• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

llesurk

Diamant
2-Faktor
Detta kom lite oväntat och lite väl hastigt!
Vid 1000 inlägg så köpte jag mig en klocka, jag såg några andra här på KS gjort så vid 1000 inlägg så varför vara sämre. Jag köpte en Hamilton, trevlig brukis. Till inlägg 2000 så lyckades jag köpa min Reverso. Det var ett härligt inköp som tog tid för mig att bestämma vilken Reverso jag ville ha. Blir glad av bara den tanken på hur jag funderat och slutligen bestämt mig vilken det skulle bli.

Nu så hade jag ingen plan, så detta blev lite plötsligt. Nackdelen när man själv har gjort en grej av något är att man vill gärna fortsätta med det. Inte för att någon bryr sig eller skulle komma ihåg det. Men lite roligt tycker jag nog det är. Så med ca 40 poster kvar tills 3k så kände jag hur gör jag nu? Jag hoppar över det där med en klocka för varje 1000 inlägg. Vet inte vad jag vill ha.

Men så var jag och en bekant och tittade på lite klockor förra helgen vid Krons. Där jag och personalen på Krons ur hjälpte min vän i klockornas djupa träsk. Jag försökte hålla en bred syn och inte bara titta på Rolex. Vi gick igenom en del trevliga märken och prövade ganska många klockor, även jag så klart!

Det hela gick bra, han står nu på kö på en Rolex... ;)

Jag har varit sugen på en panna av något slag och jag blev inbjuden till en mycket trevlig GTG för någon vecka sedan där jag blev orienterad i Panerais djupa träsk.

Så jag prövade även några till nu i helgen. Riktig härliga klockor!! Jag måste nog ha en!

Men på Panerai GTG så råkade jag även prova en annan klocka. Den satte små spår. Eller måste varit ganska stora då jag ringer in till Krons och pratar med dem och köper en... jaha, hur gick det här till? Vad kul! Vad har jag köpt ? Finns det någon tråd här på KS? Ja så klart det finns!! Vad snygga de är!! Att jag inte tänkt på dessa förut?

Så grattis till mina 3000 inlägg och att jag lyckats spama så många trådar här på KS!

Och nu till det som är intressant...

En liten ledtråd är att det är Tisdag idag. Och Tisdagar brukar gå fort :)

AF62F81C-A74B-48D7-84B4-B6A635CD7FEA.jpeg
Ja det är är min vapendragare @Margarinkungen s finna panna!! Alltså inte min.

Men nu är det nära.
43BCC95C-6C4F-4777-B3D9-E169E6260BEC.jpeg

Ja nu kan snart en blind gissa ;)
A4C3FB4B-F544-4275-A2F7-8468344A5DFC.jpeg
Här har vi det som tydligen fattades...
6BEEC2FF-C9AA-49AC-B418-CA5D024138AB.jpeg
91FF77DA-95EE-4C0F-80FA-463612EBAA96.jpeg
1F345BE9-7133-448E-8383-D0A329E370AA.jpeg
AED27C60-81BC-4D87-830E-DC1B4085BA67.jpeg
AE136B4D-789A-426B-AA9F-47E061A5BD0E.jpeg
0B65297F-F3E7-4177-AFD3-42F5AFFC831F.jpeg

Känner mig väldigt glad och nöjd :)
Ha en riktigt trevliga kväll nu alla trevliga klocksnackare!!
Tackar så klart även ledning här på KS som styr denna skuta, tack!!
 
