Detta kom lite oväntat och lite väl hastigt!
Vid 1000 inlägg så köpte jag mig en klocka, jag såg några andra här på KS gjort så vid 1000 inlägg så varför vara sämre. Jag köpte en Hamilton, trevlig brukis. Till inlägg 2000 så lyckades jag köpa min Reverso. Det var ett härligt inköp som tog tid för mig att bestämma vilken Reverso jag ville ha. Blir glad av bara den tanken på hur jag funderat och slutligen bestämt mig vilken det skulle bli.
Nu så hade jag ingen plan, så detta blev lite plötsligt. Nackdelen när man själv har gjort en grej av något är att man vill gärna fortsätta med det. Inte för att någon bryr sig eller skulle komma ihåg det. Men lite roligt tycker jag nog det är. Så med ca 40 poster kvar tills 3k så kände jag hur gör jag nu? Jag hoppar över det där med en klocka för varje 1000 inlägg. Vet inte vad jag vill ha.
Men så var jag och en bekant och tittade på lite klockor förra helgen vid Krons. Där jag och personalen på Krons ur hjälpte min vän i klockornas djupa träsk. Jag försökte hålla en bred syn och inte bara titta på Rolex. Vi gick igenom en del trevliga märken och prövade ganska många klockor, även jag så klart!
Det hela gick bra, han står nu på kö på en Rolex...
Jag har varit sugen på en panna av något slag och jag blev inbjuden till en mycket trevlig GTG för någon vecka sedan där jag blev orienterad i Panerais djupa träsk.
Så jag prövade även några till nu i helgen. Riktig härliga klockor!! Jag måste nog ha en!
Men på Panerai GTG så råkade jag även prova en annan klocka. Den satte små spår. Eller måste varit ganska stora då jag ringer in till Krons och pratar med dem och köper en... jaha, hur gick det här till? Vad kul! Vad har jag köpt ? Finns det någon tråd här på KS? Ja så klart det finns!! Vad snygga de är!! Att jag inte tänkt på dessa förut?
Så grattis till mina 3000 inlägg och att jag lyckats spama så många trådar här på KS!
Och nu till det som är intressant...
En liten ledtråd är att det är Tisdag idag. Och Tisdagar brukar gå fort
Ja det är är min vapendragare
@Margarinkungen s finna panna!! Alltså inte min.
Men nu är det nära.
Ja nu kan snart en blind gissa
Här har vi det som tydligen fattades...
Känner mig väldigt glad och nöjd
Ha en riktigt trevliga kväll nu alla trevliga klocksnackare!!
Tackar så klart även ledning här på KS som styr denna skuta, tack!!