efraim_barkbit
Basic
Jag har ingen som helst erfarenhet av servicen hos AD (annat än vid köp av nya klockor), alltså jag har aldrig servat eller på annat sätt haft med dem att göra (eftersom mitt intresse inte har jättemånga år på nacken och jag bara ägt nya klockor). Hur som helst, en skruv i länken på min BLNR har varit lös ett tag. Jag har inga egna yttepytteskruvmejslar så jag har med med fingret skruvat in den igen, vilket såklart inte givit tillräckligt moment så den har sakteliga skruvat ur sig själv igen, så jag har skruvat in den med fingret igen osv. *repeat*.
Så när jag råkade gå förbi en AD (i ett annat land än där jag köpt klockan), gick jag in och frågade om de helt enkelt bara kunde dra åt denna skruven. Det kanske var naivt av mig att tro att om man dyker in hos AD med en tämligen ny rolle så det kunde de väl gjort helt pro bono, just för att upprätthålla sitt servicerykte och varumärke. Men (med reservation för språkförbistringar) slutade det med att de ville ha 250 spänn för "arbetet". Jag tackade dock nej och gick därifrån.
Frågan är då - är detta kutym?
Måste detta göras hos den AD som jag köpt den och kunna påvisa att jag har garanti kvar på klockan för att det ska vara gratis?
Klockan är såpass ny att det fortfarande är garanti på den, OM detta nu skulle spela roll, men jag anser ju att om rolex vill upprätthålla sitt rykte så borde det för en sådan petitess inte spela roll med garanti.
Så när jag råkade gå förbi en AD (i ett annat land än där jag köpt klockan), gick jag in och frågade om de helt enkelt bara kunde dra åt denna skruven. Det kanske var naivt av mig att tro att om man dyker in hos AD med en tämligen ny rolle så det kunde de väl gjort helt pro bono, just för att upprätthålla sitt servicerykte och varumärke. Men (med reservation för språkförbistringar) slutade det med att de ville ha 250 spänn för "arbetet". Jag tackade dock nej och gick därifrån.
Frågan är då - är detta kutym?
Måste detta göras hos den AD som jag köpt den och kunna påvisa att jag har garanti kvar på klockan för att det ska vara gratis?
Klockan är såpass ny att det fortfarande är garanti på den, OM detta nu skulle spela roll, men jag anser ju att om rolex vill upprätthålla sitt rykte så borde det för en sådan petitess inte spela roll med garanti.