• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Accessoar-tråden

Skolläraren

Panerai
Någon som har köpt kashmirmössa från Berg & Berg? Jag är i behov av en till, och vill testa någon annan färg än de som Amanda Christensen har.
 

Helvetia

Cartier
Någon som har köpt kashmirmössa från Berg & Berg? Jag är i behov av en till, och vill testa någon annan färg än de som Amanda Christensen har.

Fick en i present av tjejen, men den var liten i storleken. Fick byta till en illasittande polo och gav sedan upp. Har ganska stort huvud, men inte vattenskalle. Kvalitet verkade vara i paritet med pris.
 

Skolläraren

Panerai
Sparkar lite liv i tråden igen. Nya inköp från Berg & Berg:
Handrolled Grenadine "Garza Fina" Silk Tie - Navy
Handrolled Donegal Grenadine Silk Tie - Brown/Navy
image.jpeg

Slipsgarderoben har fått för lite fokus på senaste tiden, så dessa var välbehövliga.
 

Frele

Cartier
Att bära glasögon under mössa tycker jag är rätt stökigt. Har idag en mössa från Fjällräven som jag gillar, men det blir inte bra med glasögon under. Det klämmer och har sig. Är det någon som har tips på en mössa för ett stort huvud där man också kan bära glasögon bekvämt? Finns det något särskilt material man bör satsa på framför andra?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Att bära glasögon under mössa tycker jag är rätt stökigt. Har idag en mössa från Fjällräven som jag gillar, men det blir inte bra med glasögon under. Det klämmer och har sig. Är det någon som har tips på en mössa för ett stort huvud där man också kan bära glasögon bekvämt? Finns det något särskilt material man bör satsa på framför andra?
Verkar funka, iaf enl kartongen

image.jpg
 

Psykel

Patek
Att bära glasögon under mössa tycker jag är rätt stökigt. Har idag en mössa från Fjällräven som jag gillar, men det blir inte bra med glasögon under. Det klämmer och har sig. Är det någon som har tips på en mössa för ett stort huvud där man också kan bära glasögon bekvämt? Finns det något särskilt material man bör satsa på framför andra?
Den enda kombinationen mössa-glasögon du nånsin kommer behöva:
Pilot-Hat-with-Goggles.jpg
 

Skolläraren

Panerai
Att bära glasögon under mössa tycker jag är rätt stökigt. Har idag en mössa från Fjällräven som jag gillar, men det blir inte bra med glasögon under. Det klämmer och har sig. Är det någon som har tips på en mössa för ett stort huvud där man också kan bära glasögon bekvämt? Finns det något särskilt material man bör satsa på framför andra?

Man får vänja sig. Jag kör tre olika mössor. Två kasmirmössor från Amanda Christensen och Berg & Berg vanliga dagar, men när vargavintern kommer närmare kör jag med en bulamössa-variant som håller värmen otroligt väl.
Kashmirmössorna känns lösare än vanliga i bomull, så då fungerar det bra. Bulamössan är bara nödvändig om det är -25 eller kallare.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Frele

Cartier

Strindberg

Patek
2-Faktor
Fick ett par nya (nä, inte "nya", från 30-talet) skjortbröstknappar i julklapp med briljanter. Tack frun!
image.jpg

Någon annan som har några speciella skjortbröstknappar?
 

Psykel

Patek
Fick en Stetson Northport i julklapp av mina föräldrar. Helt fantastisk mössa, måste jag säga! 100% virgin wool, made in Germany.
Den passar min jeans-och-flanell-stil perfekt!
w4216_3.jpg
 

don.h

Cartier
Sparkar lite liv i tråden igen. Nya inköp från Berg & Berg:
Handrolled Grenadine "Garza Fina" Silk Tie - Navy
Handrolled Donegal Grenadine Silk Tie - Brown/Navy
image.jpeg

Slipsgarderoben har fått för lite fokus på senaste tiden, så dessa var välbehövliga.
Vilken underbar sida dom har! måste nog bli ett köp bara av den anledningen
 
Topp