• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A.Lange & Söhne

M021

Rolex
2-Faktor
Insåg precis att Nymans Börjat böra A.Lange & Söhne, blir lite nykär, jäklar vad fina klockor!
Någon varit in och kännt och klämt än?
 

Isodor

Audemars
Fanns ALS innan i Sverige?

Jäkligt fina klockor. Tittade på deras blogg och den där minute repeatern var stört fint..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hängde i Förenade Arab Emiraten i veckan som gick. Passade på att kolla lite klockor.

Måste nästan säga att ALS, med egen butik för övrigt, var ett av märkena som imponerade mest (kan ju iof ha att göra med att allt annat är diamantbestrött - Rolex AD:arna har ju helt sjuka diskar, typ 2 stålisar och resten fullkomligt galet). Helt fantastiska klockor.
 

par

Patek
2-Faktor
Hängde i Förenade Arab Emiraten i veckan som gick. Passade på att kolla lite klockor.

Måste nästan säga att ALS, med egen butik för övrigt, var ett av märkena som imponerade mest (kan ju iof ha att göra med att allt annat är diamantbestrött - Rolex AD:arna har ju helt sjuka diskar, typ 2 stålisar och resten fullkomligt galet). Helt fantastiska klockor.

Håller med, alla diamanterna där nere ger mig avsmak för att titta oftast. Kan vara snyggt men oftast är allt bara för mycket
 

joey

Cartier
Provade igenom ett gäng för ett par dagar sedan under väldigt trevliga former! Favoriterna:

YZdEx9G.jpg

Zeitwerk



Rppaxqr.jpg

Lumen
 

Patrike

Omega
Är förtjust i nya Grande Lange 1 Moon Phase (41mm). Men vågar man lägga veckpengen på en. De återuppstod väl på 90-talet efter ett ganska långt uppehåll.

Vid köp av en PP eller Rolex borde man väl kunna vara säker på att nästa generation kan serva dem. Hur tror ni det är med ALS?


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 

JesperO

Rolex
En 1815 hade inte varit fel, finns ju en på grannforumet (där ägaren dessbättre är en hyfsad fotograf som kan göra klockan rättvisa). Så clean, så vacker.
Zeitwerk är ju galet cool.
 

Mr Chance

Kalmar
Sex ALS-klockor senare :bored: ingen jag vill ha. Har aldrig fattat grejen med en stor rund klocka som innehåller ett par olika set visare, en som visar timmar och en som visar sekunder, placerade som på ALS klockor. Fult!

Imho.
 

Calleb

Breitling
2-Faktor
Tidigare i vintras var jag på Nymans och klämde/kände/smekte denna:
Lange 1 moon phase.jpg

Fantastiskt hantverk (tydligen monteras/demonteras alla ur 2 ggr innan de sänds till kund) och finishen var sagolik. Lite halvtråkig baksida tyvärr då större delen av mekaniken skyms av monteringsbryggan. Oaktat priset (drygt 300K) skulle jag helt klart kunna tänka mig en Lange 1 Moon Phase. Fast min favorit-Lange är Datograph Up/Down - den har allt i mina ögon!!! Tyvärr fanns den inte i butiken när jag var där. Skall helt klart tillbaka nästa gång jag är i Sthlm...

Datograph updown.jpg
 
Topp