• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

6309 och 7548 glas

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Sorry för nybörjarfråga men undrar om eftermarknadsglas till skx007 passar i min 6309-729A?
Hoppas på att kunna rädda det befintliga glaset med en ordentlig våtslipning men har framtidsplaner på dubbel dome eller top hat!

Mvh Karl-Magnus
 

Watcheyes

Cartier
@rogart-63 Tillverkar denna person fler glas? Söker ett specialglas, mineral, domed med rak kant sen fasning som du har på bilden till Seiko, något tips i Sverige eller utanför landet?
 

rogart-63

Patek
Pouge glas vet jag är på G , Men annars är det väl bara 6309/7548 glas och 6105-8110 glas . Sen har jag låtit tillverka ett gäng 6458 glas . 6105 glaset är lite domed med fasning.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Råkade snubbla in på den här tråden. Har en 7548 som kan komma behöva ett nytt glas i framtiden. Går glasen fortfarande att få tag på?
 
Topp