• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

250 spänn för att dra åt en skruv

OT. Om jag då köper en bil för omkring 800 000kr så ska jag då få betala ~2800kr för åtdragning av en hjulbult med samma procentsats, det kostar att ligga på topp :)
Klart du får betala det om du går in i en annan butik/verkstad och ber dom göra det istället för där du köpte den.
 
OT. Om jag då köper en bil för omkring 800 000kr så ska jag då få betala ~2800kr för åtdragning av en hjulbult med samma procentsats, det kostar att ligga på topp :)

Men snälla de tar ju inte betalt procentuellt beroende på vad klockan kostar. En klocka från exempelvis Rolex för 1.300.000kr hade ju även den kostat 250kr att justera länken på i detta fall... :banghead:
 
Men snälla de tar ju inte betalt procentuellt beroende på vad klockan kostar. En klocka från exempelvis Rolex för 1.300.000kr hade ju även den kostat 250kr att justera länken på i detta fall... :banghead:

haha nä det förstår även en sån simpel människa som jag. Var aningen sarkastisk.
604861.jpg
 
Senast ändrad:
Är det ett garantifel? Hur vet man att inte TS har skruvat lite själv? Ska en annan AD inte ta betalt att skruva i en skruv för att någon annan butik som säljer samma märke i annat land skruvat för dåligt?

Då är det upp till AD att bevisa att TS själv åstadkommit felet. När jag var hos Krons Ur berättade försäljaren att det var ett vanligt förekommande "slarv".

AD är "ambassadörer" för de märken de säljer och då kommer det en del förpliktelser. Om jag skulle få betala för den skruven som AD (Rolex egna säljrepresentant) slarvat med hade gett det Rolex som varumärke badwill i mina ögon.

Att folk sen drar paralleller till bilar och liknande är bara löjligt. En skruv som inte är ordentligt monterad vid köp är självklart ett garantiärende.

Hur bra rabatter får ni här som tar snikna AD:s sida?
 
Senast ändrad:
Nu är ändå AD "ambassadörer" för de märken de säljer och då kommer det en del förpliktelser. Om jag skulle få betala för den skruven som AD (Rolex egna säljrepresentant) slarvat med hade gett det Rolex som varumärke badwill i mina ögon.

Att folk sen drar paralleller till bilar och liknande är bara löjligt. En skruv som inte är ordentligt monterad vid köp är självklart ett garantiärende.

Hur bra rabatter får ni här som tar snikna AD:s sida?

Ja, förbannade snikna AD som vill tjäna pengar...det är ta mig f-n chockerande!!! (Tyckte att det var värt tre utropstecken)

Men för att gå tillbaka till saken, (som jag hade lovat mig själv att inte göra igen...morr), så gör du antaganden som du inte vet stämmer vilket är ett av de stora problemen med tråden. Folk hittar på helt orimliga scenarion som inte har det mista med den ursprungliga frågan att göra och så bygger man sitt case på en orimlighet. Du slår fast att AD har slarvat med skruven vilket är rent hittepå, så det kanske inte är helt nödvändigt att du eldar upp dig och surar över Rolex AD:s tillkortakommanden.

När det kommer till rabatter så har jag aldrig köpt en klocka ny från AD och ändå har jag vid tillfälle fått hjälp att korta länken gratis. Jag vill tro att det beror på att jag försöker vara trevlig och korrekt, precis som i vilket övrigt sammanhang som helst, och att jag signalerar att jag vill betala, det är min grundinställning. De gånger jag har fått betala har jag varken himlat med ögonen, fnyst eller knutit näven i fickan och lämnat butiken med svart syn och devalverad syn på AD.

Förresten, hur hade du förväntat dig att AD skulle hantera att de råkade repa din boett eller länk vid ett byte? Är det något man får räkna med som kund, eller är det rentav så att du hade velat ha någon form av ersättning alternativt att de skulle åtgärda skadan? Kostnadsfritt, med garanti och skydd mot eventuella skador...det verkar vara Team Gratis melodi, allt annat är riktigt dålig service. Att man inte ser det absurda i det är bara konstigt.
 
Då är det upp till AD att bevisa att TS själv åstadkommit felet. När jag var hos Krons Ur berättade försäljaren att det var ett vanligt förekommande "slarv".

AD är "ambassadörer" för de märken de säljer och då kommer det en del förpliktelser. Om jag skulle få betala för den skruven som AD (Rolex egna säljrepresentant) slarvat med hade gett det Rolex som varumärke badwill i mina ögon.

