• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

llesurk

Diamant
2-Faktor
Stort grattis ti 3lax samt till en klassisk dinka! :cigar: ..hör gärna en liten review av Speedyn sen då jag har tvekat hit och dit fram och tibax på just en Speedy :)
Tack så mycket :) ja det är en riktigt klassiker!
Det ska vi nog kunna styra ihop!
Kan nämna ett par saker nu 26 timmar senare.
Är lite bortskämd med Rolex länkar och deras microjusteringar... de är väldigt bra. Här är det svårt att få den sista riktigt bra. Det är en länkbit bort eller på som gäller. Det finns en justering på claspen men det krävs verktyg (eller tandpetare) men det är så lite det finns bara två hål. Så det är lite minus. Så endera så får jag gå upp i vikt eller gå med i vikt runt handlederna... ska kolla upp om det finns någon halvlång till omegas andra länkar som ser tillräckligt lika ut.
det positiva är hur tryckknapparna är att trycka på för kronografen hur fint den ställer upp sig på noll läge igen. I detta fall att dra upp det mekaniska urverket, det är en skön känsla! Att sedan lyssna och låta sig begrunda det trevliga ljudet från klockan. tror kanske att plexiglaset gör att tavlan får en vacker och fin lyster.
Sedan så bärs klockan väldigt bra, denna är 42 mm men bärs nog mindre än min Blnr
Återkommer för vidare info ;)
 
Tack så mycket :) ja det är en riktigt klassiker!
Det ska vi nog kunna styra ihop!
Kan nämna ett par saker nu 26 timmar senare.
Är lite bortskämd med Rolex länkar och deras microjusteringar... de är väldigt bra. Här är det svårt att få den sista riktigt bra. Det är en länkbit bort eller på som gäller. Det finns en justering på claspen men det krävs verktyg (eller tandpetare) men det är så lite det finns bara två hål. Så det är lite minus. Så endera så får jag gå upp i vikt eller gå med i vikt runt handlederna... ska kolla upp om det finns någon halvlång till omegas andra länkar som ser tillräckligt lika ut.
det positiva är hur tryckknapparna är att trycka på för kronografen hur fint den ställer upp sig på noll läge igen. I detta fall att dra upp det mekaniska urverket, det är en skön känsla! Att sedan lyssna och låta sig begrunda det trevliga ljudet från klockan. tror kanske att plexiglaset gör att tavlan får en vacker och fin lyster.
Sedan så bärs klockan väldigt bra, denna är 42 mm men bärs nog mindre än min Blnr
Återkommer för vidare info ;)
Bra skit!
Appreciated! :)
 

Monk

Silver
2-Faktor
Grattis till 3000 inlägg och en trevlig jubileumspost. Kul med Speedmaster! Jag gillar min skarpt och tycker det bästa med den är att den passar till många olika typer av band.
 

llesurk

Diamant
2-Faktor
Grattis till 3000 inlägg och en trevlig jubileumspost. Kul med Speedmaster! Jag gillar min skarpt och tycker det bästa med den är att den passar till många olika typer av band.
Stort tack :)
Jag måste börja kolla på lite band. hur passar den dig på länken? Får du den att passa dig bra?
Själva länken är det inget fel på, bara justerings möjligheten.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Stort tack för det!!
Det var nära! Så vad blir det för klocka ;)
Haha ja vad blir det... Jag har 5 klockor och har nog inga ambitioner att öka samlingen.
Jag trivs i det lilla.
Möjligen en ryss då... Som kan matcha mitt bälte jag köpte I Ryssland för 25 år sen.
Helt ärligt har jag haft den tanken.
DSC_0632-01.jpeg
 

llesurk

Diamant
2-Faktor
Haha ja vad blir det... Jag har 5 klockor och har nog inga ambitioner att öka samlingen.
Jag trivs i det lilla.
Möjligen en ryss då... Som kan matcha mitt bälte jag köpte I Ryssland för 25 år sen.
Helt ärligt har jag haft den tanken.
DSC_0632-01.jpeg
Inget köptvång men en ryss skulle passa väldigt bra :) Jäkligt spännande bälte!! 5 klockar är ändå inte så lite, lätt att missa det i allt tok!
 
Topp