Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SantGrand Seiko SBGA375
Certina DS-2 Chronolympic
Reverso (kanske inte just den på bilden)
Seiko SPB103
Casio G-Shock GW5600MS-1
Tråden blir bättre med bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ok, Jag fattar. För 35k får man inte mycket för pengarna. Prisvärdhet och Rolex går inte riktigt ihop. Men det kan sägas om de flesta lyxvaror å andra sidan.Jo absolut har haft flertalet i olika referenser
Och tre Casio...Ny Milgauss närmare 80k
Ny Sinn U1
Guld!Jag skulle kunna skriva 5 ST F91W sen använda de andra 99k till öl, men hur kul är det?
Tja om någon säljer mig en ny för 35 skulle jag anse det prisvärt men visst....Fast en DJ är inte prisvärd för 35k oavsett.
Prisvärdhet och Rolex går inte riktigt ihop.
?Öh, va?
Hur tänkte du nu?
Antagligen DET märket som är med prisvärt för kvalité per spenderad krona?
Den som inte tycker det förstår inte riktigt märket och hur detta kommer sig.
Äh, vi släpper denna OT diskussion.Öh, va?
Hur tänkte du nu?
Antagligen DET märket som är med prisvärt för kvalité per spenderad krona?
Den som inte tycker det förstår inte riktigt märket och hur detta kommer sig.
Uppdaterar min med bilder!Kul grej som bjuder in till lite diskussion. Vad skulle ni köpa för klockor med en budget på ca 100 000:-
Motivera gärna era svar!
Jag börjar:
1 - Omega Speedmaster ca 30 000
Motivering - Legendarisk klocka och riktigt snygg! Går aldrig ur tiden.
2 - Breitling Superocean II ca 30 000
Enligt mig riktigt snygg. Gärna svart på svart!
3 - Rolex DJ m Jubilee länk ca 35 000
Klassiker. Prisvärd Rolex.
4 - Vintage omega seamaster ca 5000
Perfekt Dresser!
5 - Seiko skx009 ca 3000.
Bra beater!
Totalt 103 000:-
Det känns troligt eller?Tja om någon säljer mig en ny för 35 skulle jag anse det prisvärt men visst....
Vaknat på fel sida idag eller?Det känns troligt eller?
Ok, Jag fattar. För 35k får man inte mycket för pengarna. Prisvärdhet och Rolex går inte riktigt ihop. Men det kan sägas om de flesta lyxvaror å andra sidan.
Snacka om ”go” femma!För att blanda upp lite, en vintagefemma. Lite svårt med priser. Om alla ska vara toppex räcker inte budget men om man kan acceptera ok skick blir det nog till och med en slant över.
Dykare - Supercompressor är kul och lite udda. Funkar riktigt bra på nitad oysterlänk för variation.
![]()
Tank - ngt som funkar på både läder och rasslig länk för dressig eller toolig känsla.
![]()
Chrono - legendariska Zenith El Primero. A384 panda blir ofta tropic och dessa är sjukt prisvärda än så länge. Finns fantastisk länk till men kostar strömming
![]()
Ngt dresssat - finns ju miljoner Omegor/Tissoter etc som är riktigt trevliga och bra för "småpengar".![]()
Gada - Certina DS. Finns mängder av tavlor. Biffiga härliga boetter och toppenverk. 200m WR (ursprungligen) och funkar grymt på originallänk såväl som gummi och läder.
![]()
För att?Vaknat på fel sida idag eller?![]()