• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

5000-6000 Att spendera, vilken klocka bör jag köpa?

Det tråkiga med automatiska klockor i den prisklassen är att dom ofta blir liggandes när det börjar bli dags för service. Svårt att motivera service när kostnaden överstiger klockans värde.
Nä, i den prisklassen är quartz ett solklart bättre val enligt mig.

Mest automatisk för pengarna är utan tvekan Seiko Sarb, här med ref 033. Pengar över till lite straps... :)
20171025_130200.jpg

Jag hade siktat på att köpa något bättre begagnat. För 5-6k kan du få en relativt ny Longines automat. Du kan också få en vintage Omega dressklocka.

Om man som jag har svårt för att köpa begagnat så hade jag gått på någon Certina om du vill handla tryggt hemma i Svedala, vågar du ge dig på "import" sager jag någon Seiko. Samurai är i mina ögon tuffare än Sumo. Kan hända att det med lite tur går att få loss en för din budget även här hemma.
Lycka till

Tack så hemskt mycket för alla tips :) lutar för tillfället mot en Seiko, skall vänta tills på måndag så får jag se vad det blir

Eftar att ha läst allt och typ förstått vad du är ute efter så är valet tämligen enkelt. Om jag har fel så får du rätta mig.

Du har begränsat med pengar. Både för inköp och för service. Då är valet en enkelt. En batteri driven klocka.

Så då är det bara att välja det du tycker är snyggast och med de funktioner du vill ha. Det fixar du nog bäst själv.

• Like
Reactions: Bas
Eftar att ha läst allt och typ förstått vad du är ute efter så är valet tämligen enkelt. Om jag har fel så får du rätta mig.

Du har begränsat med pengar. Både för inköp och för service. Då är valet en enkelt. En batteri driven klocka

Så då är det bara att välja det du tycker är snyggast och med de funktioner du vill ha. Det fixar du nog bäst själv.

Alltså jag har inga problem med att lägga pengar på service, vill bara inte lägga mer än 5000-6000 just nu, vill begränsa mig lite nu bara...

Eftar att ha läst allt och typ förstått vad du är ute efter så är valet tämligen enkelt. Om jag har fel så får du rätta

Du har begränsat med pengar. Både för inköp och för service. Då är valet en enkelt. En batteri driven klocka.

Har utökat samlandet explosivt den senaste tiden och vill hitta ett ur som kan stilla min hunger , gärna Automat

image.jpeg
En klocka som annars passar i allas samlingar är seiko skx, automat till ett fantastisk pris. På jakt efter en själv faktiskt. Jag menar kolla bara!

Tillbaka
Topp