• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62Mas Hommage WUS

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ser ju bra ut, framförallt länken, förutom visarna. Tur att den har SEIKO-verk, är ju bara att köpa en sån där compressor-SEIKO5 och sno visarna.
Ser som sagt rätt bra ut klockan men varför har de minskat lysmassan på visarna nästan till tunna streck? Så var det inte på prototyperna men de gick kanske till överdrift åt andra hållet. Tycker det inte stämmer riktigt med timindex på tavlan och ser lite oproportionerligt ut.
Precis, såg precis det i tråden på WuS. Ser tyvärr ut som ett jättefail.
tapatalk_1501619046542-jpeg.593000
Nä, visarna ser ju inte ut att vara några höjdare.:( Prototypen ser ju betydligt bättre ut.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu har klockorna kommit fram till USA-köparna iaf. Så det är nog nära för oss på andra sidan av Atlanten...
Gillar denna bild!:)
28f13b287161ee2b0b489113ef64c93e.jpg

(Däremot undrar jag egentligen varför jag beställde en svart/grå klocka, jag vet ju egentligen att jag alltid kommer uppleva dessa som tråkiga...snart på ett K&S nära dig?)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Kom äntligen idag!
1.jpg

Satte på ett NOS Tropic som jag köpt in för just denna klocka!
2-.jpg
3.jpg

Och omdöme? Ja, ger ett bra intryck, jättefin sunbursttavla (vänta bara tills @Molle kommer visa "riktiga" foton på sin), trevlig lumefärg på index och visare!:)
Visarna är som tidigare konstaterat sämre än väntat (men tycker att de ser bättre ut i verkligheten än på bild).
Däremot blir nog detta en snabb "catch and release" för min del (tycker att svarta/gråa klockor är rätt så trist, att jag aldrig lär mig...:banghead:)
 
Senast ändrad:

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Kom äntligen idag!
1.jpg

Satte på ett NOS Tropic som jag köpt in för just denna klocka!
2-.jpg
3.jpg

Och omdöme? Ja, ger ett bra intryck, jättefin sunbursttavla (vänta bara tills @Molle kommer visa "riktiga" foton på sin), trevlig lumefärg på index och visare!:)
Visarna är som tidigare konstaterat sämre än väntat (men tycker att de ser bättre ut i verkligheten än på bild).
Däremot blir nog detta en snabb "catch and release" för min del (tycker att svarta/gråa klockor är rätt så trist, att jag aldrig lär mig...:banghead:)
Bara några snabba mobilbilder här på min som också kom idag.
Bra kvalle. Bra storlek. Fin baksida. Känslan när man vrider ringen sämre än SLA. Tråkigare, plattare glas. Alltsomallt ett mycket bra (och billigare)alternativ. Kul att det är seikoverk i.
IMG-20170905-WA0003.jpeg
IMG-20170905-WA0007.jpeg
IMG-20170905-WA0005.jpeg
IMG-20170905-WA0001.jpeg
IMG-20170905-WA0009.jpeg
IMG_20170905_203110_436.jpg
20170905_175936.jpg
 

SLA017

Panerai
Min ligger tydligen på posten enligt uppgift. Om någon vill köpa den så skicka pM. Samma version som molle, lägger ut den på säljes när jag är i Sverige.
 
Topp