Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara för att du är så söt!Kan tänka mig att läsa en bok på 52 veckor. Får jag vara med?
Jag hade tänkt balansera skola, jobb, träning, och allmänt häng/festande med läsningen, inga problem med en nypa disciplin52 böcker på 52 veckor, då har man inte mycket tid över till annat. Beror såklart också på vad det är för typ av böcker. Vi talar inte om 52 st Shantaram nu...
Kul med utmaningen. Dock svår som småbarnsförälder som sagt.Jag har länge velat köra denna "utmaning", att läsa en för mig ny bok per vecka i ett år! Tänkte att det kan finnas någon som vill hänga med här från vecka 1. Om man inte är intresserad av att delta, men letar efter nya böcker att läsa, kommer jag att skriva en mini-recension av varje bok jag läser. Första boken ut är "Flyga drake" av Khaled Hosseini
![]()
Fin resencion, räkna med den också; du har ju uppenbarligen fått ut massa känsla ur bokenHar ikväll avklarat Pettson och Findusboken Pannkakstårtan av Sven Nordqvist som godnattläsning för barnet. (Tveksamt dock om jag kan tillgodoräkna mig denna som no 2/52) I likhet med övriga Pettson och Findusböcker är den skriven med en underbar satsmelodi som lämpar sig väl för högläsning. Och historien var som vanligt fantastisk.
När Pettson satte på trattgrammofonen med Jussi Björling som sjöng Till Havs, för att väcka tjuren som hade stegen som huvudkudde, samtidigt som han släppte in Findus med en gardin knuten runt svansen i hagen för att avleda medan Pettson hämtade nämnda stege, tog jag tillfället i akt att ge ungen lite allmänbildning och satte på en svartvit liveinspelning med Jussi från 1953 på Youtube på mobilen. Ungen tittar andäktigt ett tag innan hon säger "Nu vill jag se färgerna". "Se det går inte mitt barn, för världen var svartvit fram till 1958" sa jag inspirerad av Kalles (Kalle och Hobbe) pappa. Nä, det sa jag inte för jag ville inte lura henne men jag hade god lust. Nu ska jag snart sätta igång med nästa bok.
Intressant tråd! Själv läser jag ganska sakta men kommer följa denna tråden med stort intresse och snappa åt mig tips!Jag har länge velat köra denna "utmaning", att läsa en för mig ny bok per vecka i ett år! Tänkte att det kan finnas någon som vill hänga med här från vecka 1. Om man inte är intresserad av att delta, men letar efter nya böcker att läsa, kommer jag att skriva en mini-recension av varje bok jag läser. Första boken ut är "Flyga drake" av Khaled Hosseini
![]()
Har läst Hunger Games trilogin och kan varmt rekommendera dessa böcker. Galet bra!Någon som har läst hunger games? Vissa verkar gilla filmerna men jag läser snabbt och brukar föredra böckerna iallafall
Visste inte att Mike Ross hängde på KS, coolt!Relativt tunna blir det för att balansera tiden, men jag läser väldigt snabbt så jag har egentligen inga problem att trycka 600 sidor på en dag och ändå ta in vad jag läser![]()
Första är mycket bra. Ingen varva-ner-i-sängen-bok dock på grund av tempot. De andra delarna är ok, inte mer.Någon som har läst hunger games? Vissa verkar gilla filmerna men jag läser snabbt och brukar föredra böckerna iallafall
Tack för tipset! Ska absolut kolla upp.Första är mycket bra. Ingen varva-ner-i-sängen-bok dock på grund av tempot. De andra delarna är ok, inte mer.
@Urkvinnan Inom barnböcker så kan jag rekommendera Edward Tulanes Fantastiska Resa, den fick mig att gråta i slutet. (Läs även Shaun Tans Ankomsten)
Hehe tyvärr har jag inte ens något spår av fotografiskt minne, läser bara fort pga att jag läst så mycketVisste inte att Mike Ross hängde på KS, coolt!(Känner mig extra rolig eftersom du pluggar juridik med)