• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

3D skriven klockställ

Gunnar

Omega
Hejsan svejsan!

Detta är en model som jag hittade på thingiverse som jag skrev ut på skolans 3D-Skrivare.
Vad tycker ni? Ser den bra ut? Bortsätt från färgen.
Ts2dLXg.jpg


2kd1bRs.jpg
 
B

Banankontakt

Guest
Jag har en bekant med 3D-skrivare. Var kan jag hitta ritningar på klockställ som dessa och liknande?
Den första fungerar nog inte då jag bara har länk eller nato. Men den andra såg ju kul ut. :)
 

Gunnar

Omega
Jag har en bekant med 3D-skrivare. Var kan jag hitta ritningar på klockställ som dessa och liknande?
Den första fungerar nog inte då jag bara har länk eller nato. Men den andra såg ju kul ut. :)

Du kan söka efter "Watch stand" och "Watch holder" på thingiverse dot com

Finns flera olika ställ och hållare. Jag hade tänkt skriva ut några olika ställ och testa dem och sedan posta resultaten här :)
 

Gunnar

Omega
Jag har nu testat en Daniel Wellington klocka, den var en total fail.
Testade också min Casio G-Shock, den fungerade utmärkt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool, men känns inte så säkert. Inte jättesugen på att sätta klockan på ett sätt som kan få den att välta.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Riktigt coolt. Hade varit grymt att ta fram några olika alternativ så som till läder/ natoband och till stållänk. Finns nog många som kan tänka sig att beställa här på KS
 

Haoh

Omega
Alltså kolfiberförsärkt petg för att vara tydlig.. det är flexiblare än pla men lite annan struktur än STD petg som iofs också är en variant.. får testa... bild på kolfiberförsärkt pennställ Alltid kul med nya projekt!
IMG_20210216_085325.jpg
 

Haoh

Omega
Roade mig lite i helgen.
Tycker nog klar petg eller kolfiberförsärkt petg är bäst. Den bruna är pla med koppar, vilket gör den tyngre och därmed lite stabilare, men det behövs inte är min slutsats.
IMG_20210223_085705.jpg
 
Topp