• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62Mas Hommage WUS

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Första bilderna på tavlorna.
62MAS dial.jpg
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ser bra ut, jag avbokade dock min pga omständigheter nämnda ovan. Eventuellt att den kan se lite tjock och stor ut (?)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Komisk timing på denna modellen. :D
Prototyperna ser bra ut tycker jag men logotyperna är bu inga höjdare. Hur tjock är den då?
Japp, timingen kunde ju varit bättre...:D (sämst timing i klocksvängen, ever?)
Men å andra sidan får vi en reissue som kostar under 4000 kr istället för Seikos som kommer att hamna på vad...över 30 000 kr?
Logotyperna går att leva med för en icke-detaljnörd som mig.
Tjockleken finns återgiven någonstans i denna tråd, men jag är för lat för att leta rätt på exakt mått.
Min enda oro för denna utgåva är att en svart klocka är någonting som kommer att upplevas som tråkig (som vanligt)...
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tycker den ser bra ut på bilderna. 40 mm i diameter. Utseendemässigt föredrar jag denna framför den 6r15 som ska komma från Seiko. Proportionerligare visare bland annat.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp, timingen kunde ju varit bättre...:D (sämst timing i klocksvängen, ever?)
Men å andra sidan får vi en reissue som kostar under 4000 kr istället för Seikos som kommer att hamna på vad...över 30 000 kr?
Logotyperna går att leva med för en icke-detaljnörd som mig.
Tjockleken finns återgiven någonstans i denna tråd, men jag är för lat för att leta rätt på exakt mått.
Min enda oro för denna utgåva är att en svart klocka är någonting som kommer att upplevas som tråkig (som vanligt)...
Jag tycker den är schysst och tavlan ser ju kanon ut så tråkig borde den inte upplevas. Det enda jag inte gillar förutom logotypen är placeringen av borrhålen i barnhornen. Eftersom den är så billig så kommer nog snarare seikos 62MAS reissue göra denna mer populär.
 

DrDre

Patek
Den är en fin design man utgår ifrån och den ser ju välgjord ut. Tror dock att, rent allmänt, att många retro/homage blir lite dagslända i klocklådan. De är roliga ett tag men sedan vill man nog allt ha "the real deal".

Finns ju även en nytillverkad homage-variant av min favorit (6105) men jag väntar nog tills Seiko släpper en egen.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ser som sagt rätt bra ut klockan men varför har de minskat lysmassan på visarna nästan till tunna streck? Så var det inte på prototyperna men de gick kanske till överdrift åt andra hållet. Tycker det inte stämmer riktigt med timindex på tavlan och ser lite oproportionerligt ut.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Ser som sagt rätt bra ut klockan men varför har de minskat lysmassan på visarna nästan till tunna streck? Så var det inte på prototyperna men de gick kanske till överdrift åt andra hållet. Tycker det inte stämmer riktigt med timindex på tavlan och ser lite oproportionerligt ut.
Precis, såg precis det i tråden på WuS. Ser tyvärr ut som ett jättefail.
tapatalk_1501619046542.jpeg
 
Topp