• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

5 klockor 100 000:-

Andwal

Omega
Kul grej som bjuder in till lite diskussion. Vad skulle ni köpa för klockor med en budget på ca 100 000:-

Motivera gärna era svar!

Jag börjar:
1 - Omega Speedmaster ca 30 000
Motivering - Legendarisk klocka och riktigt snygg! Går aldrig ur tiden.
2 - Breitling Superocean II ca 30 000
Enligt mig riktigt snygg. Gärna svart på svart!
3 - Rolex DJ m Jubilee länk ca 35 000
Klassiker. Prisvärd Rolex.
4 - Vintage omega seamaster ca 5000
Perfekt Dresser!
5 - Seiko skx009 ca 3000.
Bra beater!

Totalt 103 000:-
 

RobVintage

Panerai
Kul grej som bjuder in till lite diskussion. Vad skulle ni köpa för klockor med en budget på ca 100 000:-

Motivera gärna era svar!

Jag börjar:
1 - Omega Speedmaster ca 30 000
Motivering - Legendarisk klocka och riktigt snygg! Går aldrig ur tiden.
2 - Breitling Superocean II ca 30 000
Enligt mig riktigt snygg. Gärna svart på svart!
3 - Rolex DJ m Jubilee länk ca 35 000
Klassiker. Prisvärd Rolex.
4 - Vintage omega seamaster ca 5000
Perfekt Dresser!
5 - Seiko skx009 ca 3000.
Bra beater!

Totalt 103 000:-
En datjejust för 35k prisvärt, knappast!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Trodde det var vilka 5 klockor jag skulle köpa och varför om jag hade en budget på 100k. Jag skulle köpt dem klockorna och min motivering är att ha kvar 77k att göra något skoj för :D
Poängen är att du skall använda 100k till fem klockor. Kan du verkligen inte komma på nån klocka över 10k du skulle köpa om du hade 100k att endast köpa klockor för?
Jag skulle kunna skriva 5 ST F91W sen använda de andra 99k till öl, men hur kul är det?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Kul grej som bjuder in till lite diskussion. Vad skulle ni köpa för klockor med en budget på ca 100 000:-

Motivera gärna era svar!

Jag börjar:
1 - Omega Speedmaster ca 30 000
Motivering - Legendarisk klocka och riktigt snygg! Går aldrig ur tiden.
2 - Breitling Superocean II ca 30 000
Enligt mig riktigt snygg. Gärna svart på svart!
3 - Rolex DJ m Jubilee länk ca 35 000
Klassiker. Prisvärd Rolex.
4 - Vintage omega seamaster ca 5000
Perfekt Dresser!
5 - Seiko skx009 ca 3000.
Bra beater!

Totalt 103 000:-

Det var så jag tänkte! Kul att se vilka klockor folk väljer och hur de resonerar. Du kommer långt på 77k till en resa! ;)

Poängen är att du skall använda 100k till fem klockor. Kan du verkligen inte komma på nån klocka över 10k du skulle köpa om du hade 100k att endast köpa klockor för?
Jag skulle kunna skriva 5 ST F91W sen använda de andra 99k till öl, men hur kul är det?

Hur skoj är det att bränna alla stålar på klockor när man har chansen att använda dem till något annat skoj. Vissa kanske tycker att bärs för 99k är skoj, men inte jag.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Köp tre isf. Men en gammal rasslig DJ för 35k är fan inte prisvärt.
Faaast det går väl inte att värdera om en okänd klocka är prisvärd? Antagligen finns det just nu en sjukt prisvärd DJ till salu för 35 och lika säkert ett antal väldigt överprisade. Man kan ju lika gärna säga att en sumo inte är prisvärd. Beror ju helt på vilket skick nämnda Sumo är i.
 
Topp