• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

6309 och 7548 glas

rogart-63

Patek
Funderar på att ta hem ett gäng glas 320W34GA00 som sitter på b.l.a Seiko dykare modell 6309 och 7548 även 7C43 . En snubbe som tillverkar dessa till ett bra pris . Finns det nåt intresse så kan jag kanske beställa hem typ kanske 10 st . Han är erkänt duktig och tvivlar inte på utseende m.m . Spencer Klein tillverkar men dom ligger på cirka 400:- st hemma .
 

rogart-63

Patek
Glaset ser bra ut tycker jag . Dem slipade kanten finns där till skillnad från vissa AM glas som är helt blanka. Jag tar hem ett gäng . Hoppas bara inte Brexit Boris strular till det :( Tar typ 20 dagar eller mer att få hem dom.
0a1d2134cc1f7717a137e2120f0ec47b.jpg
 

rogart-63

Patek
Är det för sent att haka på? Vill gärna ha ett glas till min 7548...
Tror det ska räcka . Han skulle göra ett hundratal glas. är det så kan jag säkert lägga till några extra utöver dom 10 jag beställt redan. Dock tar det nog ett par veckor till innan dom leveraras . Ser nästan nu att det skulle gå runt 10 redan. Så jag kan nog lägga till 5 till på ordern kanske.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Tror det ska räcka . Han skulle göra ett hundratal glas. är det så kan jag säkert lägga till några extra utöver dom 10 jag beställt redan. Dock tar det nog ett par veckor till innan dom leveraras . Ser nästan nu att det skulle gå runt 10 redan. Så jag kan nog lägga till 5 till på ordern kanske.
Grymt! Jag köper ett. Inga problem att vänta några veckor. PM'a när det drar ihop sig så swishar jag
 

rogart-63

Patek
Nån som behöver glas. Snubben som gör har en ny tillverkare. Han skrev att han skulle få in 15 glas . Så är det nån som behöver ett eller 5 så skicka ett PM så löser vi det.
 
Nån som har tips på var man hittar nya bra seals för 7548(/6309)? Tänker att det är väl bra att byta alla 4, alltså crystal seal, crown seal, caseback seal och bezel seal.
 
Topp