Att folk sen drar paralleller till bilar och liknande är bara löjligt. En skruv som inte är ordentligt monterad vid köp är självklart ett garantiärende.

Hur bra rabatter får ni här som tar snikna AD:s sida?
50%
 
Ja, förbannade snikna AD som vill tjäna pengar...det är ta mig f-n chockerande!!! (Tyckte att det var värt tre utropstecken)

Men för att gå tillbaka till saken, (som jag hade lovat mig själv att inte göra igen...morr), så gör du antaganden som du inte vet stämmer vilket är ett av de stora problemen med tråden. Folk hittar på helt orimliga scenarion som inte har det mista med den ursprungliga frågan att göra och så bygger man sitt case på en orimlighet. Du slår fast att AD har slarvat med skruven vilket är rent hittepå, så det kanske inte är helt nödvändigt att du eldar upp dig och surar över Rolex AD:s tillkortakommanden.

När det kommer till rabatter så har jag aldrig köpt en klocka ny från AD och ändå har jag vid tillfälle fått hjälp att korta länken gratis. Jag vill tro att det beror på att jag försöker vara trevlig och korrekt, precis som i vilket övrigt sammanhang som helst, och att jag signalerar att jag vill betala, det är min grundinställning. De gånger jag har fått betala har jag varken himlat med ögonen, fnyst eller knutit näven i fickan och lämnat butiken med svart syn och devalverad syn på AD.

Förresten, hur hade du förväntat dig att AD skulle hantera att de råkade repa din boett eller länk vid ett byte? Är det något man får räkna med som kund, eller är det rentav så att du hade velat ha någon form av ersättning alternativt att de skulle åtgärda skadan? Kostnadsfritt, med garanti och skydd mot eventuella skador...det verkar vara Team Gratis melodi, allt annat är riktigt dålig service. Att man inte ser det absurda i det är bara konstigt.

Jag själv köpte en 116610 hos en AD som hade "defekta" skruvar, och säljaren hos Krons Ur fattade direkt att det fattades lite kräm. Så varför börjar du babbla om självförvållade skador?
 
Det känns väl som att 3-5% är rätt prisnivå för oss som handlar direkt från manufakturen, men det gäller givetvis massproducerat skräp.
 
Då är det upp till AD att bevisa att TS själv åstadkommit felet. När jag var hos Krons Ur berättade försäljaren att det var ett vanligt förekommande "slarv".

AD är "ambassadörer" för de märken de säljer och då kommer det en del förpliktelser. Om jag skulle få betala för den skruven som AD (Rolex egna säljrepresentant) slarvat med hade gett det Rolex som varumärke badwill i mina ögon.

Att folk sen drar paralleller till bilar och liknande är bara löjligt. En skruv som inte är ordentligt monterad vid köp är självklart ett garantiärende.

Hur bra rabatter får ni här som tar snikna AD:s sida?
Svinbra rabatter!

Om det är vanlig slarv. Visst! Men gå tillbaka till samma ställe isåfall om du vill fixa det. Så slipper du ju iallafall att betala 250:- om det händer igen, eller kanske alls om du påpekar att DE har gjort felet. Men att gå in i en annan butik och hoppas på gratisjobb är ju jävligt konstigt.

Anyway, jag tycker att det är so&so med skruven. Men jag tycker att gnället över att betala 250:- är löjlig AF när man har dyra klockor och inte ens går till butiken som gjort felet.
 
Svinbra rabatter!

Om det är vanlig slarv. Visst! Men gå tillbaka till samma ställe isåfall om du vill fixa det. Så slipper du ju iallafall att betala 250:- om det händer igen, eller kanske alls om du påpekar att DE har gjort felet. Men att gå in i en annan butik och hoppas på gratisjobb är ju jävligt konstigt.

Anyway, jag tycker att det är so&so med skruven. Men jag tycker att gnället över att betala 250:- är löjlig AF när man har dyra klockor och inte ens går till butiken som gjort felet.

Enkelt att säga när butiken är 6h bort med flyg.
 
Jag själv köpte en 116610 hos en AD som hade "defekta" skruvar, och säljaren hos Krons Ur fattade direkt att det fattades lite kräm. Så varför börjar du babbla om självförvållade skador?

