• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Wi

NLA
2-Faktor
Yes, din är fin med. Tack vare dina bilder är jag lite sugen på att beställa färgade perlonband också.


Ja, de funkar verkligen bra med färgglada perlon, vilket egentligen är lite otippat, gillar vanligtvis inte guld med något annat än svart eller brun rem. Kommer nog själv skaffa mig ett grönt och svart perlon till denna.
Kan tipsa om Rios perlon som finns hos urtid.se eller de Charles_ säljer.
 
Nybliven ägare till denna härliga 50-talare.

dscn5276-e1415560972958.jpg
 

Mykeys

Cartier
Nämnde tidigare att jag hamstrar lite och det gäller framförallt dessa Seamasters. Detta ur köptes in innan jul men pga svårt auktionshus och opålitlig bror fick jag först i handen denna vecka. Även detta är en jumbo 2657 från 1951 men denna har en våfflad tavla. Tyvärr hade någon klåpare försökt ta av tavlan utan att skruva loss skruvarna till tavelpelarna så tavlan var lite bucklig. Försökte räta ut det lite och rengöra boett och putsa glaset. Jag är mycket nöjd! Den mest undervärderade klassikern från de anrika tillverkarna.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Jag är snart ikapp dig Ariste ! Har en mindre svart på ingång med...
Där kom den! :) Grattis till ännu en fining. Älskar den tavlan, riktigt mysig. Här kommer lite bilder på min som är av den mindre modellen och även den från -56. Tror min har ref. 2848 och har cal. 491 och är alltså inte en hammarautomat som era. Har du nån koll på vilka olika urverk dessa kom med?

GnWB8di.jpg

og6d7C2.jpg

YSHnUxz.jpg

HoCUZ9f.jpg

9sZwsEZ.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Nämnde tidigare att jag hamstrar lite och det gäller framförallt dessa Seamasters. Detta ur köptes in innan jul men pga svårt auktionshus och opålitlig bror fick jag först i handen denna vecka. Även detta är en jumbo 2657 från 1951 men denna har en våfflad tavla. Tyvärr hade någon klåpare försökt ta av tavlan utan att skruva loss skruvarna till tavelpelarna så tavlan var lite bucklig. Försökte räta ut det lite och rengöra boett och putsa glaset. Jag är mycket nöjd! Den mest undervärderade klassikern från de anrika tillverkarna.

Jag är snart ikapp dig Ariste ! Har en mindre svart på ingång med...

Grattis! Fin patina på den våfflan och boetten går inte av för hackor den heller. Snygg subsekundtavla, har du någon skön close-up på verket så dela gärna - hammer time!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Där kom den! :) Grattis till ännu en fining. Älskar den tavlan, riktigt mysig. Här kommer lite bilder på min som är av den mindre modellen och även den från -56. Tror min har ref. 2848 och har cal. 491 och är alltså inte en hammarautomat som era. Har du nån koll på vilka olika urverk dessa kom med?

Fin! Har tyvärr inte koll på vilka verk som satt i vilka referenser men det ser ju ut att i grunden endast vara två verk, en fullrotor och en hammarautomat. Sedan finns det ju med centrum/subsekund, datum och kronometerklassat.
Grattis! Fin patina på den våfflan och boetten går inte av för hackor den heller. Snygg subsekundtavla, har du någon skön close-up på verket så dela gärna - hammer time!
Tyvärr lite anfrätt verk på denna så det är inte så blankt. Boetten är lite sämre på min våfflade då den är polerad vilket den andra inte ser ut att vara, men man skall inte klaga. Sedan är det lite synd att min endast är enfärgad, läckrare med tvåton som din lilla. Klonkar härligt gör det dock på handleden.

Hehe, ser ut att vara ommålad tavla med, skojare... Säljer min för de pengarna med!
Tyvärr flera krona, men skicket i övrigt kan man inte klaga på :)
Hade nog gjort sig bättre på ett grövre band som inte är stoppat.
Tror du har rätt där, gillar mitt häst-Rios. Grisen är för tunn i kanterna.
 

trumpetera

Panerai
Har missat denna tråd!
Mycket fina ex du kommit över Aurum, verkligen vintage Omega när det är som bäst. Precis som du uppskattar jag den mindre boetten mer, just pga proportionen mellan tjocka bandhorn och blygsam diameter. Är riktigt nöjd med mitt ex, tavlan är magisk, hade dock önskat tydligare fasningar på bandhornen då de nästan är rundpolerade. Ref på min ska vara 2846, från -56. Älskar verkligen klickandet/spinnandet från rotorn, mysigt med hammarautomat

2014-01-24 14.39.49-2.jpg
2014-01-30 13.51.41.jpg
2015-01-13 13.18.49.jpg


Fin klocka! Jag har en nästintill identisk! Vad är det för band på den sista bilden? Smutt!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Mm lite större nog. Har ytterligare en hemma som även den ärvts från morfar. Också guld men troligen 50-tal. Stått still i årtionden och har lossnad krona, så hade tänkt att mcgyver skulle få ta sig an den också innan premiär sker på KS. Vete tusan om inte den kanske är en Seamaster. Mindre än den ovan, dock tveksam till att index ser likadana ut som på dina. Kikar hemma ikväll och postar bild!
 

_jonte

Patek
Nämnde tidigare att jag hamstrar lite och det gäller framförallt dessa Seamasters. Detta ur köptes in innan jul men pga svårt auktionshus och opålitlig bror fick jag först i handen denna vecka. Även detta är en jumbo 2657 från 1951 men denna har en våfflad tavla. Tyvärr hade någon klåpare försökt ta av tavlan utan att skruva loss skruvarna till tavelpelarna så tavlan var lite bucklig. Försökte räta ut det lite och rengöra boett och putsa glaset. Jag är mycket nöjd! Den mest undervärderade klassikern från de anrika tillverkarna.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Jag är snart ikapp dig Ariste ! Har en mindre svart på ingång med...
Jäkla läcker våffla! Extra kul jumbon imo..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Riktigt bra! Kul!

...gott om plats i lådan! :)

Har ju snöat in på att leta efter WWWer men måste kanske lägga till en hammar Sjömästare på utkikslistan.
 
Topp