skickade upp ljuset i taket. Sedan skickade jag bilden till luren för lite snabbt pill i Lightrome.
Före:
Efter:
Schysst, vad kör du med för glugg?Nu fotar jag inte så mkt ”snygga” bilder med luren men detta lilla tips funkar även fint för mobilbilder.
Jag kan verkligen rekommendera nån form av redigeringsapp. Jag personligen använder Adobe Lightrome CC
Denna bild är tagen med systemkamera (Nikon D7200) med en macroglugg. Fotade med en extern blixt och skickade upp ljuset i taket. Sedan skickade jag bilden till luren för lite snabbt pill i Lightrome.
Före:
Efter:
Schysst, vad kör du med för glugg?