För att det inte är din klocka vi pratade om utan TS klocka, och där har du inte en aning om vad som har hänt. Det om Krons editerade du efter att du först hade postat, men det var väl jättebra att du fick det fixat gratis. Det många från Team Gratis verkar missförstå är att övriga inte har något principiellt mot att få hjälp kostnadsfritt, men att man faktiskt inte själv kan välja om AD vill ta betalt eller inte.

Du svarade heller aldrig på hur du hade förväntat dig att AD skulle ordna med länk/case om det blev repat under ett bandbyte eller liknande.

Sen så tycker jag nog inte att jag "babblar", men visst...
 
För att det inte är din klocka vi pratade om utan TS klocka, och där har du inte en aning om vad som har hänt. Det om Krons editerade du efter att du först hade postat, men det var väl jättebra att du fick det fixat gratis. Det många från Team Gratis verkar missförstå är att övriga inte har något principiellt mot att få hjälp kostnadsfritt, men att man faktiskt inte själv kan välja om AD vill ta betalt eller inte.

Du svarade heller aldrig på hur du hade förväntat dig att AD skulle ordna med länk/case om det blev repat under ett bandbyte eller liknande.

Sen så tycker jag nog inte att jag "babblar", men visst...

Det om Krons Ur var det första jag skrev i den här tråden ( kolla två sidor bakåt).

Självklart ska inte självförvållade fel åtgärdas gratis av AD, när har jag sagt det?
 
Det om Krons Ur var det första jag skrev i den här tråden ( kolla två sidor bakåt).

Självklart ska inte självförvållade fel åtgärdas gratis av AD, när har jag sagt det?
Gick ju att tolka så. Eftersom det inte går att bevisa att TS inte har pillat. Men du tycker att det ska göras gratis av AD.
 
Det många från Team Gratis verkar missförstå är att övriga inte har något principiellt mot att få hjälp kostnadsfritt, men att man faktiskt inte själv kan välja om AD vill ta betalt eller inte.
Diskussionen har inte handlat om att välja om AD ska ta betalt eller inte utan vad som är rimligt. Jag kan också betala för en skruvdragning men hade tyckt att AD likaväl kunde bjussa på det.
 
Det om Krons Ur var det första jag skrev i den här tråden ( kolla två sidor bakåt).

Självklart ska inte självförvållade fel åtgärdas gratis av AD, när har jag sagt det?

Det om Krons Ur som du skrev om i det inlägg jag svarade på , la du till efter att du först postat. Och citatkedjan från ditt inlägg stannade vid @Luckyluciano ´s inlägg att han fick betala 450sek. Så vad du skrev för två sidor sedan har jag ingen aning om, och är inte heller något jag har kommenterat eller haft en åsikt om.
 
Diskussionen har inte handlat om att välja om AD ska ta betalt eller inte utan vad som är rimligt. Jag kan också betala för en skruvdragning men hade tyckt att AD likaväl kunde bjussa på det.

Då ställer jag samma fråga till dig som @Joseph duckar för.

Hur hade du förväntat dig att AD skulle hantera om de råkade repa din boett eller länk vid ett byte? Är det något man får räkna med som kund, eller är det rentav så att du hade velat ha någon form av ersättning alternativt att de skulle åtgärda skadan?
 
Då ställer jag samma fråga till dig som @Joseph duckar för.

Hur hade du förväntat dig att AD skulle hantera om de råkade repa din boett eller länk vid ett byte? Är det något man får räkna med som kund, eller är det rentav så att du hade velat ha någon form av ersättning alternativt att de skulle åtgärda skadan?
Då får dom åtgärda det. Vad har det med saken att göra?
 
Du menar att du ska kunna gå in på valfri AD, få kostnadsfri tjänst, och sedan ska AD ansvara för ev. problem som uppstår vid utförandet av denna tjänst?

Folk.
Det är som sagt inte jag som valt att dra åt skruven utan kostnad utan AD:n. Om sedan AD:n lyckas sabba klockan spelar det i min värld ingen roll om jag betalat 250 kr för skruvdragningen eller inte.
 
Då får dom åtgärda det. Vad har det med saken att göra?

För mig är det märkligt att man tycker att AD kan bjuda på ett jobb men om det skulle inträffa något så vill man ha ersättning.
Det har hänt förut och det kommer att hända igen. Att AD ska förväntas bjuda på något som innebär en risk, mikroskopisk absolut men ändock risk, är som jag skrev ovan, konstigt.
 
Tillbaka
Topp