Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Certinan med svart urtavla var grym! Vad mäter en sådan?
Det stämmer. Fars har en till syntes likadan tavla. Visarna ser också likadana ut med undantag för sekundvisaren. Är denna orginal?
Sköldpaddan finns då det är en dykare.
Klockan har blivit klar hos urmakaren så jag skall försöka hämta den snarast. Servad, nytt glas, ny begagnad (tyvärr inte orginal) dykring och relumade visare (med färgen på tavlans index som förebild). Spännande!
Är det någon som vet var jag kan hitta äkta Tropicalband till bra pris?
Förresten, Certinorna är jättefina, speciellt DS:en!
Det ända jag undrade var om sekundvisaren var orginal. Se hur fars ser ut;Har svårt att tro att inte allt är original , har varit en urmakare å pillat i klockan för många års sedan, men troligen enbart service.
Serie nr stämmer överens med årtal , rist nr på boetten stämmer överens med calibern, rotorn är original från 25-45 calibern etc etc
Den ovanliga tavlan förekommer på några olika modeller , samt med lite olika visar uppsättningar. Så jag tror med all säkerhet att allt är original , förutom lysmassan på tim
och minut visare där ngn tyvärr varit och kladdat med nyare lumen. Men det ska åtgärdas väldigt snart
Det ända jag undrade var om sekundvisaren var orginal. Se hur fars ser ut;
Det ända jag undrade var om sekundvisaren var orginal. Se hur fars ser ut;
Nej, den är 38mm utan krona och dykring.Förresten glömde fråga om din fars klocka är
40,5mm utan krona och ring, eller är det med ringen som klockan mäter 40,5.
Hade varit kul med exakta mått så man fattar skillnaden på dom lite bättre
En riktig jackpot i vintageur där. DS:en extra trevlig. Vad har du för mått på den?Å sist men absolut inte tråkigast ett handledsskott på juvelen i de hela.
Blir bara ett handledsskott , ds3:an har alldeles för stor länk och sjö djävulen är helt
enkelt för möglig [emoji12][emoji2]
En riktig jackpot i vintageur där. DS:en extra trevlig. Vad har du för mått på den?
Åt Smålandshållet till för bövelen, om du får för dig att flippa så vet du åt vilket håll
Grattis till fö schyssta dinkor
Coola klockor!
Speciellt DS:en. Har haft en Certina automat med samma boett. Vet du något årtal på den?