Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj vilket härligt skick på den. Ser riktigt fin ut!Ganska oväntat blev det denna, sällan vintage står sig över sommaren men denna är grym och suttit på mestadels
![]()
Oj vilket härligt skick på den. Ser riktigt fin ut!
Började sommaren med en 16613, för att sen byta till 116613LN för att sen byta till denna.
Nu är det slut på bytande av klocka, denna är här för att stanna! ( sagt de förut men menar det denna gång )
![]()
Haha gjorde precis som dig..
Hade 116613LN men AP suget blev för stort o bytte till 15400 med silvertavla.
Trodde att nu hade jag klockan som skulle med i graven.. 2 månader satt det en 116718 på armen istället
Men grattis till en superfin klocka!
Hahah är de sant? Fina klockor du haft / har
Enda jag skulle byta till är AP 15202 men har inte pengar till de så denna blir kvar. Inga mer byten utan nu ska de sparas för att köpa 1 till klocka.
Haha japp. Kände också att det blev för mycket meck med AP. För att få mitt sista garantiår skulle jag va tvungen att skicka ner klockan till AP med fedex för ca 3000:- o så skulle dom verifiera den vilket kunde ta upp till en månad, sen sa min AD att servicekön var ca 3-4 månader så det blev lite smolk i glädjebägaren..
Kände att det var bäst att återvända till säkra rolle
Tack så mycket, har hunnit blivit några fler däremellan också haha
Vad är det du sparar till?
Lägger med mitt bidrag vad jag tycker är sommarklockan nummer 1 ( även fast jag sålde den mitt i sommaren)
![]()
Åh herre vad det röda bandet gifte sig bra med bezeln!! Bra combo!
Va? Varför skulle du behöva skicka iväg den ? Vad har du för lokal AD ?
Ja du, jag har inte bestämt mig än, ena dagen tänker jag PP Calatrava och nästa dag tänker jag nåt helt annat
Men ekonomin säger att jag inte ska köpa något på ett långt tag =)
Det är 3års garanti på AP men efter 2år måste du skicka in den till AP för att få det sista året +stämpel i certet. Sjuka grejor..
Calatrava är nice!
Vet den känslan. Tänkte samma sak tills jag för några veckor sen fick erbjudande om att bli nr 3 i kön för en blå PP 5711.
Då blev det som det blev![]()
Sedan ett par månader tillbaka behöver man inte genomgå den proceduren längre.Det är 3års garanti på AP men efter 2år måste du skicka in den till AP för att få det sista året +stämpel i certet. Sjuka grejor..
Calatrava är nice!
Vet den känslan. Tänkte samma sak tills jag för några veckor sen fick erbjudande om att bli nr 3 i kön för en blå PP 5711.
Då blev det som det blev![]()
Aha trodde de räckte att gå in hos AD för att ordna det, iaf så jag har fått de förklarat för mig.
jaså? den e riktigt fin! När får du den ?![]()
Sedan ett par månader tillbaka behöver man inte genomgå den proceduren längre.
Angående 5711, hos vem? *avundsjuk*
Vad är det där för någon, cwc ?Så, kvalar Padin in som årets sommarklocka 2016? Eller är den bara en sensommarfluga?
Skälv har jag kört denna i princip dagligen i sommar:
![]()
Vad är det där för någon, cwc ?
Haha ok, frän vilket som.Jag vet inte. Tror att det är något cheap från eBay som bakats till vintagepatina i ugn. Inte av mig dock.
Haha ok, frän vilket som.
Behöver en cwc jag med, hittar ingen insleten som duger dock.Ja, faktiskt. Har tänkt att jag ska klippa en cwc men det blir liksom aldrig av eftersom jag har denna. Den känns så skönt slapp!![]()
Behöver en cwc jag med, hittar ingen insleten som duger dock.
Säkert, inget för mig dock.Borde väl gå att baka?
Säkert, inget för mig dock.
Cwc G10! FantastiskVilken cwc ska man satsa på? Auto? Quartz?
Alltså det är lite där jag fastnat också.Vilken cwc ska man satsa på? Auto? Quartz?