• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

250 spänn för att dra åt en skruv

Mest dumsnåla tråden någonsin. Folk ska väl förfan ha pengar för att dom jobbar. 250:- är väl en piss i sjön om man har "en tämligen ny rolex på armen". Hej

En söm hade gått upp på min ena sko idag. Skomakaren tog ca 200 kr för att handsy skon på studs. Tog ca 5 minuter. Vet ni vad jag sa åt honom? Tack så hemskt mycket, sa jag. Sen gick jag vidare, glad i hågen på Östermalm mot Stureplan.

250kr ska du fan inte klaga på. Jag fick betala 450 hos Rob E häromdagen för att dra åt några skruvar. :D Edit: vilket jag tycker är helt rätt iofs. Är man för lat för att göra det själv och har råd med en dyr klocka så har man råd med att dra åt några skruva också
Om klockan är under garanti är det väl något som ska åtgärdas gratis? Fine om det är länkjustering eller liknande, men skruvar som är lösa för AD slarvat från början ska man inte själv stå för i min mening.

Om klockan är under garanti är det väl något som ska åtgärdas gratis? Fine om det är länkjustering eller liknande, men skruvar som är lösa för AD slarvat från början ska man inte själv stå för i min mening.
Är det ett garantifel? Hur vet man att inte TS har skruvat lite själv? Ska en annan AD inte ta betalt att skruva i en skruv för att någon annan butik som säljer samma märke i annat land skruvat för dåligt?

giphy.gif

Var precis inne på Rob Engström @ROB-1832 för att korta länken på min 114060, tog en minut. 450 pix. Efteråt berättar min vän att Nymans nämligen gör det utan avgift. Stämmer det? o_O

5900 kr betalade jag idag för bilservice och lite smååtgärder. Då var det ändå inte hos AD:n, utan hos den mindre bättre billigare verkstaden.

Var självklart hos lokala AD:n först (nej jag har inte köpt bilen där, men ändå...), men lokala AD:n vägrade göra det gratis, detta trots att jag såg minst 2 mekaniker som inte verkade göra något just då. SJUKT!

Man hade förväntat sig av ett premiummärke att de tar hand om sina kunder, men inte...

OT. Om jag då köper en bil för omkring 800 000kr så ska jag då få betala ~2800kr för åtdragning av en hjulbult med samma procentsats, det kostar att ligga på topp :)

Tillbaka
Topp