• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

52 veckor, 52 böcker!

Rholm

Cartier
Har tyvärr för lite tid och ork att grotta ner mig i böckernas värld men den här har jag nyligen avslutat.
image.jpeg

Rolig bok med skön humör. Första som jag läst av Paasilinna......
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
image.jpg

Avslutade just Konsten att höra hjärtslag. Den var så behagligt befriad från cynism och ironi. En vacker bok helt enkelt. Läser de andra böckerna under tiden och det är två inspirerande höjdarböcker som kommer hålla länge. Nästa skönlitterära verk blir Svarthuset av Peter May.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
image.jpg

Avslutade just Konsten att höra hjärtslag. Den var så behagligt befriad från cynism och ironi. En vacker bok helt enkelt. Läser de andra böckerna under tiden och det är två inspirerande höjdarböcker som kommer hålla länge. Nästa skönlitterära verk blir Svarthuset av Peter May.
Skall skriva upp trädgårdsboken på listan över presenter till min fru. Hon har nästan alla trädgårdsböcker som säljs i Sverige, men denna har jag inte sett i den överfyllda bokhyllan :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Skall skriva upp trädgårdsboken på listan över presenter till min fru. Hon har nästan alla trädgårdsböcker som säljs i Sverige, men denna har jag inte sett i den överfyllda bokhyllan :)
Det jag tycker om med den är att den är månadsindelad istället för växtsortindelad. Det finns säkert fler sådana böcker, förutom Bondepraktikan, men jag har inte hittat någon. Det gör att det är lättare att få en samlad bild av vad som ska göras när. Rekommenderas!
 

Frobomm

Omega
Kul! Jag är på. Kommer nog inte klara en bok i veckan men jag ska försöka så gott jag kan.
Denna läste jag senast, för andra gången faktiskt. Även fast man inte är intresserad av metal-musik så är det en väldigt intressant bok!
image.jpeg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Väldigt stor skillnad faktiskt, och pocketböcker är löjligt dyra. Det blir så med praktiskt taget allt eftersom det är så liten konkurrens, liten befolkning...
Fast jag borde läsa mer isländskt för att förbättra språkkunskaperna det är sant.
"Liten konkurrens"? Islänningar gör ju inget annat än skriver böcker. Var tionde islänning har ju publicerat en bok.:)

http://www.bbc.com/news/magazine-24399599
 
Topp