S

Staafen

Guest
Grattis till 3000 inlägg och Speedyn! Är snart där jag mer vilket jag inte trodde när jag registrerade mig. Ha det gott!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Den såg jag inte komma, Va kul! Stort Grattis till speedyn och de 3k. Och tänk att man fick med en röd Mullberyplånka också;). Skämt å sido, du har klass grabben:cool:
 

1965ek

Diamant
2-Faktor
Detta kom lite oväntat och lite väl hastigt!
Vid 1000 inlägg så köpte jag mig en klocka, jag såg några andra här på KS gjort så vid 1000 inlägg så varför vara sämre. Jag köpte en Hamilton, trevlig brukis. Till inlägg 2000 så lyckades jag köpa min Reverso. Det var ett härligt inköp som tog tid för mig att bestämma vilken Reverso jag ville ha. Blir glad av bara den tanken på hur jag funderat och slutligen bestämt mig vilken det skulle bli.

Nu så hade jag ingen plan, så detta blev lite plötsligt. Nackdelen när man själv har gjort en grej av något är att man vill gärna fortsätta med det. Inte för att någon bryr sig eller skulle komma ihåg det. Men lite roligt tycker jag nog det är. Så med ca 40 poster kvar tills 3k så kände jag hur gör jag nu? Jag hoppar över det där med en klocka för varje 1000 inlägg. Vet inte vad jag vill ha.

Men så var jag och en bekant och tittade på lite klockor förra helgen vid Krons. Där jag och personalen på Krons ur hjälpte min vän i klockornas djupa träsk. Jag försökte hålla en bred syn och inte bara titta på Rolex. Vi gick igenom en del trevliga märken och prövade ganska många klockor, även jag så klart!

Det hela gick bra, han står nu på kö på en Rolex... ;)

Jag har varit sugen på en panna av något slag och jag blev inbjuden till en mycket trevlig GTG för någon vecka sedan där jag blev orienterad i Panerais djupa träsk.

Så jag prövade även några till nu i helgen. Riktig härliga klockor!! Jag måste nog ha en!

Men på Panerai GTG så råkade jag även prova en annan klocka. Den satte små spår. Eller måste varit ganska stora då jag ringer in till Krons och pratar med dem och köper en... jaha, hur gick det här till? Vad kul! Vad har jag köpt ? Finns det någon tråd här på KS? Ja så klart det finns!! Vad snygga de är!! Att jag inte tänkt på dessa förut?

Så grattis till mina 3000 inlägg och att jag lyckats spama så många trådar här på KS!

Och nu till det som är intressant...

En liten ledtråd är att det är Tisdag idag. Och Tisdagar brukar gå fort :)

AF62F81C-A74B-48D7-84B4-B6A635CD7FEA.jpeg
Ja det är är min vapendragare @Margarinkungen s finna panna!! Alltså inte min.

Men nu är det nära.
43BCC95C-6C4F-4777-B3D9-E169E6260BEC.jpeg

Ja nu kan snart en blind gissa ;)
A4C3FB4B-F544-4275-A2F7-8468344A5DFC.jpeg
Här har vi det som tydligen fattades...
6BEEC2FF-C9AA-49AC-B418-CA5D024138AB.jpeg
91FF77DA-95EE-4C0F-80FA-463612EBAA96.jpeg
1F345BE9-7133-448E-8383-D0A329E370AA.jpeg
AED27C60-81BC-4D87-830E-DC1B4085BA67.jpeg
AE136B4D-789A-426B-AA9F-47E061A5BD0E.jpeg
0B65297F-F3E7-4177-AFD3-42F5AFFC831F.jpeg

Känner mig väldigt glad och nöjd :)
Ha en riktigt trevliga kväll nu alla trevliga klocksnackare!!
Tackar så klart även ledning här på KS som styr denna skuta, tack!!
Gratteligrattis! Tack för dina glada tillrop och för att du delar med dig....
 

St Maxime

KS Explorers Club
Grattis till 3000 inlägg och tack för att du delar med dig.

Hmm, hittills inte haft ngt sug efter en Speedy men f-n om man inte blev lite nyfiken nu...:)
 

llesurk

Diamant
2-Faktor
Grattis till 3000 inlägg och Speedyn! Är snart där jag mer vilket jag inte trodde när jag registrerade mig. Ha det gott!
Tack!!
Jag har aldrig haft en plan på en Speedmaster. Men ja nu har jag tydligen en och känner mig nöjd och undrar varför jag inte tänkt på det tidigare. Men man ska väl mogna för alla klockor...
 

