Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att någon som har så hopplöst djävla fel vågar stå för detFattar inte vad ni dillar om? 38mm är dels en damklocka och ser ut som en gammal Bratte längst ut på tavlan!
Näe! Större är ALLTID bättre så jag håller på 42:an ;-)
Dåligt att man ska behöva vänta så satans länge på bilder!![]()
Puss på dig !!Kul att någon som har så hopplöst djävla fel vågar stå för det
En kanonsnygg klocka. Har alltid varit svag för El Primero.
Har inte du haft något liknande Denke
Har för mig det, ville köpa hand redan då (de gifte sig ju inte)
Jo jag hade denna, 42mm med svart urtavla.
Sjukt snygg den också. Vad tyckte du om storleken och vad har du för diameter på handleden? Tycker den ser stor ut på den bilden.
Då mobilbilderna inte ger den rättvisa, så drog jag av några med lite bättre utr. nu på morgonen.
Det går få fram så mkt mer ur bilderna, men tidsfaktorn och att jag barnvakter 3 ungar gjorde dem till vad det är.
Så vad tycks, den är så söt och gullig tycker jag. Färgerna tillsammans med sunburst-tavlan ger bra effekt, och då var ändå ljuset sunkigt nu, men hinner bli gråhårig om man skall vänta på bra ljus här.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Allt som har en framsida har ju även en baksida
![]()
Och en "Lånad" bild för att jämföra denna 38mm versionen mot 42mm
Jag tycker 38mm tavlan är finare
![]()
Den lånade bilden visar ju original versionen & inte re-issuen som finns nu, rätt stor skillnad på tavlorna men otroligt köp begär på en vintage variant!
Synd på tryckknapparna och kronan samt det snedställda datumfönstret. De förstör helhetsintrycket på klockan. Hade det inte varit för de fadäserna så hade den sett riktigt bra ut![]()
Synd på tryckknapparna och kronan samt det snedställda datumfönstret. De förstör helhetsintrycket på klockan.
Hade det inte varit för de fadäserna så hade den sett riktigt bra ut![]()
Tryckknapparna och kronan sticker ut för mycket. Ett lite lättare skydd för dem hade gjort att klockan sett mer enhetlig ut och inte som att något påförts den efteråt. Sedan är snedställda datumfönster ett märkligt fenomen. Skall de vara lättare att läsa av så kan de ju montera hela tavlan snett. Nu lirar tavlan och datumet inte särskilt väl tillsammans.