• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A dial to die for? El Primero tricolore - bildtung

Mr.Chang

Audemars
Vackra bägge två,det är vad jag tycker!
Kul att folk tänker utanför boxen och köper annat än bara Rolex!
Utmärkt val av tidmätare.
Grattis!:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dåligt att man ska behöva vänta så satans länge på bilder! :D
Grym tavla! Man har ju dreglat över den där urtavlan några gånger innan, men jag har aldrig noterat skillnaden mellan 38 och 42mm. 38mm är helt klart snyggare! Jag gillar att man inte dragit ner storleken på cirklarna utan låter dem ta upp en såpass stor yta på tavlan istället. 38m låter perfekt storleksmässigt dessutom. Grymma bilder!

Edit: Snyggt läder också!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fattar inte vad ni dillar om? 38mm är dels en damklocka och ser ut som en gammal Bratte längst ut på tavlan!
Näe! Större är ALLTID bättre så jag håller på 42:an ;-)
Kul att någon som har så hopplöst djävla fel vågar stå för det :)

En kanonsnygg klocka. Har alltid varit svag för El Primero.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att någon som har så hopplöst djävla fel vågar stå för det :)

En kanonsnygg klocka. Har alltid varit svag för El Primero.
Puss på dig !!:) Fel?! Jag?! Inte om det inte är så att frugan tycker ngt annat än jag. Då har jag alltid fel...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har för mig det, ville köpa hand redan då (de gifte sig ju inte)

Jo jag hade denna, 42mm med svart urtavla.

image.jpg


Å ena sidan tycker jag den var grymt snygg. Å andra sidan var den för sportig gör att vara dressad och för dressad för att vara sportig så för mig flög den inte riktigt. Oantastlig i känsla och kvalitet dock. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det där är riktigt, riktigt bra! 38an är helrätt, både i storlek och tavla. Väcker habegär. Ingen tvekan om det! (Har den gjort sedan den kom...)

A
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt snygg den också. Vad tyckte du om storleken och vad har du för diameter på handleden? Tycker den ser stor ut på den bilden.

Den ser lite stor ut på bilden, mest synvilla. Mer harmonisk IRL. Har ca 18,5cm handled som är ganska platt (nerdalert på att jag skriver detta men det är ju därför vi är här... ;) )

Den är väl jämförbar med Speedyn men med skillnaden att den känns större tack vare avsaknaden av bezel.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Då mobilbilderna inte ger den rättvisa, så drog jag av några med lite bättre utr. nu på morgonen.

Det går få fram så mkt mer ur bilderna, men tidsfaktorn och att jag barnvakter 3 ungar gjorde dem till vad det är.

Så vad tycks, den är så söt och gullig tycker jag. Färgerna tillsammans med sunburst-tavlan ger bra effekt, och då var ändå ljuset sunkigt nu, men hinner bli gråhårig om man skall vänta på bra ljus här.














Allt som har en framsida har ju även en baksida




Och en "Lånad" bild för att jämföra denna 38mm versionen mot 42mm

Jag tycker 38mm tavlan är finare

face.jpg



Den lånade bilden visar ju original versionen & inte re-issuen som finns nu, rätt stor skillnad på tavlorna men otroligt köp begär på en vintage variant!
 

JesperO

Rolex
härliga bilder och skönt när någon kör på klockor som mäter in med normala mm... (uhumm, i.e. not PAM :) )
ganska busy tavla egentligen, men den är galet fin och funkar verkligen.
 

Johan M

Cartier
Synd på tryckknapparna och kronan samt det snedställda datumfönstret. De förstör helhetsintrycket på klockan. :hungover:

Hade det inte varit för de fadäserna så hade den sett riktigt bra ut :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Synd på tryckknapparna och kronan samt det snedställda datumfönstret. De förstör helhetsintrycket på klockan. :hungover:

Hade det inte varit för de fadäserna så hade den sett riktigt bra ut :)

Svårt starta kronon utan knapparna, och kronan är också bra att ha :)
Hade säkert vart snyggare utan datum alls, men tycker ändå det är värt det
 

Johan M

Cartier
Tryckknapparna och kronan sticker ut för mycket. Ett lite lättare skydd för dem hade gjort att klockan sett mer enhetlig ut och inte som att något påförts den efteråt. Sedan är snedställda datumfönster ett märkligt fenomen. Skall de vara lättare att läsa av så kan de ju montera hela tavlan snett. Nu lirar tavlan och datumet inte särskilt väl tillsammans.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tryckknapparna och kronan sticker ut för mycket. Ett lite lättare skydd för dem hade gjort att klockan sett mer enhetlig ut och inte som att något påförts den efteråt. Sedan är snedställda datumfönster ett märkligt fenomen. Skall de vara lättare att läsa av så kan de ju montera hela tavlan snett. Nu lirar tavlan och datumet inte särskilt väl tillsammans.


Jag tycker att datumfönstret sitter smart placerat, där man inte riktigt tänker på det.
Ha det suttit rakt hade inte varit harmoniskt med övriga tavlan imho.
 

sjobbe

Cartier
Galet fin klocka, bara att gratulera.

Förstår dock inte kritiken som riktas mot 42mm varianten, jag hade valt den större. I mina ögon så upplevs 38mm variantens tavla som ihopa tryckt samt att datumplaceringen är lite off. Boetten upplevs också som något bullig i det mindre utförandet. But hey...that's just me :)
 
Topp