• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

51a Systemet

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Dom vita och röda prickarna är inte rubiner utan planeter som har något samband med Nicolaus Copernicus. Vet dock inte hur.Finns kanske någon astronom här på forumet som kan förklara.


Nja? Vågar du säga det?

Så här skrev 'A blog to watch' för länge sedan:

The dials of the watches look mostly like star charts. There is a reason for that. There are six "points" on the movement that are a distinctive feature. These six points have been highlighted on the dial and look a bit like a constellation. So Swatch went with that theme and ran with it for the design. Each of the four Sistem51 watches have the six dots in red on the dial

Så här skrev 'Worn and wound':

All 51 components are linked together as a single piece and centered on a single screw. Swatch calls it “a Copernican idea in contemporary terms” as Copernicus was the one who put the sun at the center of the solar system.

Så jag tror att vi har att göra med en teknisk anledning till de röda prickarna, de olika delarna i verket, som tydligen tillverkas separat, sätts ihop till 5 moduler och sedan sätts samman, på de punkter som är röda. Och sen har man utnyttjat detta för att göra en design-grej av det och koppla det till Copernicus och hans 'centrala solsystem'.
 
Nja? Vågar du säga det?

Så här skrev 'A blog to watch' för länge sedan:



Så här skrev 'Worn and wound':



Så jag tror att vi har att göra med en teknisk anledning till de röda prickarna, de olika delarna i verket, som tydligen tillverkas separat, sätts ihop till 5 moduler och sedan sätts samman, på de punkter som är röda. Och sen har man utnyttjat detta för att göra en design-grej av det och koppla det till Copernicus och hans 'centrala solsystem'.


Det jag skrev var "Dom vita och röda prickarna är inte rubiner" och det kan vi väl konstatera;)
 
Topp