• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

4 mögelobjekt kom med posten idag! 3 certina och en sea devil, ja ni läste rätt SEA DEVIL ;)

Watch out

Cartier
Grattis till alla godbitar.
Särskilt DS-3an, sitter som ett smäck på länken!
ds3.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det stämmer. Fars har en till syntes likadan tavla. Visarna ser också likadana ut med undantag för sekundvisaren. Är denna orginal?
Sköldpaddan finns då det är en dykare.
Klockan har blivit klar hos urmakaren så jag skall försöka hämta den snarast. Servad, nytt glas, ny begagnad (tyvärr inte orginal) dykring och relumade visare (med färgen på tavlans index som förebild). Spännande!
Är det någon som vet var jag kan hitta äkta Tropicalband till bra pris?

Förresten, Certinorna är jättefina, speciellt DS:en!

Har svårt att tro att inte allt är original , har varit en urmakare å pillat i klockan för många års sedan, men troligen enbart service.
Serie nr stämmer överens med årtal , rist nr på boetten stämmer överens med calibern, rotorn är original från 25-45 calibern etc etc
Den ovanliga tavlan förekommer på några olika modeller , samt med lite olika visar uppsättningar. Så jag tror med all säkerhet att allt är original , förutom lysmassan på tim
och minut visare där ngn tyvärr varit och kladdat med nyare lumen. Men det ska åtgärdas väldigt snart ;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Har svårt att tro att inte allt är original , har varit en urmakare å pillat i klockan för många års sedan, men troligen enbart service.
Serie nr stämmer överens med årtal , rist nr på boetten stämmer överens med calibern, rotorn är original från 25-45 calibern etc etc
Den ovanliga tavlan förekommer på några olika modeller , samt med lite olika visar uppsättningar. Så jag tror med all säkerhet att allt är original , förutom lysmassan på tim
och minut visare där ngn tyvärr varit och kladdat med nyare lumen. Men det ska åtgärdas väldigt snart ;)
Det ända jag undrade var om sekundvisaren var orginal. Se hur fars ser ut;
image.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det ända jag undrade var om sekundvisaren var orginal. Se hur fars ser ut;
image.jpg

Jag kan omöjligt veta 100% säkert att min är original , hade varit lättare om man kunde dra slutsatsen att smala sec visare sitter på dress klockor icke dykare. Medans dykar sec visarna är tjockare eller med pilformad spets i slutet. Men nu har jag sett dykarmodellen med alla 3 sec visare så där sprack den teorin [emoji2]
Jag tror som sagt bara , jag vet inte !
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Missat den här tråden... jäklar vilka trevliga klockor, gillar speciellt den tidiga DS'n. Grattis!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Har också missat det här klustret! Jäklar vilka fynd! Jag skulle kunna tänka mig allihop. Grattis!
 
Topp