Kugghjul
Silver
det beror på konstruktionen, påförs moment på den loctiteade skruven när man bär klockan ja/nej?du tror inte att det torkar för att du har den på armen/väskan/fickan? jag förstår inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
det beror på konstruktionen, påförs moment på den loctiteade skruven när man bär klockan ja/nej?du tror inte att det torkar för att du har den på armen/väskan/fickan? jag förstår inte.
Men nu får du ju sluta, du menar alltså att under den timmen som klockanvändaren använder klockan så agerar loctite smörjmedel och skruvar ut skruven? Och då givetvis att loctite inte kan stelna för att det möjligen sker någon microrörelse i närheten under tiden.det beror på konstruktionen, påförs moment på den loctiteade skruven när man bär klockan ja/nej?
Omega har en snygg konstruktion där skruvarna i princip inte påförs moment från klockanvändaren.... loctite inte kan stelna för att det möjligen sker någon microrörelse i närheten under tiden.
Nästan att man vill tagga Erikssons ur här på tråden men ämnet är nog lite känsligt eftersom dem är en av huvudsponsorerna numera och många vänder kappan efter vinden...Dyrast hittils? My God...
Man skall inte ta för mycket loctite... Sen' är väl skruvhuvudets diameter ungefär samma, även om omegas är kortare.Omegas konstruktion är imo. urusel. Extremt små skruvar på vardera sida som oftast sitter som f*n med loctite. Tacka vet jag Rolex konstruktion som är otroligt enkel att hantera.
2 timmar...Har du kollat i diagrammet? Loctiten ger ingenting direkt. Då sitter skruven enbart via momentet, och gissningsvis då sämre pga loctiten som ger smörjande effekt.
Vill man att det skall sitta ordentligt väntar man 2 timmar eller mer med att använda klockan.
en skruv i min presidentlänk på nya klockan satt lite illa, drog sån blå gänglåsning från cykelaffärn i skruven, rolex gängor är ju också bara ett antal varv, men nu sitter den som fan. gjorde den på direkten.2 timmar...
2min kanske, max. Använt loctite någongång? Det stelnar ju direkt.
Klart den gjorde, det är ju typ svagt superlimm.en skruv i min presidentlänk på nya klockan satt lite illa, drog sån blå gänglåsning från cykelaffärn i skruven, rolex gängor är ju också bara ett antal varv, men nu sitter den som fan. gjorde den på direkten.![]()
det beror på konstruktionen, påförs moment på den loctiteade skruven när man bär klockan ja/nej?
Det hade jag absolut gjort, kanske inte alla hjul men om jag efter en månad med min nya premiumbil på en resa upptäckte att en eller två hjulbultar satt löst hade jag absolut räknat med att de drogs åt kostnadsfritt. Hade jag gjort en grej av det? Antagligen inte, men jag hade nog tyckt att det var lite snålt om det var ett varumärke som utgav sig för att vara lite extra.Rolex skiter fullständigt i det.
@David skriver precis som det är.
Förväntar man sig att en bilmekaniker kan dra åt bultarna på alla hjul gratis för att bilen är en månad gammal?
Nu menar jag alltså från fabrik.Man skall inte ta för mycket loctite... Sen' är väl skruvhuvudets diameter ungefär samma, även om omegas är kortare.
Du använde väl inte klockan direkt efter? Isåfall har ditt Loctite blivit olja så räkna med att den kommer att skruva ur sig själv nuen skruv i min presidentlänk på nya klockan satt lite illa, drog sån blå gänglåsning från cykelaffärn i skruven, rolex gängor är ju också bara ett antal varv, men nu sitter den som fan. gjorde den på direkten.![]()
vetjagväl.I Rolex länk är stift och skruv samma
varfördet? tyckerintejagvilket gör det otroligt mycket enklare att "länka om" eller öppna länken för t.ex. byte av armband.
Om du anser att tre moment är enklare än ett så varsågod, du får föredra Omegas lösningvetjagväl.
varfördet? tyckerintejag
Samma erfarenhet här. Har fått hjälp med länkförkortning två gånger utan att behöva betala för klockor som ej är köpta där.Fick skitbra service av Bergströms i Gbg gällande länkförkortning. Ena dagen var jag där för att få länken kortad, blev dock för kort vilket jag märkte senare under dagen.. Så jag gick dit igen dagen efter för att få den justerad igen.. Bägge gångerna utan att behöva pröjsa någonting och det är klart man gick därifrån med ett leende på läpparna
Klockan ifråga var ej köpt utav dom om det nu spelar någon rollFörväntade mig dock att få betala så överraskningen var såklart av positiv sort!
Allt ramlade i bitar och det kostade 50 000 miljarder euro att laga det!Du använde väl inte klockan direkt efter? Isåfall har ditt Loctite blivit olja så räkna med att den kommer att skruva ur sig själv nu![]()
Men nu är det ju inte rolex som tar betalt för en tjänst utan det är AD. Tror ju knappast AD fakturerar rolex för att de skruvar åt en skruv..Jaha hörni, det här tog ju skruv!
Jag tänker att Rolex har all rätt att ta betalt för sina tjänster.
Samtidigt har konsumenten har all rätt att förvänta sig att en säljare står bakom sin produkt o rättar till små fel.
Jag tror vi måste uppleva lite mindre bra service då o då för att uppskatta den bra.
Personligen hade jag övervägt om jag orkade gå nån annan stans o få det ordentligt fixat, med torktider, moment o allt.. Eller betalt, en mot klockans värde förhållandevis lite summa, för att min dyrgrip inte skulle ramla av nån stans i storstadsdjungeln.
Som sagt, det enkla sättet att resonera i såna här ärenden är att om det är knökfullt i butiken så tar man betalt, är det lugnt tar man inte betalt. Det är snyggast.Jag kan förstå båda parter.
Klart att butiken inte tycker det är kul om det knallar in massa folk hela tiden och ber om plånböcker, länkkortning, bandbyte, trycktest mm och förutsätter att det ska vara gratis.
Samtidigt känns det ju som kund löjligt att behöva betala 250kr för att få en skruv iskruvad.
Som butik ska man kanske ställa sig frågan vilken ansträngning som är värd att kunden lämnar butiken nöjd. Är det värt butiken den tid det tar att skruva i skruven? Min gissning är att det är det, alternativet lär vara att kunden går ifrån butiken med dålig eftersmak, något som troligtvis kostar butiken mer än 250kr.
Så, har butiken rätt att ta betalt? Givetvis.
Är det värt det? Troligtvis inte.
jag skulle aldrig ta betalt för detta av en identifierad hos-oss-nyklocksköparkund som köpt något senaste 5-10 årenSom sagt, det enkla sättet att resonera i såna här ärenden är att om det är knökfullt i butiken så tar man betalt, är det lugnt tar man inte betalt. Det är snyggast.
Nej, skillnad på goda kunder och mähän som handlar på internet.jag skulle aldrig ta betalt för detta av en identifierad hos-oss-nyklocksköparkund som köpt något senaste 5-10 åren
mähäna går ju att konvertera till eftermarknadskunder, där har många branscher sina vinster idagNej, skillnad på goda kunder och mähän som handlar på internet.
Njae, många mähän blir sjukt arga av när arbetskostnaden "kostar nästan lika mycket som hela varan som jag köpte på internet" så...mähäna går ju att konvertera till eftermarknadskunder, där har många branscher sina vinster idag