Husse

Pandion
Tack!!
Jag har aldrig haft en plan på en Speedmaster. Men ja nu har jag tydligen en och känner mig nöjd och undrar varför jag inte tänkt på det tidigare. Men man ska väl mogna för alla klockor...
Där sa du ett sanningens ord!
Många klockor som man står frågande inför. Här finns fakta och så helt plötsligt förstår man klockan och kan inte vara utan den!
Så, grattis även till Speedy! :)
 
S

Staafen

Guest
Tack!!
Jag har aldrig haft en plan på en Speedmaster. Men ja nu har jag tydligen en och känner mig nöjd och undrar varför jag inte tänkt på det tidigare. Men man ska väl mogna för alla klockor...
Jag har haft en med och det är en otroligt trevlig klocka. Troligtvis en av de som klär i alla typer av band bäst.
 

llesurk

Diamant
2-Faktor
Den såg jag inte komma, Va kul! Stort Grattis till speedyn och de 3k. Och tänk att man fick med en röd Mullberyplånka också;). Skämt å sido, du har klass grabben:cool:
Du är inte ensam om att inte se den komma... det gjorde inte jag heller för 2 veckor sedan...
kände mig själv förvånad när jag ringde in till dem och sa att jag tar en!! Men känns jätte bra! Den kompletterar de övriga jag har på ett lagomt balanserat sätt, anser jag.
Roligt med klockor som är lite motsatts mot en del andra man har. Det gillar jag. Ja, jag gillar att ha samma klockor med, det ska jag inte sticka under stolen med ;)
Den röda Omega färgen passade så fint in med den Mullbery röda färgen så den fick vara med på ett hörn. Ja ska man hänga med dig ibland så får man allt ha lite stil :D
 
S

Staafen

Guest
Du kommer ha 4000 inlägg när du är klar med den här tråden. Lika bra att ställa sig i kö till en ny redan nu. :D
 

llesurk

Diamant
2-Faktor
Besvikelsen när jag inser att du köpte en jävla Speedy istället för en Panna!! :mad:;)

Nee men grattis kompis, nu kör du 3000 glada inlägg till så hoppas vi att du köpt dig en panna tills dess :):heart:
Hahah, ja det där blev lite tokigt!! Såhär var inte planen!!
Men som sagt var någon, (nämner inga namn) som hade med sig en Speedmaster. har inte tänkt klart kring alla pannor och ref ännu. Det kan nog ta lite tid för mig, eller så kommer jag på vad jag vill ha en solig dag :) får hoppas att det inte tar 3000 inlägg bara ;)
Vi ses i trådarna :heart:
 

llesurk

Diamant
2-Faktor
Grattis till 3000 och en härlig tisdagsklocka!

Och förresten, pannor är för de som inte har Bulgari-tackor.... ;)
Tack Mäster!
Det är verkligen sant!!
hade med mig min Guldtacka när jag var på panerai GTG. Den höll måttet ;)
Men de är ju lite coola.! Jag vill ju med vara lite cool, vi får se.
Ps. De gör rätt tunga guldtackor de med ;)
 

llesurk

Diamant
2-Faktor
Grattis till 3000 inlägg och tack för att du delar med dig.

Hmm, hittills inte haft ngt sug efter en Speedy men f-n om man inte blev lite nyfiken nu...:)
Hahaah det är farligt det här!!
Prövade en för något år sedan. Då förstod jag inte riktigt grejen. Men nu känns den helrätt!! In och pröva det är enda sättet, sedan ska man inte avförda bara för man inte gillar det den gången. Man ändras själv via alla intryck och när tiden går så blir man tydligen äldre ;)
Tack :)
 
Topp