• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2017 års Guld Daytona med Oysterflex, va tycker ni ?

De här med att den brer ut sig på armen är ngt jag inte uppmärksammat förrän ni påtalat det. Jag var också inne på teorin @Hexagon påpeka (inte knäppt spännet/har fel size inställt), känns rätt oergonomiskt ut om hela strappen ska hållas på plats med enbart mitten fenan, är de någon som har en Yacht Master med Oysterflex som kan bekräfta om så är fallet ?

@Niklas kanske kan ge oss input i frågan?

De här med att den brer ut sig på armen är ngt jag inte uppmärksammat förrän ni påtalat det. Jag var också inne på teorin @Hexagon påpeka (inte knäppt spännet/har fel size inställt), känns rätt oergonomiskt ut om hela strappen ska hållas på plats med enbart mitten fenan, är de någon som har en Yacht Master med Oysterflex som kan bekräfta om så är fallet ?
Jo, oysterflex flyter lite och jag kan hålla med om att det ser lite galet ut ibland. Men jag kan också säga att oysterflex är grymt bekvämt och ergonomiskt och jag föredrar det mot Rubber B som jag tycker blir för tight när det är varmt (klibbigt). Sen upplever jag att det framgår mer på närbilder att det flyter. Till vardags och på håll märks det inte alls och är ingenting jag stör mig på. Funderar också om det kan vara så att man försöker vinkla klockan lite för att ta kort och att det då framgår tydligare att det flyter lite.
WP_20150725_12_45_04_Pro.jpg

För övrigt, avseende de nya modellerna så tycker jag det är grymt med endlink och gummi (eller läder). Där blir det inte lika bra med Rubber B på en vanlig Daytona avsedd för länk. Jag hade också gärna sett WG, YG, RG på länk med keramisk bezel! :)

Instämmer, vitguldaren är svårslagen, gulguldaren är dock lika härlig med sina starka kontraster, svårt val, här tycker jag de fått till alla tre väldigt bra.

Gällande pris sättningen, kan hålla med om att de listar rätt högt i pris, de beror ju lite på hur man ser det, en daytona i guld har alltid varit omotiverat dyr om man sätter dem i paritet mot vad en stål daytona kostar, och detta har ju också varit lite av dilemmat. Tittar man på försäljningen av guld/platina vs stål, så har prisättningen för ädelmetaller alltid varit på tok för hög, så på något sätt kan de ändå vara motiverat med den kombination som nu möjliggörs, ett lägre pris utan guld-länk och i ett attraktivt utförande, självklart fortfarande förbaskat dyrt hur man än vrider och vänder, men ändå ett steg i rätt riktning.
Ja så är det absolut. Jag tycker att priset bland annat är för högt då du inte ens KAN komplettera med en länk. Inte för att man kanske köper länk separat längre pga helt insane priser. Men fortfarande.. Vet inte. En del av mig tycker att priset är "normalt" om man börjar jämföra med annat, medan en annan del tycker 250k är absurt.

Är det inte lite av Rolex idé att man ska ha något att sträva efter som köpare. Jag menar kan någon bränna 70-80 papp på en sub så kan han snart bränna 200-250 på en Daytona?

Om man nu ska geek'a ner totalt. Vad tycker ni om de nya tavlorna? På bilderna så sticker de inte ut så mycket, de ser nästan lite bleka ut?
Ska bli spännande att se dem IRL...

Gummi/guld är ju en supercombo, perfekt outfit för stranden :) Fördelen med Daytona är ju att det även går att köra på läder.

En nyare helgulds Rolex är ju inte jättelätt att komma undan med beroende på arbete tyvärr.

Troligtvis blir mitt nästa köp blir en guldrolle på gummi, suktat länge nu..

För övrigt, avseende de nya modellerna så tycker jag det är grymt med endlink och gummi (eller läder). Där blir det inte lika bra med Rubber B på en vanlig Daytona avsedd för länk. Jag hade också gärna sett WG, YG, RG på länk med keramisk bezel! :)
Det är väl inte helt omöjligt att din önskan blir bönhörd nästa år vid den här tiden.

Tillbaka
Topp